امروز: پنجشنبه, 29 شهریور , 1403

29 شهریور , 1403

اقتصاد ایران 19 مرداد 1403 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
حسین عبده تبریزی:

جمع‌بندی کارشناسی مشکلات بازار سرمایه به دولت چهاردهم ارائه‌ شد

نماینده کمیته علمی نمایشگاه صنعت مالی گفت: طی سه هفته اخیر جمع بندی کارشناسی جهت مرتفع شدن مشکلات بازار سرمایه تهیه و به مسئولان دولت چهاردهم ارائه شد.

به گزارش صنعت مالی حسین عبده تبریزی نماینده کمیته علمی نمایشگاه صنعت مالی در افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد: این نمایشگاه در شرایط تغییرات دولت صورت می‌گیرد و شاید ناهماهنگی‌هایی طبعأ وجود داشته باشد اما با وجود این، نمایشگاه صنعت مالی آغاز شد.
وی گفت: بازار سرمایه دچار رکود عمیق است و بازار پول با توجه به سیاست‌های انقباضی دولت و بانک مرکزی دچار مشکلات پرداخت تسهیلات است و شرکت‌های بیمه البته کمی از مشکلات فارغ هستند.
تبریزی تصریح کرد: اتفاقات سال‌های اخیر فرصتی برای بازار پول و بیمه است که تجارب محدودی پیدا کنند. در حوزه بازار پول، ارتباطات بین‌المللی اگر قطع شود به سمت باز کردن راههای جدید و معاملات با کشورهای مثل چین و روسیه پیش رفته‌ایم.
وی گفت: بازار سرمایه فرصت کمی دارد تا مناسبات خاصی ایجاد کند و امیدواریم کارهای جدیدی انجام دهد. از سال ۸۶ به بعد کمتر روندهای مثبت در کشور داشتیم و دولت ها نتوانستند جهت را عوض کنند و تحریم یکی از آن دلایل است.
تبریزی گفت: بازار مسکن نیز همین وضعیت را دارد. در حوزه خرده فروشی نیز وضعیت به همین صورت است بنابراین مشکلات زیادی وجود دارد. کارخانه‌های جنوب کشور چهار ماه به خاطر نداشتن برق تعطیل هستند و مسایل سرمایه در گردش وجود دارد.
وی ادامه داد: دولت اقای پزشکیان متعهد به گفتمان وفاق است و ترکیبی از نظرات و ذهنیات مختلف خواهد بود و امیدواریم اعضای معرفی شده دولت نظر مردم را تامین کند.
وی گفت: طی سه هفته اخیر جمع بندی کارشناسی جهت مرتفع شدن مشکلات بازار سرمایه تهیه و به مسئولان دولت چهاردهم ارائه شد.
تبریزی تصریح کرد: ما در حوزه اصلاح بازار سرمایه کار کردیم. نمایشگاه تعداد قابل ملاحظه‌ای نشست دارد و امیدواریم در نمایشگاه هفدهم شاهد این باشیم که نمایشگاه از نظر عمق موضوعی و بحث ها و گفتگوها ارتقای قابل ملاحظه ای بیابد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *