حسین بهاری، عضو هیأت عامل و معاون حقوقی بانک ملی ایران، در جمع کارکنان جدید این بانک، حضور در بانک ملی را به تحصیل در یک “دانشگاه بزرگ” تشبیه کرد و افتخار خدمت در آن را انکارناپذیر دانست. وی با اشاره به دستاوردهای اخیر بانک ملی در کسب بالاترین سقف منابع و افزایش سرمایه تاریخی، تأکید کرد که کار در این نهاد ملی به دلیل عدم وجود ذینفع خصوصی و تعلق آن به تمام مردم ایران، آرامش و انرژی مضاعفی برای خدمت به کشور ایجاد میکند.
به گزارش صنعت مالی، در مراسم استقبال از کارکنان بانک آینده، حسین بهاری، عضو هیأت عامل و معاون حقوقی و وصول مطالبات بانک ملی ایران، طی سخنانی ضمن خیرمقدم به بیش از ۴۲۰۰ نیروی متخصص جدید، به تشریح جایگاه ویژه و ابعاد ملی خدمت در این بانک پرداخت.
بانک ملی، دانشگاهی بزرگ برای خدمت به ایران
معاون حقوقی بانک ملی با ابراز ارادت به همکاران جدید و همچنین دکتر مهرجو، مدیرعامل سابق بانک آینده، سخنان خود را با توصیف جایگاه بانک ملی آغاز کرد و گفت: «در وصف بانک ملی ایران که از شنبه صبح افتخار میزبانی شما را دارد، به دنبال عبارتی بودم که حق مطلب را ادا کند. خواستم بگویم بانک ملی یک مدرسه بزرگ است، اما دیدم جناب دکتر مهرجو با دقت بیشتری آن را یک “دانشگاه” توصیف کردند و این عبارت گزافی نیست.»
وی با اشاره به تجربه شخصی خود که از بانک دیگری به بانک ملی پیوسته است، افزود: «امروز افتخار میکنم که کارمند بانک ملی ایران هستم و اقرار میکنم که این بانک حقیقتاً محلی برای آموختن و رشد است. خداوند این توفیق را به ما عطا کرده و باید خود را با استاندارد و اصالت بانک ملی تطبیق دهیم.»
دو جهش استراتژیک بانک ملی در آستانه ورود نیروهای جدید
بهاری به دو رخداد مهم اخیر در بانک ملی اشاره کرد که همزمان با تصمیم حاکمیتی برای انتقال کارکنان بانک آینده، آینده روشنی را برای این نهاد ترسیم میکند:
۱. کسب قله منابع بانکی: «در هفتههای اخیر، بانک ملی ایران موفق شد به بالاترین سقف منابع در کل نظام بانکی کشور نائل گردد.»
۲. افزایش سرمایه تاریخی: «با یک افزایش سرمایه چشمگیر از محل تجدید ارزیابی داراییها، سرمایه بانک از ۱۲۴ همت (هزار میلیارد تومان) به ۴۲۰ همت افزایش یافت و بانک ملی را به قله سرمایه در نظام بانکی رساند. با اصلاح ضوابط، این افزایش سرمایه به کسب یکی از مطلوبترین نرخهای کفایت سرمایه در کشور منجر خواهد شد.»
وی حضور نیروهای جدید را مغتنم شمرد و آن را موجب رقم خوردن رخدادهای مبارک بیشتر برای بانک ملی و اقتصاد کشور دانست.
پیشتازی در فناوری با اپلیکیشنهای “بام” و “بله”
عضو هیأت عامل بانک ملی، ضمن اشاره به جایگاه دکتر مختاریان (معاون فناوری اطلاعات) به عنوان یکی از مفاخر بانک، برخورداری از ابزارهای نوین را یکی از وجوه تمایز این بانک برشمرد و گفت: «یکی از مظاهر قدرت بانک ملی، پیشتازی در اپلیکیشنهای مالی است. اپلیکیشنهای “بام” و “بله” رسماً در بین تمام اپلیکیشنهای مالی کشور حائز بالاترین رتبه و بیشترین تعداد مشترک هستند که نشاندهنده توانایی بانک در ارائه خدمات نوین به طیف گسترده مشتریان است.»
آرامش خدمت در بانکی که متعلق به هیچکس جز مردم نیست
مهمترین پیام حسین بهاری به کارکنان جدید، تشریح ماهیت ملی و مردمی بانک بود. وی تصریح کرد: «پس از تجربهای طولانی در بانکی دیگر، به شما میگویم در بانک ملی حتی اگر از ۷ صبح تا ۹ شب کار کنید، یک چیز به شما آرامش میدهد؛ و آن این است که احساس میکنید بانک ملی متعلق به آحاد ملت ایران است. اینجا هیچ ذینفع خصوصی وجود ندارد و هیچ انتفاع شخصی برای کسی متصور نیست. این احساس باعث میشود ما برای کار بیشتر، تلاش بیشتر و اعتلای بانک ملی انرژی مضاعفی بگیریم.»
وی در پایان سخنان خود ضمن آرزوی موفقیت و سربلندی برای تمام کارکنان در دوره جدید فعالیت حرفهایشان، ابراز امیدواری کرد که با همافزایی و تلاش مشترک، روزهای مطلوبتری برای بانک ملی ایران رقم بخورد.