امروز: پنجشنبه, 29 شهریور , 1403

29 شهریور , 1403

اقتصاد جهان 22 مرداد 1403 زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
قوامی در گفت‌وگو با صنعت مالی:

کابینه پیشنهادی شعار وفاق ملی را پوشش می‌دهد

نماینده ادوار مجلس گفت: کابینه پیشنهادی در راستای تحقق شعار وفاق ملی بوده و به نظر من آقای پزشکیان با وجود محدودیت‌هایی که داشته کابینه خوبی را برای معرفی به مجلس انتخاب کرده است و نباید خیلی نسبت به آن معترض بود.

کابینه چهاردهم

هادی قوامی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با صنعت مالی درباره کابینه پیشنهادی دولت جدید گفت: این کابینه در راستای تحقق شعار وفاق ملی بوده و به نظر من آقای پزشکیان با وجود محدودیت‌‎هایی که داشته کابینه خوبی را برای معرفی به مجلس انتخاب کرده است و نباید خیلی نسبت به آن معترض بود.

وی افزود: آقای پزشکیان در چینش کابینه تلاش کرده رضایت همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی را جلب کند و در این بین امکان دارد عده‌ای آزرده خاطر شوند ولی به هر حال آقای پزشکیان باید همه ملاحظات را در نظر داشته باشد و نمی‌توانست رضایت فردی را هم لحاظ کند بلکه رضایت جمعی برای او مهمتر از رضایت فردی است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم با بیان اینکه کابینه چهاردهم می‌تواند کابینه‌ای هم‌افزا و در راستای حل مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور باشد، گفت: دولت چهاردهم با مشکلاتی از  قبیل مشکلات اقتصادی، بانکی، ناترازی انرژی، کسری بودجه، مشکلات زیست‌محیطی و دیگر موارد مواجه است که حل هر یک از اینها نیازمند زمان و برنامه‌ریزی است و لذا اگر دولت را وارد حواشی بیهوده کنیم نه تنها این مشکلات حل و فصل نخواهند شد بلکه شدت هم پیدا خواهند کرد.

قوامی درباره اولویت‌های اقتصادی دولت جدید تأکید کرد: مسئله ناترازی انرژی یکی از مهمترین چالش‌های دولت چهاردهم است. ناترازی انرژی سبب شده تا قطعی برق واحدهای صنعتی و کارگاهی را شاهد باشیم و به خاطر این قطعی‌ها روزانه میلیاردها دلار خسارت به اقتصاد کشور تحمیل شود. متأسفانه در همه جای دنیا به جای اینکه برق واحدهای صنعتی را قطع کنند برق خانه‌ها را قطع می‌کنند ولی در ایران برعکس است.

وی با بیان اینکه دولت چهاردهم باید بر حل مسئله ناترازی انرژی تمرکز داشته باشد، گفت: این ناترازی از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی قابل رفع است ولی به شرط اینکه دولت جدید قیمتگذاری دستوری در حوزه انرژی را از بین ببرد.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تیم اقتصادی دولت جدید باید برروی رفع ناترازی نظام بانکی هم تلاش کند و در این عرصه اگر نیاز باشد باید دست به ادغام بانک‌ها یا انحلال آنها بزند. اگر مشکل ناترازی بانک‌ها حل شود نیمی از مشکلات اقتصادی کشور حل خواهند شد. امروزه بانک‌های ما بنگاهداری می‌کنند و به جای اینکه در خدمت تولید باشند بر ضد تولید فعالیت می‌کنند و لذا باید این مشکل را مترفع ساخت.

قوامی در پایان گفت: می‌توان به کابینه پیشنهادی آقای پزشکیان امیدوار بود و باید همه ارکان نظام با این کابینه و با این دولت همکاری داشته باشند تا ان‌شاءالله مشکلات اقتصادی و دیگر مشکلات کشور حل و فصل شوند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *