امروز: سه شنبه, 26 تیر , 1403

26 تیر , 1403

اقتصاد ایران 05 اسفند 1402 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اصلاحات راه آهن “سرعت بازرگانی” را افزایش نداد


به گزارش صنعت مالی از تسنیم، میعاد صالحی در نشست با مالکان واگن‌های باری بخش خصوصی اظهار کرد:‌ بارهای مسیر ریلی بیشتر اوقات در فاصله کوتاهی سیر می‌کند، اما تخلیه نمی شود و این باعث کاهش سرعت بازرگانی شده است.

وی به مثالی در این‌باره اشاره کرد و ادامه داد: به‌عنوان نمونه بار طی 3 روز از سرخس در شمال شرق به بندرعباس حمل‌ می شود، اما چندین روز و بعضاً چند ده روز معطل تخلیه و ترخیص می شود. این موضوع به شدت بر کاهش سرعت بازرگانی تاثیر می گذارد.

وی با بیان این‌که اصلاحات انجام شده در راه‌آهن تاکنون هیچگاه افزایش سرعت بازرگانی را به همراه نداشته است، افزود: گاهی عده‌ای از واگن باری به عنوان انبار استفاده می‌کنند تا هزینه دموراژ و یا هزینه انبارداری را پرداخت نکنند. نحوه محاسبه بهره‌وری مدیران مناطق نیز انگیزه‌ای برای حمل واگن خالی ایجاد نمی‌کند و متاسفانه بیشتر به افزایش بارگیری توجه شده است نه افزایش سرعت حمل بار.

مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: برخی از مشکلات شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی ریشه‌های 30  تا 50 ساله دارد که حل همگی به‌طور همزمان ممکن نیست، اما باید مبتنی بر انضباط برای حل تک تک آنها برنامه‌ریزی کرد.

صالحی با اشاره به واگذاری مالکیت تمام واگن‌های باری به بخش خصوصی گفت: تعمیرات و نگهداری واگن های باری بخش خصوصی نیز باید به عهده خودشان باشد چراکه مشی راه‌آهن تسهیل فضا و جذابیت سرمایه گذاری برای بخش خصوصی از یک سو و نظارت مستمر و جدی از سوی دیگر است.

انتهای پیام/



منبع

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *