امروز: شنبه, 6 مرداد , 1403

6 مرداد , 1403

بانک، بیمه و بورس 10 خرداد 1403 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

پیش بینی قیمت دلار امروز پنجشنبه ۱۰ خرداد 1403

قیمت دلار و درهم در معاملات روز چهارشنبه اصلاح شدند معامله گران می گویند در حال حاضر نکته مهم بازار انتخابات ریاست جمهوری و نشست شورای حکام است.

به گزارش صنعت مالی، بازیگران ارزی هرات روز گذشته شاهد نوسان اصلاحی نرخ دلار بودند و براساس آنچه که معامله گران ادعا کرده اند اسکناس آمریکایی که روز سه شنبه وارد کانال ۵۹ هزار تومان شده بود در جریان معاملاتی دیروز مرز یاد شده را از دست داد و در نیمه دوم روز تا محدوده ۵۸ هزار و ۵۵۰ تومان پایین آمد.

قیمت درهم نیز در شروع بازار دیروز با گپ مثبت باز شد و به ۱۶ هزار و ۱۵۰ تومان رسید؛ اما در ادامه نزولی شد و بر روی ۱۶ هزار و ۳۰ تومان قرار گرفت. تحلیلگران فنی معتقدند که ماندگاری درهم بالای مرز ۱۶ هزار تومان برای دلار مهم است و در صورتی‌که از این محدوده عقب‌نشینی کند احتمال عقب‌نشینی نرخ دلار بیشتر خواهد شد.

در حال حاضر نکته مهم بازار انتخابات ریاست جمهوری و نشست شورای حکام است. بررسی اکوایران از رفتار دلار در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری در دوره‌های مختلف نشان می‌دهد که تا کنون دلار تهران در فاصله یک‌ماهه تا انتخابات نتوانسته سقف قیمتی جدیدی ثبت کند. در مورد شورای حکام نیز  منتظر خبر است اگر خبر قطعی مثبت بیاید قیمت کاهشی می‌شود و در مقابل اگر خبر منفی بیاید نوسان بیشتر می‌شود.

در مورد دلار هرات هم معامله گران می گویند که مرز مقاومتی مهم محدوده ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان است که اگر بالای آن تثبیت دهد احتمال ورود آن به کانال جدید محتمل است. همچنین برخی شنیده‌های غیر‌رسمی حاکی از آن است که بازارساز تمایل دارد میزان مداخله خود در بازار آزاد را افزایش دهد. برخی از تحلیلگران اقتصادی باور داند در صورتی که این اتفاق رخ دهد احتمال نوسان کاهشی قیمت دلار و درهم وجود دارد.

منبع: اقتصاد نیوز

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *