امروز: یکشنبه, 29 مهر , 1403

29 مهر , 1403

کد خبر : 21022
اقتصاد جهان شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 23:17 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

راهبرد امارات تا ۲۰۳۵ در انرژی های تجدید پذیر

امارات متحده عربی که به خاطر ذخایر نفت و گاز خود شناخته می شود، سعی کرده از اتکای خود به گاز طبیعی خارج و به یک رهبر منطقه ای در توسعه بخش انرژی های تجدیدپذیر تبدیل شود انرژی های تجدید پذیر منابع  انرژی پاک، پایان ناپذیر و به طور فزاینده رقابتی هستند.

به گزارش خبرنگار بین الملل صنعت مالی ، امارات متحده عربی که به خاطر ذخایر نفت و گاز خود شناخته می شود، سعی کرده از اتکای خود به گاز طبیعی خارج و به یک رهبر منطقه ای در توسعه بخش انرژی های تجدیدپذیر تبدیل شود انرژی های تجدید پذیر منابع  انرژی پاک، پایان ناپذیر و به طور فزاینده رقابتی هستند.

ظرفیت سوخت های فسیلی

تفاوت آنها با سوخت های فسیلی عمدتاً در تنوع، فراوانی و پتانسیل استفاده در هر نقطه از کره زمین است، اما مهم تر از همه در این است که هزینه های آنها نیز در حال کاهش است. امارات نیز طبق برنامه قرار است سهم خود از این بخش اقتصاد را افزایش دهد. پایگاه گلوبال دیتا پیش‌بینی می‌کند که منابع انرژی تجدیدپذیر امارات تا سال 2035، 29 درصد از کل ظرفیت تولید برق در امارات متحده عربی باشد حال آنکه در سال ۲۰۲۳ این ظرفیت تنها 12 درصد بوده است.

داده‌های این پايگاه تحلیلی نشان می دهد که در بین تمام منابع انرژی تجدیدپذیر، انتظار می‌رود سهم ظرفیت تولید انرژی فتوولتائیک خورشیدی از 11 درصد در سال 2023 به 26 درصد در سال 2035 تغییر کند.

سهم انرژی حرارتی خورشیدی

همچنین پیش بینی می شود سهم انرژی حرارتی خورشیدی در سال 2035 به 0.63 درصد برسد حال آنکه در سال ۲۰۲۳ تنها 0.06 درصد بوده است. طبق این آمار انتظار می رود که انرژی آبی 0.34 درصد از کل ظرفیت تولید برق در امارات را در سال 2035 تشکیل دهد.

با توجه به اضافه شدن ظرفیت تولید بیشتر، پیش بینی می‌شود کل ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر در دوره پیش‌بینی های فوق الاشاره مجموعا ۱۴۲۴۰.۴۴ مگاوات اضافه شود، در حالی که در بخش انرژی‌های تجدیدناپذیر احتمالاً ۴۸۱۹ مگاوات اضافه خواهد شد. این پایگاه تحلیلی پیش بینی کرده است که ظرفیت تولید انرژی های تجدیدپذیر امارات در سال 2035 به 21 گیگاوات خواهد رسید و در بازه سال های 2023-2035 نرخ رشد سالانه 10 درصد را تجربه خواهد کرد.

باتوجه به اقلیم امارات و صحرایی بودن این جغرافیا و وزش بادهای موسومی انرژی بادی نیز از مولفه های مهم می باشد. انتظار می رود انرژی بادی این کشور تا سال 2035 بالاترین نرخ رشد یعنی 40.16 درصدی را ثبت کند و پس از آن انرژی زیستی با 25 درصد قرار گیرد.

تخمین زده می شود که سایر منابع انرژی تجدیدپذیر مانند فتوولتائیک خورشیدی و حرارتی خورشیدی به ترتیب دارای نرخ رشد 10٪ و 3٪ باشد. امارات همچنین در حال کار برای ایجاد 8 کارخانه جذب و ذخیره هیدروژن و 23 کارخانه جذب کربن است که انتظار می رود تا پایان سال 2035 مراحل ساخت و بهره برداری از آن تکمیل شود.

منبع: ۱. روزنامه البیان امارات

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *