امروز: پنجشنبه, 29 شهریور , 1403

29 شهریور , 1403

اشتغال و رفاه 13 شهریور 1403 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
3

علت عدم واریز علی الحساب همسان سازی بازنشستگان چیست؟

علی الحساب همسان سازی بازنشستگان

به گزارش صنعت مالی، اینکه علت عدم واریز یک میلیون تومان علی‌الحساب همسان سازی یا همان متناسب سازی بازنشستگان تامین اجتماعی چیست سوال بسیاری از بازنشستگان است.

علت عدم واریز علی الحساب همسان سازی بازنشستگان چیست؟

نصرالله دریابیگی، نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته، در خصوص علت عدم واریز یک میلیون تومان علی‌الحساب همسان سازی یا همان متناسب سازی بازنشستگان تامین اجتماعی و وضعیت پرداخت حقوق بازنشستگان کارگری گفت: این قشر بیش از ۴ میلیون نفر را شامل می‌شود که تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

او با انتقاد از تبعیض‌ های اعمال‌ شده در حق بازنشستگان کارگری، بیان کرد: طرح قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری به صورت منظم اجرایی می‌شود، اما بازنشستگان کارگری دریافت ماهانه یک میلیون تومان طرح متناسب‌سازی محروم هستند.

وی در ادامه خواستار اقدام فوری دولت و سازمان تامین اجتماعی در پرداخت معوقات متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان کارگری شد تا هرگونه تبعیض برطرف شده و عدالت برقرار گردد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

 لزوم تغییرِ فرمول متناسب‌سازی برای بازنشستگان تأمین اجتماعی

لزوم تغییر در فرمول متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی یکی دیگر از موارد مورد تقاضاست البته اگر قانون رعایت شود دیگر نیازی به متناسب‌سازی نیست.

عباسعلی سلطانی‌کیا به عنوان رئیس کانون عالی کارمندان بازنشسته مشمول قانون تأمین اجتماعی در این باره گفته است.

در مصوبه متناسب‌سازی ابتدا باید عقب ماندگی از نرخ تورم حقوق همه بازنشستگان چه حداقل‌بگیر و چه سایر سطوح از سال بازنشستگی تا سال جاری جبران و ترمیم شود.

ماده 96 قانون تامین اجتماعی رعایت شود

اگر در تعیین حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مطابق با ماده 96 قانون تأمین اجتماعی رفتارشود و مهم‌تر آنکه تقسیم‌بندیِ حداقل‌بیگر و سایر سطوح را کنار بگذارند و به یک میزان – یعنی مطابق تورم – مستمری را افزایش دهند، دیگر نیازی به متناسب‌سازی نداریم.

تأکید ما بر اجرای قانون است. اگر قانون را درست اجرا نکنند قدرت خرید کاهش پیدا می‌کند و اینگونه نیاز به متناسب‌سازی مستمر خواهد بود.

نظر میدری درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان

نظر احمد میدری وزیر کار درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان

همسان سازی حقوق بازنشستگان در دوره ما در وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی بودیم تصویب شده است.

میدری گفته‌ و وعده داده است بنده ان را پیگیری خواهم کرد.

دولت چهاردهم باید روی تامین بودجه همسان سازی حقوق متمرکز شود

علی قنبری( کارشناس اقتصادی): گفته است

طبق ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، دولت باید طی ۵ سال حقوق بازنشستگان را همسان‌سازی می‌کرد، اما دولت رقم ناچیزی را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفت و اصلا این برنامه اجرا نشد.

دولت برای تامین منابع مالی موردنیاز برای همسان سازی حقوق بازنشستگان با مشکلاتی جدی مواجه شد.

ما با بحران صندوق‌های بازنشستگی هم مواجهیم که طی سال‌های اخیر هیچ اقدام شگفت انگیز و سازنده‌ای برای حل آن ندیده ایم.

گرچه ظاهر قضیه، مشکل بازنشستگان است، اما باطن قضیه، مشکل تورم کشور است.

با این وضعیت تورم افسارگسیخته کشور و افزایش روز به روز قیمت اقلام مختلف، معلوم است که بازنشستگان و اقشار کم درآمد تحت فشار قرار می‌گیرند.

می‌دانیم که آقای پزشکیان قول بهبود وضعیت معیشت مردم را داده اند، پس از ایشان انتظار داریم سیاست‌های اقتصادی خود را معطوف به کاهش نرخ تورم و متعاقب آن کاهش فشار بر قدرت زندگی و قدرت خرید و معیشت قشر کم درآمد تنظیم کند.

واقعیت امر بازنشستگان طی هفته های گذشته از وعده وعیدهای توخالی و با اخبار ضد و نقیض رسانه ها درباره عاقبت همسان سازی حقوق بازنشستگان بسیار خسته شده‌اند.

اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان اولین دغدغه میدری وزیر کار

احمد میدری وزیر جدید کار اولین کارخود را همسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام کرده است و با این وعده پا به ساختمان خیابان آزادی گذاشته است.

دکتر احمد میدری گفته است اولين و مهمترین کار پيش روی من اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است.

بیشتر بخوانید

اخبار بازنشستگان

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سهیل میگه

    بجای همسانسازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بهتر است نسبت به کاهش تورم افسار گسیخته کاری کنند . اگر تورم کاهش پیدا کند نیازی به افزایش حقوق نیست .

  2. سید کاظم میرفلاح کوچکی میگه

    تحت پوشش هستند ؟ 30 درصد حقوق ماهانه را تامین اجتماعی در 30 سال از کارگر و کارفرما گرفته و تا بعد از 30 سال یهش مستمری پرداخت بکنه . با این حجم هظیم دریافتی . بزرگترین کارتل جهان شده . هر سال حقوق بازنشسته بز طبق نرخ تورم افزایش نمیده و مستمری بگیر هر سال فقیر تر شده و من در سال 1384 با حقوقم می توانستم 4 هدد سکه تمتم بهار آرادی بحرم الان بابد 25 میلیون روی حقوقم بزارم تا بتونم یکعدد سکه بخرم این یعنی ظلم و اجحاف به حقوق مستمری بگیر . همسان هم که میکنند باز هیچ فرقی نمی کنند باید دولت بابد یه فکر اساسی ارین خصوص امال بکنه و سازمان تامین اجتماهی را که یک بخش خصوصی ست ملزم بکنه تا حقوق بازنشسته را به مبلغی که حداقل روی خط فقر برساند . الان خط فقر در ماه به 50 میلیون تومان رسیده . چرا باید یک خانواده خصوصی و سرمایه دار در بدو قرار داد شاهنشاهی چنان یکطرفه حقوق کارگران را در حین کار 30 در صد بگیره و پس از 30 سی سال نسبت به تورم حقوق نده . چطور سازمان نسبت به تورم سال .0 در حقوق شاغلین را می گیرد ولی به مستمری که میرسه .با یک فرمول خودسرانه حقوق بازنشسته را افزایش میده . مگر همه ظیث فرمول نرخ تورم نیستیم و خرجمون با بقیه جدا بشه . اگر سازمان طبق نرخ تورم از حقوق شاعلین 30 دزصد میگیره باید طبق همان نرخ حقوق بازنشسته را افزایش بده . یکی دو باری هم که همسان سازی کردند . ستوات کذشته را ندادتد . فقط یه مبلغ ناچیزی به حقوق ماهانه اضافه کردند . از دولت محترم پزشکیان درخواست عاجزانه دارم . که در این مورد بخصوص حق کشی بازنشسته ها یه بازنگری اساسی به عمل آورد. با تشکر

  3. سید کاظم میرفلاح کوچکی میگه

    تحت پوشش هستند ؟ 30 درصد حقوق ماهانه را تامین اجتماعی در 30 سال از کارگر و کارفرما گرفته و تا بعد از 30 سال یهش مستمری پرداخت بکنه . با این حجم هظیم دریافتی . بزرگترین کارتل جهان شده . هر سال حقوق بازنشسته بز طبق نرخ تورم افزایش نمیده و مستمری بگیر هر سال فقیر تر شده و من در سال 1384 با حقوقم می توانستم 4 هدد سکه تمتم بهار آرادی بحرم الان بابد 25 میلیون روی حقوقم بزارم تا بتونم یکعدد سکه بخرم این یعنی ظلم و اجحاف به حقوق مستمری بگیر . همسان هم که میکنند باز هیچ فرقی نمی کنند باید دولت بابد یه فکر اساسی ارین خصوص امال بکنه و سازمان تامین اجتماهی را که یک بخش خصوصی ست ملزم بکنه تا حقوق بازنشسته را به مبلغی که حداقل روی خط فقر برساند . الان خط فقر در ماه به 50 میلیون تومان رسیده . چرا باید یک خانواده خصوصی و سرمایه دار در بدو قرار داد شاهنشاهی چنان یکطرفه حقوق کارگران را در حین کار 30 در صد بگیره و پس از 30 سی سال نسبت به تورم حقوق نده . چطور سازمان نسبت به تورم سال .0 در حقوق شاغلین را می گیرد ولی به مستمری که میرسه .با یک فرمول خودسرانه حقوق بازنشسته را افزایش میده . مگر همه ظیث فرمول نرخ تورم نیستیم و خرجمون با بقیه جدا بشه . اگر سازمان طبق نرخ تورم از حقوق شاعلین 30 دزصد میگیره باید طبق همان نرخ حقوق بازنشسته را افزایش بده . یکی دو باری هم که همسان سازی کردند . ستوات کذشته را ندادتد . فقط یه مبلغ ناچیزی به حقوق ماهانه اضافه کردند . از دولت محترم پزشکیان درخواست عاجزانه دارم . که در این مورد بخصوص حق کشی بازنشسته ها یه بازنگری اساسی به عمل آورد. با تشکر (سایت دیدگاه را بررسی کرده گفته شما قبلآ هم چنین چیزی را عنوان کردید . من اگر صد بار هم بگم تا در این جصوص ترتیب اثر داده نشود باز مینویسم