به گزارش
صنعت مالی به نقل از فرهیختگان، بررسی ها نشان میدهد؛ تلویزیون قبل، حین و بعد از پخش بازی پرسپولیس و الغرافه حدود ۲۰۳۴ ثانیه (حدود ۳۴ دقیقه) تبلیغ پخش کرد که براساس تعرفه تبلیغات در سال ۱۴۰۲ حدود رقمی بیش از ۶۶۵ میلیارد نصیبش شد که اگر تورم ۳۰٪ را در سال ۱۴۰۳ را روی این رقم بکشیم، درآمد صداوسیما تنها از بازی پرسپولیس به بیش از ۸۶۴ میلیارد تومان میرسد.
از سوی دیگر تلویزیون قبل، حین و بعد از بازی استقلال و الهلال حدود ۲۱۸۳ ثانیه (حدود ۳۶ دقیقه) تبلیغ پخش کرد که براساس تعرفه سال ۱۴۰۲ درآمد حاصل از آن به رقمی حدودا بیش از ۷۱۳ میلیارد تومان میرسد و با احتساب تورم ۳۰٪ این عدد را باید بیش از ۹۲۸ میلیارد تومان بدانیم.
در مجموع، تلویزیون (با در نظر گرفتن تعرفه ۱۴۰۲) از شب تلخ فوتبال ایران ۱،۳۷۹،۰۰۶،۴۴۱،۲۵۰ تومان در آمد داشته و اگر تورم سی درصدی ۱۴۰۳ را هم در نظر بگیریم این رقم به ۱،۷۹۲،۷۰۸،۳۷۳،۶۲۵ میرسد.