امروز: یکشنبه, 29 مهر , 1403

29 مهر , 1403

کد خبر : 22203
تیتر یک شنبه 19 خرداد 1403 - 16:54 زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

تولید دستگاه تست سیمان حفاری با قیمت نصف نمونه‌ آمریکایی

یک شرکت دانش‌بنیان، دستگاه تست سیمان حفاری را برای نخستین بار ساخته است که با قیمت نصف نمونه‌ خارجی برای شبیه‌سازی شرایط چاه نفت و تست سیمان حفاری قبل از تزریق به چاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امین کریمی، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در گفتگو با خبرنگار صنعت مالی، از تولید انحصاری دستگاه تست سیمان حفاری در داخل کشور خبر داد. وی با بیان اینکه پیش از این نمونه‌های خارجی این دستگاه، عمدتاً آمریکایی، به ایران وارد می‌شد، اظهار کرد: این دستگاه برای شبیه‌سازی شرایط چاه نفت و تست سیمان حفاری قبل از تزریق به چاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کریمی با اشاره به آغاز ساخت این دستگاه در سال 1397، افزود: ساخت نمونه اولیه آن دو سال به طول انجامید و پس از تحویل به مشتری، به دلیل وجود برخی ایرادات، یک سال دیگر نیز صرف رفع آنها شد.

کریمی در ادامه گفت: با توجه به پیچیدگی‌های فنی و وجود فناوری‌های متعدد در این محصول، فرآیند تحقیق و توسعه آن همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اهمیت سیمان‌کاری در استحکام نهایی چاه‌های نفت، توضیح داد: در آخرین مرحله حفاری، برای جلوگیری از ریزش چاه و تثبیت لوله‌های فلزی درون آن، فضای خالی اطراف لوله‌ها با سیمان پر می‌شود.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت زمان‌بندی دقیق در عملیات حفاری و سیمان‌کاری، خاطرنشان کرد: انتخاب سیمان مناسب و تعیین زمان دقیق سفت شدن آن از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا سفت شدن نامناسب سیمان در حین عملیات می‌تواند منجر به خسارات سنگین و هدر رفتن سرمایه هنگفت شود.

کریمی در ادامه افزود: به همین منظور، پیش از آغاز عملیات، از طریق دستگاه کانسیستومتر، زمان دقیق سفت شدن سیمان به طور کامل محاسبه و اندازه‌گیری می‌شود. این محصول دانش‌بنیان، حاصل تلاش متخصصان داخلی و بومی‌سازی شده است، در حالی که نمونه‌های مشابه آن همگی ساخت آمریکا هستند.

وی در خصوص قیمت این محصول نیز توضیح داد: قیمت این دستگاه دانش‌بنیان، نصف نمونه‌های خارجی است. به طوری که نمونه‌های خارجی با قیمتی بین 85 تا 100 هزار دلار به دست مشتریان ایرانی می‌رسد، در حالی که قیمت محصول ایرانی 40 هزار دلار است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *