7 مهر , 1403

تیتر دوم 24 اردیبهشت 1403 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بورس تهران سراسر قرمز پوش شد

بورس اوراق بهادار تهران در ادامه روند نزولی خود با کاهش 19996 واحدی به کانال 2 میلیون واحدی نزدیک تر شد.

به گزارش خبرنگار بورس صنعت مالی، بورس اوراق بهادار تهران پس از تصویب نرخ بهره بالای بانکی روند نزولی خود را شروع کرده و تا این لحظه همچنان ادامه دار است.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران تا لحظه تنظیم این گزارش با کاهش 20 هزار واحدی به کانال 2 میلیون واحدی نزدیک تر شد.

تشکیل صف های فروش

ارزش معاملات بازار سهام تا این لحظه از دو هزار میلیارد تومان فراتر رفته و اکثر شرکت ها با روند نزولی قیمت و صف فروش همچنان سهامداران را داغ دار نگه داشته اند.

تا این لحظه ملی صنایع مس ایران، ایران خودرو و فولاد مبارکه اصفهان، بانک ملت و پالایش نفت اصفهان بیشترین تاثیر منفی را گذاشته اند.

در این باره صنعت مالی با عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین ع گفتگویی انجام داده است که بر لزوم کاهش جذابیت اوراق بدون ریسک مشارکت و بهره بانکی تاکید شده است.

در ادامه بخش دیگری از اظهارات وی منتشر می شود

بورس ایران به شدت مستعد رشد است و اتفاقات خوبی در آن رقم خواهد خورد اما به شرط اینکه ابتدا دولت با آن رقابت نداشته باشد و دوم اینکه از جذابیت اوراق مشارکت کاسته شود.

اکنون وقت آن است که سرمایه و منابع خرد مردم در سال جهش تولید از بازارهای غیرمولد وارد بورس شوند تا هم این منابع به سمت تولید هدایت شوند و هم اینکه از جذابیت بازارهایی مانند طلا، خودرو و مسکن کاسته شود.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: بورس ایران به شدت مستعد رشد است و اتفاقات خوبی در آن رقم خواهد خورد اما به شرط اینکه ابتدا دولت با آن رقابت نداشته باشد و دوم اینکه از جذابیت اوراق مشارکت کاسته شود چون تا زمانی که اوراق سپرده با سود 30 درصد منتشر می‌شود قطعاً پول‌ها همچنان به سمت بورس نخواهند رفت.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *