امروز: چهارشنبه, 27 تیر , 1403

27 تیر , 1403

اقتصاد ایران 10 اسفند 1402 زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

نقش این ۲ ویتامین را برای سلامت خود جدی بگیرید


به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ام اس ان، دریافت ضعیف ویتامین K در رژیم غذایی (که به طور عمده در سبزیجات برگ سبز تیره یافت می شود) با از دست دادن استخوان و شکستگی همراه است.

یادمان باشد ویتامین K به ویژه پروتئینی را که به تشکیل استخوان کمک می‌کند، اصلاح می‌کند. این اصلاح اساسا به جلوگیری از کاهش کلسیم در استخوان ها کمک می‌کند.

مصرف ویتامین K مانند ویتامین D در صورت لزوم و در قالب مکمل می تواند برای دستیابی به سطوح مطلوب مفید باشد.

گفتنی است کلسیم مهم ترین ماده معدنی در استخوان‌های ما است. کلسیم به محافظت و تقویت استخوان های ما کمک می‌کند، بنابراین ضروری است که در طول روز در رژیم غذایی خود به اندازه کافی مصرف کنیم. نرخ جذب کلسیم متفاوت است و تحقیقات نشان می‌دهد که احتمالاً زمانی که از طریق غذا مصرف می‌شود به جای مکمل، بهتر جذب می‌شود.

ویتامین D به جذب کلسیم کمک می کند و کمبود این ویتامین بسیار شایع است. این ویتامین از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید تولید می شود، اما در مواقعی که این امکان وجود ندارد، مکمل ها گزینه معتبری هستند.



منبع

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *