امروز: یکشنبه, 29 مهر , 1403

29 مهر , 1403

کد خبر : 21248
بانک و بیمه یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 - 14:37 زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0
هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) در گفتگو با صنعت مالی:

لزوم کاهش نرخ سود اوراق مشارکت/ بورس در نقطه جذاب قرار دارد

عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: بورس ایران به شدت مستعد رشد است و اتفاقات خوبی در آن رقم خواهد خورد اما به شرط اینکه ابتدا دولت با آن رقابت نداشته باشد و دوم اینکه از جذابیت اوراق مشارکت کاسته شود.

اله‌مراد سیف، عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت مالی با بیان اینکه بورس نقش مهمی در جهش تولید دارد گفت: در بورس ایران قیمت سهام به شدت ارزنده شده و با توجه به افزایش سرمایه اکثر شرکت‌ها و سودآوری که داشته‌اند، قیمت سهام در شرایط خوبی به سر می‌برد. به عبارت بهتر نه دیگر از آن حباب قیمت‌ها خبری است و نه از آن اخبار منفی.

وقت ورود منابع از بازارهای غیرمولد به بورس است

وی افزود: اکنون وقت آن است که سرمایه و منابع خرد مردم در سال جهش تولید از بازارهای غیرمولد وارد بورس شوند تا هم این منابع به سمت تولید هدایت شوند و هم اینکه از جذابیت بازارهایی مانند طلا، خودرو و مسکن کاسته شود.
این کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: بورس ایران به شدت مستعد رشد است و اتفاقات خوبی در آن رقم خواهد خورد اما به شرط اینکه ابتدا دولت با آن رقابت نداشته باشد و دوم اینکه از جذابیت اوراق مشارکت کاسته شود چون تا زمانی که اوراق سپرده با سود 30 درصد منتشر می‌شود قطعاً پول‌ها همچنان به سمت بورس نخواهند رفت.
بورس اوراق بهادار
سیف با بیان اینکه بورس نیازمند حمایت است، گفت: در چنین شرایطی بورس نیازمند تزریق نقدینگی است و به نظر من اکنون وقت آن است که منابع مالی عظیمی به بورس تزریق شوند و هم لازم است از اتخاذ تصمیمات نادرست به شدت پرهیز شود.
بورس را می‌توان یکی از ابزارهای مولد اقتصاد دانست و علاوه بر اینکه جمع‌آوری‌کننده منابع خرد مالی محسوب می‌شود، پمپاژکننده پول به تولید هم به حساب می‌آید و لذا بورس کارکردی فراتر از آنچه که فکر می‌کنیم دارد و نباید این کارکرد را نادیده گرفت.
وی بیان کرد: متأسفانه برخی در بورس به دنبال نوسان‌گیری هستند و سهامداری در آن خیلی رنگ و بویی ندارد؛ درصورتی‌که وقتی اعتماد در بورس افزایش پیدا کند فرد قانع می‌شود که به جای نوسان‌گیری دست به سهامداری بزند و از مزایایی چون سود شرکت، افزایش قیمت سهم، افزایش سرمایه و دیگر مزایای آن برخوردار باشد. باید در سال جهش تولید اعتماد مردم را نسبت به بورس افزایش داد ولی به طور کلی بورس شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد و قیمت‌ها بسیار ارزنده هستند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *