امروز: دوشنبه, 30 مهر , 1403

30 مهر , 1403

کد خبر : 17001
اقتصاد ایران شنبه 15 مهر 1402 - 15:40 زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

یورو/دلار و رشد هفتگی ملایم

به گزارش صنعت مالی به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز یورو/دلار (EUR/USD) به سطح 1.0600 رسید که در واقع، بالاترین رقم طی یک هفته تلقی می‌شود.

گفتنی است این جفت که در حال حاضر در حدود 1.0580 تثبیت شده است، یک افزایش هفتگی ملایم را به تصویر می‌کشد که البته این رشد ملایم را مدیون کاهش نسبی دور از انتظار دلار آمریکا، علی‌رغم انتشار داده‌های قوی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه سپتامبر بود.

تحلیل اجمالی بنیادین یورو/دلار

یورو/دلار (EUR/USD) در روز جمعه پس از ثبت افزایش برای دومین روز متوالی، در حوالی سطح 1.0550 تثبیت شد. شایان ذکر است در صورتی که گزارش مشاغل ماه سپتامبر از ایالات متحده، مؤید شرایط نه‌چندان مطلوب در بازار کار باشد، این جفت ممکن است پیش از آخر هفته به رشد خود ادامه دهد.

اما در حوزه‌ی ارز ایالات متحده، همزمان با تداوم کاهش بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده، دلار آمریکا در روز پنج‌شنبه برای یافتن تقاضا تلاش کرد.

پیرو اظهارات مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو در باشگاه اقتصادی نیویورک، که عدم نیاز به انقباض بیشتر را در سایه‌ی افزایش اخیر بازده اوراق قرضه آمریکا عنوان کرد، نه‌تنها فشار بیشتری بر دلار آمریکا وارد شد، بلکه یورو/دلار EUR/USD نیز فرصت بیشتری یافت تا جایگاه خود را حفظ کند.

فشار بر دلار

در حال حاضر، گزارش مشاغل سپتامبر از سوی اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) در کانون توجهات قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در ایالات متحده، پس از افزایش 187000 ثبت‌شده در ماه اوت، در ماه سپتامبر 170000 افزایش یابد. گفتنی است نرخ پایین‌تر از 150000 می‌تواند شرط‌بندی‌ها پیرامون فدرال رزرو را برانگیزد و باعث شود بازدهی ایالات متحده کاهش یابد.

افزون بر آن، فعالان بازار به حرکت‌های وال استریت توجه خواهند داشت. بدیهی است که با وجود جریان‌های ریسک بر بازارهای مالی، انتظار می‌رود که سهام ایالات متحده تا آخر هفته افزایش یابد و یورو/دلار نیز هفته را با روند صعودی به پایان برساند.

و اما مطابق با گزارش ابزار نظارت بر نرخ فدرال، احتمال بازارها برای افزایش 25 واحد پایه نرخ بهره تا پایان سال، 35 درصد است.

تحلیل اجمالی تکنیکال یورو/دلار

یورو/دلار (EUR/USD) در بالای حد بالایی کانال رگرسیون نزولی تثبیت شد؛ به علاوه، شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار 4 ساعته به 60 رسید که نشان‌دهنده‌ی یک شیب صعودی در چشم‌انداز کوتاه‌مدت است.

در روند صعودی، سطح 1.0570 (فیبوناچی اصلاحی 23.6% آخرین روند نزولی) به عنوان مقاومت فوری همسو می‌شود. گفتنی است بسته‌شدن 4 ساعته بالاتر از این سطح می‌تواند خریداران را جذب کند. در آن صورت، سطح 1.0600 (میانگین متحرک ساده 100 دوره‌ای (100-SMA، سطح روانی، سطح ایستا) می‌تواند به عنوان هدف بازیابی بعدی قبل از سطح 1.0640 (فیبوناچی 38.2% اصلاحی) دیده شود.

اگر یورو/دلار EUR/USD با بستن 4 ساعته زیر 1.0530 در کانال نزولی، بازگشتی داشته باشد، زیان بیشتری به سمت 1.0500 (سطح روانی، سطح ایستا) و 1.0450 (نقطه پایانی روند نزولی) مشاهده می‌شود.

یورو/دلار

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *