امروز: یکشنبه, 29 مهر , 1403

29 مهر , 1403

کد خبر : 21914
اقتصاد جهان شنبه 12 خرداد 1403 - 21:09 زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

گزارش بانک جهانی از نرخ فقر در لبنان

گزارش جدید بانک جهانی: «نرخ فقر در لبنان طی دهه گذشته بیش از سه برابر شده و به ۴۴ درصد رسیده است.»

به گزارش صنعت مالی،  بانک جهانی در گزارش جدیدی عنوان کزده است که «نرخ فقر در لبنان طی دهه گذشته بیش از سه برابر شده و به ۴۴ درصد رسیده است.»
بر اساس یک بررسی در استان های عکار، بیروت، بقاع، شمال لبنان از هر سه لبنانی در این مناطق در سال 2022 یک نفر تحت تأثیر فقر بوده است .
این بررسی با عنوان «بررسی فقر و برابری لبنان در سال 2024: غلبه بر یک بحران طولانی مدت» وضعیت فعلی فقر و نابرابری در این کشور را بررسی می کند.
این گزارش بر اساس یک نظرسنجی از خانواده‌ها است که با همکاری برنامه جهانی غذا و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان بین دسامبر 2022 تا مه 2023 انجام شده است و لبنانی‌ها، سوری‌ها و سایر ملیت‌ها (به استثنای فلسطینی‌ها در اردوگاه‌ها و تجمعات) را در پنج استان لبنان مورد بررسی قرار می دهد. بررسی های این گزارش شامل ویژگی های جمعیت شناختی، تحصیلات، اشتغال، سلامت، هزینه ها و دارایی ها، درآمد می باشد.
بحران طولانی‌مدت اقتصادی و مالی، که اکنون در پنجمین سال خود در لبنان قرار دارد، خانوارها را مجبور کرده است تا انواع استراتژی‌های مقابله ای، از جمله کاهش مصرف مواد غذایی و هزینه‌های غیرخوراکی، و همچنین کاهش هزینه‌های بهداشتی را برای خود اتخاذ کنند که پیامدهای بالقوه جدی درازمدت بر روی آنها خواهد داشت .

گزارش بانک جهانی افزایش قابل توجهی در نرخ فقر نقدی از 12 درصد در سال 2012 به 44 درصد در سال 2022 در مناطق مورد بررسی را نشان می دهد. همچنین این آمار نابرابری در توزیع فقر در لبنان را برجسته می کند.
براین اساس نرخ فقر در شمال لبنان در عکار به 70 درصد رسیده است، جایی که بیشتر جمعیت در بخش کشاورزی و ساخت و ساز وجود دارد. علاوه بر این، نسبت شهروندان فقیر لبنانی نسبت به یک دهه قبل سه برابر شده و به 33 درصد رسیده است.

بر اساس این گزارش، خانواده‌های لبنانی که درآمدشان به دلار آمریکا است، می‌توانند قدرت خرید خود را حفظ کنند، اما این درحالیست که خانواده‌هایی که نمی‌توانند دلار آمریکا به دست آورند، به طور فزاینده‌ای خود را در معرض خطر افزایش تورم قرار می‌دهند.

همچنین حواله های خارج از کشور به یک رکن حمایتی مهم در اقتصاد تبدیل شده است که از نرخ 13 درصد تولید ناخالص داخلی بین سال های 2012 و 2019 به حدود 30 درصد در سال 2022 افزایش یافته است.

این گزارش همچنین بررسی می کند که خانواده های سوری پناهنده در لبنان به شدت تحت تاثیر بحران اقتصادی قرار گرفته اند. در سال 2022 حدود 9 نفر از هر 10 سوری زیر خط فقر بوده و در عین حال متوجه می شویم که 45 درصد از خانواده های سوری نرخ های غذایی کمتر از میزان قابل قبول مصرف می کنند.

منبع: روزنامه النهار چاپ لبنان

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *