امروز: جمعه, 30 شهریور , 1403

30 شهریور , 1403

اقتصاد جهان 08 اردیبهشت 1403 زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

تحول دیجیتال اهرمی جدید برای توسعه بخش های اقتصادی کشورهای عربی

چندی است که با توسعه فناوری های دیجیتال، کشورهای حوزه جهان عرب به دنبال جذب و تخصیص سرمایه های داخلی و خارجی در حوزه فناوری های دیجیتال و هوش مصنوعی هستند.

چندی است که با توسعه فناوری های دیجیتال، کشورهای حوزه جهان عرب به دنبال جذب و تخصیص سرمایه های داخلی و خارجی در حوزه فناوری های دیجیتال و هوش مصنوعی هستند. از این‌رو بررسی فرصت ها و چالش های این صنعت می تواند میزان ریسک و خطرپذیری سرمایه گذاری بر روی این بخش از اقتصاد را کاهش و بهره وری از حوزه اقتصاد را افزایش دهد.
کشور قطر یکی از پیشقراولان در گسترش این امر است و چندین کنفرانس درخصوص بررسی هوش مصنوعی و تحول در فناوری دیجیتال از سال های گذشته برگزار کرده است.
سومین کنفرانس آن در مورخ ۶ اردیبهشت ماه از سوی بانک مرکزی قطر و رئیس هیئت مدیره سازمان بازارهای مالی قطر، با شعار «نوآوری، هوش مصنوعی و پایداری: فرصت ها و چالش ها»، برگزار شد.
این کنفرانس در پی آن بوده که میزان توسعه بازارهای مالی قطر را در سایه رشد فناوری های دیجیتال مورد ارزیابی قرار دهد.
این کنفرانس با سخنرانی دکتر تمیم بن احمد البینعلی، مدیر عامل سازمان بازارهای مالی قطر آغاز شد. این مقام قطری درخصوص اهمیت تحول دیجیتال خاطر نشان کرد: بحث تحول دیجیتال از مهمترین اولویت ها و محورهای استراتژیک بازارهای مالی عربی است و در قطر نیز تحول دیجیتال از مهمترین محورهای استراتژی بخش مالی است.”
در سال های گذشته برخی از کشورها از جمله عربستان و امارات سعی بر آن داشته که میزان سهم اقتصادی خود را در بخش های مختلف مبتنی بر تحول دیجیتال افزایش دهد. عربستان در این باره با ساخت شهر نئوم که گفته می شود دیجیتال در تمامی ابعاد است قصد پیشی گرفتن از سایر کشورهای عربی و افزایش کمی و کیفی اقتصاد خود را دارد.
در پایان شایان یادآوری است که جهان در حال حاضر شاهد تحولات سریعی در زمینه فناوری های هوش مصنوعی است و قطعا شاهد تحولات سریع و مهمی در بخش های مختلف این کشورها خواهیم بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *