7 مهر , 1403

اقتصاد جهان 19 اردیبهشت 1403 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

میزان سود دهی شرکت های عمانی در چند ماه گذشته

شرکت‌های صنعتی بزرگ در سلطان نشین عمان در سه ماهه اول سال جاری به سطوح سود خوبی دست یافته اند و برخی از شرکت‌ها از موقعیت زیان ده به سمت سودآوری حرکت کرده اند.

به گزارش خبرنگار بین الملل صنعت مالی ، شرکت‌های صنعتی بزرگ در سلطان نشین عمان در سه ماهه اول سال جاری به سطوح سود خوبی دست یافته اند و برخی از شرکت‌ها از موقعیت زیان ده به سمت سودآوری حرکت کرده اند.

این شاخص مهم یعنی حرکت از زیان به سمت سود دهی نشانگر بهبود رشد و تلاش های حمایتی از متنوع‌سازی اقتصادی و گسترش صنایع ملی است.

گزارش عملکرد

شرکت‌های صنعتی همچنین برنامه‌های خود را برای افزایش ظرفیت تولید و افتتاح پروژه‌های جدید اعلام کرده‌اند و در گزارش‌های خود در مورد عملکرد در سه ماهه اول امسال، به تلاش‌های خود برای همگام شدن با اهداف حاکمیتی سلطان نشین عمان برای رسیدن به بی‌طرفی کربن تا سال ۲۰۵۰ از طریق طرح‌های بازیافت و کاهش آلاینده‌ ها،ادامه می‌دهند.

آمارهای مربوط به شرکت “صنعت کابل‌های عمان” که در بین شرکت‌های عمانی سهم خوبی در بازارهای صادراتی دارد، نشان می دهد که سود خالصش در سه ماهه اول سال 2024 به 3.9 میلیون ریال عمانی افزایش یافته است و این یعنی 18 درصد بیشتر از نسبت مدت مشابه در سال 2023.

سود خالص شرکت صنعت کابل عمان و دو شرکت تماماً تحت مالکیت آن، شرکت صنایع تبدیلی آلومینیوم عمان در صحار و شرکت ایندیا برایفت کیبلز (کابل های خصوصی هند) در این دوره به 5.5 میلیون ریال عمانی در مقایسه با 4.5 میلیون ریال عمانی در طی دوره مشابه در سال ۲۰۲۳، افزایش یافت که تقریبا افزایش 22.8 درصدی را نشان می دهد .

البته این شرکت طی سه ماهه اول، به دلیل تغییرات قیمت مس و آلومینیوم، شاهد کاهش جزئی درآمدی بود، اما نتایج نهایی فعالیت این شرکت حاکی از افزایش سودآوری است که عمدتاً ناشی از تمرکز مستمر بر انعطاف‌پذیری قیمت‌گذاری و مدیریت موثر هزینه‌های ثابت و تمرکز بر بهبود نسبت درآمد به هزینه مالی بوده است.

شرکت های عمانی

در زیر به برخی اقدامات شرکت های عمانی در جهت افزایش تحقق سود دهی اشاره می شود:

شرکت صنعت کابل: انعطاف‌پذیری در قیمت‌گذاری، مدیریت هزینه ها، تولید محصولات با ارزش بالا و گسترش صادرات. شرکت سیمان عمان: توسعه خط سوم تولید و ایجاد انبار برای کاهش انتشار خاکستر و تولید سیمان شرکت الجزیرة الحديدية(جزیره آهنی): سرمایه گذاری در پروژه های بزرگ در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و تلاش برای حمایت از تنوع محصولات. شرکت شوینده های ملی: کنترل هزینه ها و افزایش صادرات و فروش در سلطان نشین عمان.

منبع روزنامه الخلیج چاپ عمان

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *