امروز: شنبه, 6 مرداد , 1403

6 مرداد , 1403

اقتصاد جهان 29 اردیبهشت 1403 زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

آمریکا عوارض گمرکی خودروهای چینی را افزایش می دهد

کاخ سفید از افزایش تعرفه بر واردات کالاهای چینی به ارزش 18 میلیارد دلار خبر داد.

به گزارش صنعت مالی، کاخ سفید از افزایش تعرفه بر واردات کالاهای چینی به ارزش 18 میلیارد دلار خبر داد.

این افزایش شامل صنایع مختلف چینی از جمله خودروهای الکتریکی، باتری، نی‌مه هادی ها، فولاد، آلومینیوم، فلزات کمیاب، سلول های خورشیدی، جرثقیل های کشتی و محصولات پزشکی می شود.

در این راستا، کاخ سفید اعلام کرد که عوارض واردات نیمه هادی ها از 25 درصد به 50 درصد افزایش می یابد که نشان می دهد چین بازارهای جهانی را با صادرات مصنوعی با قیمت پایین پر کرده است.

عوارض گمرکی خودروهای برقی نیز از 25 درصد به 100 درصد (سه برابر) از سال جاری، همراه با افزایش قطعات مرتبط مانند باتری ها، افزایش می یابد.

تعرفه گمرکی برخی محصولات فولادی و آلومینیومی نیز از 7.5 درصد به 25 درصد،با هدف مقابله با ظرفیت مازاد چین در این صنایع. افزایش می یابد.

در بحبوحه نگرانی ها در مورد رشد سهم بازار و گسترش سریع قابلیت های تولید در چین، عوارض گمرکی نیمه هادی ها تا سال 2025 از 25 درصد به 50 درصد افزایش خواهد یافت.

فلزات کمیاب نیز مشمول عوارض گمرکی خواهند شد که در سال 2024 از 0 به 25 درصد افزایش می یابد. سلول های خورشیدی، جرثقیل های کشتی و محصولات پزشکی مانند سرنگ و سوزن نیز تعرفه های قابل توجهی را با دو یا حتی چهار برابر نرخ در برخی موارد مشاهده خواهند کرد.

منابع غربی اعلام کردند که دستورات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای افزایش تعرفه های گمرکی، مواضع قاطع آمریکا را در برابر آنچه که دولت ایالات متحده رویه های تجاری ناعادلانه می داند، تایید می کند و هدف آن حمایت از صنایع و کارگران آمریکایی است.

منبع: روزنامه عکاظ چاپ عربستان

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *