امروز: پنجشنبه, 29 شهریور , 1403

29 شهریور , 1403

اقتصاد ایران 27 شهریور 1403 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رشد قیمت‌ها در بازار: از خیار 70 هزار تومانی تا مرغ 90 هزار تومانی

قیمت اقلام پرمصرف خانواده های ایرانی در روزها و هفته های پیش افزایش قابل توجهی داشته است. مرغ در بازار آزاد بیش از 90 هزار تومان فروخته می شود و خیار که جزء صیفی جات است به 70 هزار تومان رسید.

افزایش قیمت اقلام مواد غذایی در دولت چهاردهم

به گزارش صنعت مالی، درحالی که دولت چهاردهم هفته ها است در حال شکل گیری و انتصابات است و هنوز زمام امور را به دست نگرفته موجی از گرانی اقلام مواد غذایی روانه بازار شده است. چند روزی می شود که قیمت برخی اقلام مواد غذایی صعودی شده است. قیمت مرغ به بیش از 90 هزار تومان و قیمت خیار به 70 هزار تومان رسیده است. قیمت برخی میوه ها و اقلام دیگر غذایی نیز در طول هفته های اخیر افزایش چشم گیری داشته است.

رونمایی از خیار 70 هزار تومانی

خیار که جزء صیفی‌جات است و معمولا قیمت پایینی داشته طبق نرخنامه قیمت میوه و تره بار 32 هزار تومان قیمت گذاری شده است در حالی که خیار در بازارچه های میوه و تره بار بین 40 تا 70 هزار تومان فروخته می شود. قیمت میوه ها نیز روندی افزایشی در طول هفته های گذشته داشته است. متوسط قیمت هر کیلوگرم میوه در مراکز عرضه میوه و تره بار حدود 50 هزار تومان است.

در حال حاضر قیمت هر کلیوگرم هلو 45 هزار تومان، خیار سالادی 15 هزار تومان، انبه 140 هزار تومان، انجیر سیاه 42 هزار، لیمو ترش 40 هزار، گلابی 69 هزار تومان و پسته تازه 170 هزار تومان عرضه می شود.

افزایش 40 درصدی قیمت نان

قیمت نان هم در هفته پیش حدود 40 درصد افزایش داشته است. قیمت نان لواش از 500 تومان به 700 تومان و قیمت هر عدد نان سنگک به 5000 تومان رسیده است. قیمت نان بربری نیز از 2500 تومان به 3500 تومان رسید و بیش از 40 درصد افزایش داشته است.

کمبود مرغ در میادین؛ قیمت هر کیلو مرغ بیش از 90 هزار تومان

عرضه مرغ که جزء اقلام پرمصرف گوشتی خانواده های ایرانی است نیز در هفته های پیش در بازار کم شده است و این موضوع موجب افزایش چشم گیر قیمت مرغ در میادین میوه و تره بار شده است. قیمت مرغ تازه در بازار در حال حاضر بین 85 تا 90 هزار تومان در نوسان است قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد نیز که فقط در بازار میوه و تره بار عرضه می شود نزدیک به 70 هزار تومان در هر کیلوگرم است.

قیمت شیر نیز افزایشی بوده است. شیر که از اقلام پرمصرف خانواده ها و با سلامت مردم گره خورده است در روزهای اخیر از 15 هزار تومان به بیش از 18 هزار تومان افزایش داشته و 20 درصد در هر کیلوگرم افزایش قیمت داشته است.

در اولین جلسه تنظیم بازار نیز که با ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد تصمیماتی گرفته شده است اما مردم و خانواده ها منتظر هستند تا تصمیمات اقتصادی دولت چهاردهم منشاء اثر مثبتی بر سفره هایشان باشد.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *