شرکت اسنپ با ارائه تعرفههای متفاوت به کاربران شخصی و سازمانی، سازمانها را مجبور به پرداخت مبالغی تا ۲۵ درصد بیشتر کرده است. بررسیها نشان میدهد در یک مسیر مشخص، اختلاف قیمت بین پنل سازمانی و اپلیکیشن شخصی به ۶۹ هزار تومان میرسد. این اختلاف قیمت در مقیاس کلان، سالانه میلیاردها تومان از جیب سازمانها و کسبوکارها خارج میکند و حالا اسنپ باید پاسخگوی این گرانفروشی باشد.
به گزارش خبرنگار صنعت مالی، بررسیهای اخیر نشان میدهد که شرکت اسنپ برای جابجایی مسافر، تعرفههای متفاوتی را به کاربران شخصی و سازمانی ارائه میکند.
این تفاوت قیمت بهگونهای است که سازمانها و کسبوکارهایی که از پنل سازمانی اسنپ استفاده میکنند، مجبور به پرداخت مبالغی تا ۲۵ درصد بیشتر از کاربران عادی هستند.
در یک آزمایش همزمان، مسیر حافظ به حوالی میدان ونک در ساعت ۱۳:۳۳ بعدازظهر از طریق پنل سازمانی و اپلیکیشن شخصی اسنپ مورد بررسی قرار گرفت.
نتایج این آزمایش نشان داد که در پنل سازمانی، مبلغ ۳۶۸ هزار تومان برای این مسیر محاسبه شده است، در حالی که در اپلیکیشن شخصی، همان مسیر تنها ۲۹۹ هزار تومان درج شده بود.
این اختلاف قیمت ۶۹ هزار تومنی در یک سفر، سوالهای جدی درباره سیاستهای قیمتگذاری اسنپ ایجاد می کند.
اگر این اختلاف قیمت بهطور میانگین ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شود و با فرض ثبت روزانه ۲۰۰۰ تقاضای سازمانی، شرکت اسنپ روزانه مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان از سازمانها و کسبوکارها بیشتر دریافت میکند.
این رقم در ماه به ۳ میلیارد تومان و در سال به حدود ۳۶ میلیارد تومان به صورت نامتعارف به اسنپ میرسد.
این مبالغ قابل توجه، ضرر و زیان سنگینی را به سازمانها و صاحبان کسبوکارها وارد کرده است.
با توجه به این موضوع، شرکت اسنپ باید پاسخگوی این اختلاف قیمت و ضررهای وارد شده به سازمانها و کسبوکارهایی باشد که از پنل سازمانی استفاده میکنند.
خبرنگار صنعت مالی این بهطور جدی از سوی اتحادیه کسبوکارهای مجازی ، وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و سازمان بازرسی کل کشور پیگیری خواهد داشت تا حقوق سازمانها و مردم احقاق شود.
این اقدامات ممکن است منجر به بررسیهای بیشتر و حتی تغییر در سیاستهای قیمتگذاری شرکت اسنپ شود تا شفافیت و عدالت در تعرفهها برای تمامی کاربران، اعم از شخصی و سازمانی، رعایت شود.