30 مهر , 1403

کد خبر : 31826
راه و مسکن دوشنبه 30 مهر 1403 - 13:16 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
پروازی که پس از 20 ساعت به تهران رسید؛

نارضایتی مسافران پرواز قشم ایر دوبی تهران و لزوم استرداد هزینه بلیط

به گزارش صنعت مالی، پرواز شرکت هواپیمایی قشم ایر از دوبی به تهران با تاخیر ۲۰ ساعته بالاخره به زمین نشست.
این پرواز که قرار بود روز گذشته طبق برنامه زمانی مشخص به مقصد تهران برسد، با یک تأخیر طولانی و بی‌سابقه مواجه شد و مسافران برای ساعت‌های متوالی در فرودگاه دوبی بدون اطلاع‌رسانی مناسب و یا خدمات اساسی مانند اقامت مواجه شدند.
مسافران این پرواز از ناهماهنگی‌ها و عدم پاسخگویی مناسب مسئولان قشم ایر به شدت ناراضی هستند و خواستار پیگیری جدی این مسئله هستند.
 برخی از مسافران در مصاحبه با رسانه صنعت مالی اعلام کردند که این تجربه غیرقابل قبول بوده و رفتار غیرمسئولانه شرکت هواپیمایی در مدیریت وضعیت، احساس بی‌احترامی و ناامیدی در آن‌ها ایجاد کرده است.
بر اساس قوانین بین‌المللی هوانوردی و مقررات مربوط به حقوق مسافران، در صورت تأخیر بیش از چند ساعت، شرکت‌های هواپیمایی ملزم به ارائه خدمات جبرانی مانند وعده‌های غذایی، اقامتگاه و در نهایت استرداد کل وجه بلیط به مسافران هستند.
در این شرایط، قشم ایر نیز باید مطابق این قوانین، نسبت به بازپرداخت کل هزینه بلیط تمامی مسافران اقدام نماید و از بروز مشکلات مشابه در آینده جلوگیری کند.
رسانه صنعت مالی در این باره اعلام کرده است که موضوع را به طور جدی پیگیری خواهد کرد تا حقوق مسافران این پرواز به درستی رعایت شود.
 این رسانه تأکید دارد که عدم اجرای قوانین و تعهدات شرکت‌های هواپیمایی می‌تواند منجر به افزایش بی‌اعتمادی عمومی و لطمه به اعتبار آن‌ها شود.
به گفته کارشناسان حقوقی، تأخیر بیش از ۲۰ ساعت، از موارد مشمول جبران خسارت‌های سنگین است و مسافران این پرواز حق دارند تا در اسرع وقت نسبت به استرداد وجه دوبرابر هزینه بلیط خود اقدام کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *