30 مهر , 1403

کد خبر : 31837
گفتگوی کوتاه دوشنبه 30 مهر 1403 - 15:38 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
راستینه در گفت‌وگو با صنعت مالی مطرح کرد:

عدم به کارگیری مدیران چند شغله؛ عاملی برای جلوگیری از تعارض منافع در بنگاه‌های اقتصادی

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی ظرفیت‌های خوبی برای کادرسازی دارند و می‌توان به منظور پویایی هر چه بیشتر بنگاه‌ها مانع به کارگیری مدیران چند شغله شد به ویژه اینکه اصلاً قانون آن را ممنوع کرده و نمی‌توان مدیران دو شغله یا چند شغله را به خاطر تعارض منافع به کار گرفت.

احمد راستینه

احد راستینه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با صنعت مالی، درباره ضرورت توجه دولت چهاردهم به شاخص‌های مؤثر در چینش مدیران اقتصادی گفت: دولتی که روی کار است عنوان وفاق ملی را یدک می‌کشد و از سوی دیگر رئیس جمهور تأکید بسیاری بر انتخاب مدیرانی دارد که از تخصص و تعهد و تجارب بالایی برخودارند و مجلس هم در این زمینه با دولت همسو و هم‌نظر است و خواست ما هم همین است.

وی افزود: دولت جدید در انتخاب مدیران باید تلاش کند تعلقات سیاسی و حزبی را لحاظ نکند و همچنین اگر تشخیص داد فردی کارآمدی لازم را دارد باید آن را به کار بگیرد. از سوی دیگر پیش از انتخاب یک مدیر باید سوابق او را بررسی کند و از نهادهای نظارتی و اطلاعاتی بخواهد تا بررسی کنند که آیا فردی که قرار است به دولت یا بنگاه اقتصادی زیر مجموعه دولت راه یابد در جای دیگر سمت مدیریتی دارد.

نماینده مردم شهر کرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم انتصاب مدیران دو شغله در بنگاه‌های اقتصادی مزایای بسیاری به همراه خواهد داشت، گفت: اولین مزیتش آن است که رانت و فساد را از بین می‌برد و دوم اینکه فرصت ورود اندیشه و ایده‌های نو و تازه به بنگاه‌های اقتصادی فراهم می‌شود؛ به عبارت بهتر وقتی جلوی اشتغال یک مدیر با دو سمت را بگیریم قطعاً فرصت برای رقابت سازمانی به منظور دیده شدن و نیز شرایط ورود جوانان و افکار و اندیشه‌های جدید برای تصدی سمت‌های مدیریتی فراهم خواهد شد.

راستینه در پایان تأکید کرد: در کشور قحط الرجال وجود ندارد که بخواهیم برای دو پست یا چندین پست مدیریتی یک نفر را انتخاب کنیم. به نظر من سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی ظرفیت‌های خوبی برای کادرسازی دارند و می‌توان به منظور پویایی هر چه بیشتر بنگاه‌ها مانع به کارگیری مدیران چند شغله شد به ویژه اینکه اصلاً قانون آن را ممنوع کرده و نمی‌توان مدیران دو شغله یا چند شغله را به خاطر تعارض منافع به کار گرفت.

بیشتر بخوانید:

پزشکیان: عدالت آموزشی با پشت میز نشینی مدیران محقق نخواهد شد

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *