امروز: جمعه, 30 شهریور , 1403

30 شهریور , 1403

اشتغال و رفاه 19 اردیبهشت 1403 زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
خانی در گفتگو با صنعت مالی:

ترویج فرهنگ کار با جذاب کردن تولید/ کارگران را باید در فعالیت‌های خرد و کلان اقتصادی مشارکت داد

کارشناس کسب و کار و کارآفرینی گفت: در سال جهش تولید با مشارکت مردم باید جذابیت تولید و سرمایه‌گذاری در این بخش را افزایش داد.

دانش بنیان رئیسی

مسلم خانی، کارشناس کسب و کار در گفتگو با صنعت مالی درباره ضرورت توجه به مسئولیت اجتماعی در حوزه ترویج و توسعه کار و حمایت از کسب و کارها گفت: شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که باید هر کس در راستای مسئولیت اجتماعی خود به تولید و ترویج روحیه کار کمک کند.

وی افزود: کارفرمایان، سرمایه‌گذاران، سیاستگذاران، مجریان و در نهایت کارگران همانند زنجیری به هم متصل عمل می‌کنند و چرخ تولید را می‌چرخانند و باید هریک علاوه بر اینکه از صداقت، درستکاری، شفافیت، مسئولیت‌پذیری، وفاداری و احترام برخوردار باشند لازم است برروی تولید تعصب داشته باشند و ارزش آن را با هیچ گونه فعالیت غیرمولد اقتصادی مقایسه نکنند.

این کارشناس اقتصادی افزایش کیفیت کالاها و تولیدات را یکی دیگر از اقدامات مؤثر در راستای مسئولیت اجتماعی دانست و در این باره گفت: تولیدات متنوع، باکیفیت و قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی و همچنین ارائه خدمات پس از فروش مطلوب در راستای مسئولیت‌پذیری اجتماعی شرکت‌ها محسوب می‌شوند و ضمن اینکه رضایت فردی و اجتماعی را رقم می‌زند اعتماد عمومی را هم افزایش می‌دهد.

خانی تأکید کرد: به باور من در سال جهش تولید با مشارکت مردم، پیش از اینکه زیرساخت‌های سخت‌افزاریِ تحقق این مطالبه رهبری فراهم شود باید حتماً در حوزه مسئولیت‌پذیری اجتماعی کار ویژه صورت گیرد تا مردم و هر یک از اعضای جامعه بدانند که تولید یک مقوله مهم ملی، اقتصادی و خدمت به خلق است و اگر می‌خواهیم از وابستگی به بیگانه رهایی پیدا کنیم و استقلالمان را حفظ کنیم و سرنوشت خوبی را برای نسل‌های آینده رقم بزنیم لازم است جهش در تولید اتفاق بیفتد و مردم محور و قطب اصلی این جهش باشند.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید با مشارکت مردم باید جذابیت تولید و سرمایه‌گذاری در این بخش را افزایش داد، گفت: با آموزش صحیح نیروی انسانی، ارتقای مهارت آنها، افزایش حمایت‌های مالی و معنوی، مشارکت کارگران در سود کارخانه و واحد تولیدی و به عبارتی سهامدار کردن آنها، طراحی و اجرای نظام جبران خدمت بهینه و افزایش بهره‌وری و ایجاد تعادل بین کار و زندگی کارگران و مقابله با تورم و ایجاد ثبات در بازار می‌توان به جهش تولید کمک کرد و به مردم برای حضور در فرآیندهای تولیدی و فاصله گرفتن از سفته‌بازی انگیزه داد.

این کارشناس بازار کسب و کار در پایان اظهار کرد: هر یک از ما به نوعی مسئولیت اجتماعی را در اختیار داریم و در حوزه تولید مسئولیت اجتماعی ما این است که به ترویج فرهنگ کار در کشور و تحقق جامعه‌ای پویا و شاداب کمک کنیم و اینکه مردم را در فعالیت‌های اقتصادی چه در عرصه کلان و چه در عرصه خرد مشارکت دهیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *