7 مهر , 1403

اقتصاد ایران 16 مهر 1402 زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

پیش بینی قیمت طلا در روزهای آینده

به گزارش صنعت مالی به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا در حرکتی صعودی به سمت شمال رفت و به سطح 1830 دلار رسید.

گفتنی است آنچه در روند رشد فلز زرد امن، نقش بسیار مؤثری ایفاء کرد، تغییرات بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری بود که به دنبال افزایش به 4.9 درصد، با واکنش فوری به گزارش مشاغل سپتامبر ایالات متحده، به زیر 4.8 درصد کاهش یافت و از این رو به تقویت طلا XAU/USD کمک کرد.

در ادامه‌ی راه، از منظر ارزیابی تکنیکال، حرکت جهت‌دار بعدی در قیمت طلا به نتیجه‌ی گزارش NFP ایالات متحده بستگی دارد.

تحلیل اجمالی بنیادین طلا

از آنجا که دلار آمریکا (USD) پس از دو روز متوالی اصلاح نزولی از بالاترین سطح 11 ماهه، وارد مرحله‌ی تثبیت شده است، قیمت طلا به طور مختصر رو به بهبود رفت.

در حوزه‌ی رویدادهای کلیدی، با وجود تحولات مختلف در بازار املاک چین، لحن ضعیف پیرامون دلار آمریکا را می‌توان به حال و هوای نسبتأ خوش‌بینانه در جلسه‌ی معاملاتی آسیایی روز جمعه نسبت داد.

دلار در جلسات معاملاتی

افزون بر آن، عواملی همچون توقف در افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده در کنار کاهش طولانی‌مدت قیمت نفت، آرامش را به سرمایه‌گذاران تقدیم کرده است. البته آنها ترجیح می‌دهند پیش از انتشار داده‌های بازار کار ایالات متحده، از هرگونه شرط‌بندی جدید بر روی قیمت طلا و دلار آمریکا خودداری کنند.

در چشم‌انداز آمار اشتغال،  نرخ بیکاری در ماه سپتامبر از 3.8 درصد به 3.7 درصد کاهش یافته است، در حالی که میانگین درآمد ساعتی احتمالاً 4.3 درصد سالانه در دوره‌ی گزارش‌شده افزایش می‌یابد. به علاوه، انتظار اقتصاددانان آن است که اقتصاد ایالات متحده در روندی کاهشی نسبت به 180 هزار شغل ماه آگوست، 170 هزار شغل در ماه سپتامبر ایجاد کند.

و اما براساس آمار گزارش‌شده‌ توسط ADP، رشد بسیار کمتر از حد انتظار مشاغل خصوصی در ایالات متحده به 89 هزار نفر در سپتامبر، خطرات نزولی همچنان موضوع قابل بحث خواهد ماند و نوع واکنش به کاهش شرایط بازار کار، می‌تواند بر انتظارات فدرال رزرو ایالات متحده برای افزایش نرخ بهره در نوامبر تأثیر بگذارد.

ناگفته نماند در صورت مشاهده‌ی روند رو به تضعیف در گزارش NFP ایالات متحده، نه‌تنها سناریوی اصلاح دلار آمریکا در کنار بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده، پررنگ‌تر خواهد شد، بلکه تلاش برای بهبود قیمت طلا به سمت 1850 دلار و بالاتر نیز قدرت تازه‌ای خواهد گرفت. اما داستان در جهت مخالف نیز می‌تواند جریان یابد: چنانچه داده‌های بازار کار ایالات متحده، از جمله تورم دستمزد، حاکی از آن باشد که فدرال رزرو می‌تواند یک بار دیگر نرخ بهره را تا پایان سال افزایش دهد، دلار آمریکا می‌تواند روند صعودی خود را به ازای کاهش بهای طلا از سر بگیرد.

طلا و دلار

تحلیل اجمالی تکنیکال طلا

از نقطه‌نظر نمودارهای روزانه، حرکت قیمت طلا تا حدودی متفاوت به نظر می‌رسد، زیرا تأیید تقاطع خرسی با هرگونه امکان بازگشت به شرایط شاخص قدرت نسبی (RSI) را که نمایانگر اشباع فروش است، مقابله می‌کند.

این در حالی است که در روز قبل، میانگین متحرک 100 روزانه (100-DMA) در روز چهارشنبه به صورت بسته‌شدن روزانه از بالای 200-DMA عبور کرد و به این طریق، در صدد تأیید یک تقاطع نزولی برآمد.

اما در صورت تداوم بهبود، خریداران طلا به حمایت تبدیل‌شده به مقاومت در سطح 1850 دلار نگاه خواهند کرد که باید مقاومت قدرتمند نزدیک به 1830 دلار را تسلیم کند. علاوه بر این، قیمت طلا می‌تواند تعهدات نزولی در 28 و 29 سپتامبر را در سطح 1880 دلار به چالش بکشد.

از سوی دیگر، قیمت طلا لازم است که پذیرشی در زیر سطح حمایت حیاتی در سطح 1810 دلار پیدا کند که در واقع جایی است که کف قیمت 8 مارس همسو می‌شود.

و بالاخره، آستانه 1800 دلار برای فروشندگان طلا سطحی خواهد بود که مسیر کف‌های قیمت را به سمت سطح روانی 1750 دلار باز می‌کند.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *