2 مهر , 1403

راه و مسکن 02 مهر 1403 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آرامستان جدید پایتخت کجاست؟

مدیر مطالعات خدمات شهری شهر تهران جزئیاتی از آرامستان جدید تهران برای این آرامستان را تشریح کرد.

به گزارش صنعت مالی، در تشریح طرح جامع ارتقای عملکرد آرامستان بهشت حضرت زهرا (س) گفت: این پروژه شامل ۵ فصل است که در فصل اول به مطالعات پایه پرداخته شده و ابعاد مختلف سازمان مورد بررسی قرار گرفت و این ابعاد شامل ابعاد کالبدی، حمل و نقل، زیست محیطی، اقتصادی، مدیریتی و فقهی می‌شود.

خسروانی ادامه داد: فصول میانی به بحث چشم‌انداز و اهداف کلی طرح اختصاص دارد. فصول آخر، منتج از چشم‌انداز ۲۰ ساله‌ای است که برای این سازمان ترسیم شده و طی آن به راهبردها، سیاست‌ها و برنامه‌های اقدام می‌رسد که در نهایت پروژه‌های اجرایی برای سازمان طراحی و تدوین شد.

وی افزود: در طرح ارتقای عملکرد آرامستان، ۹ هدف کلی برای آرامستان بهشت حضرت زهرا(س) در نظر گرفته شده که منتج به ۲۹ راهبرد و ۶۲ سیاست شده است. همچنین ۱۵۲ برنامه اقدام و ۳۰ پروژه عملیاتی نیز تعریف شده است.

نیاز به ۷ میلیون قبر جدید برای ۵۰ سال آینده

مدیر مطالعات خدمات شهری و محیط زیست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به فعالیت بیش از ۵۰ ساله آرامستان بهشت حضرت زهرا (س) و اندک ظرفیت باقی‌مانده از آن گفت: باتوجه به اینکه روزانه حدود ۱۸۰ نفر متوفی داریم، ظرفیت فعلی این آرامستان تا سال آینده تکمیل خواهد شد و برای ۵۰ سال آینده نیاز به ۷ میلیون قبر جدید خواهیم داشت.

 

زمین ۲۰۰ هکتاری در جنوب شرقی و در حریم شهر تهران برای آرامستان جدید تهران

مالکیت زمین به دست اوقاف است

وی در تشریح جزئیات آرامستان جدید تهران اظهار کرد: مکان جدیدی که برای ساخت آرامستان در نظر گرفته‌ شده، با مساحتی حدود ۲۰۰ هکتار، در جنوب شرقی و در حریم شهر تهران قرار دارد. طبق مطالعات و بررسی‌های انجام‌شده، با توجه به برخی محدودیت‌های جزئی در قسمت‌هایی از مساحت مذکور، تنها بخشی از این زمین که از جنبه‌های مختلف زیست‌ محیطی، مکانی و حمل‌ و نقلی، به‌ ویژه اتوبوسرانی مناسب است، برای آرامستان در نظر گرفته شده است. این بخش حدود یک‌هفتم ظرفیت تدفین آرامستان بهشت زهرا(س) را دارد.

مدیر مطالعات خدمات شهری و محیط زیست مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در پایان گفت: با توجه به اینکه مالکیت این زمین به دست اوقاف است، با پیگیری‌های انجام شده توسط معاونت خدمات شهری و محیط زیست و سازمان بهشت زهرا(س)، امیدواریم وضعیت مالکیت و مکان‌یابی به زودی تثبیت شود تا بتوانیم با تمامی ظرفیت‌ها به خدمت‌رسانی ادامه دهیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *