امروز: چهارشنبه, 13 تیر , 1403

13 تیر , 1403

علم و فناوری 16 مهر 1402 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آیا چشم‌انداز بیت کوین، مثبت است؟

به گزارش صنعت مالی به نقل از اینوستینگ، با بررسی رویدادهای کلیدی پیرامون فضای کریپتو، می‌توان به وضوح مشاهده کرد که برخی عوامل که در سال 2022 فشار نزولی قابل توجهی بر ارزهای دیجیتال وارد کردند، و در سال جاری نیز چالش‌هایی را در این حوزه برانگیختند، در حال تغییر هستند و شاید در ادامه‌ی راه، به دنبال این تحولات، از میزان فشار کاسته شود.

ستارگان، مسیر تازه‌ای را برای گاوهای بیت کوین باز می‌کنند

بدیهی است که افزایش نرخ بهره‌ی بانک مرکزی، یک عامل منفی اولیه برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در سال گذشته بود. با این حال، آنگونه که از شواهد و قرائن برمی‌آید، چرخه‌ی افزایش نرخ‌های فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی بزرگ به پایان خود نزدیک می‌شود که به طور بالقوه، حکایت از شروع شمارش معکوس برای کاهش نرخ‌ها دارد.

البته به نظر می‌رسد سناریوی مستمر فدرال رزرو با موضوع نرخ‌های بالاتر برای مدت طولانی‌تر، همچنان بازارها را تحت کنترل نگه می‌دارد، با این حال، اکثر فعالان بازار بر چشم‌انداز اساسا مثبت در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال و گسترش آن، معتقدند.

گاوهای بیت کوین

در کنار این‌، عامل دیگری که در ماه‌های اخیر نقش بازدارنده‌ای در توسعه‌ی صنعت کریپتو داشته است، جبر نظارتی به ویژه از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، بوده است.

البته این داستان در حال حاضر اندکی تعدیل و سختگیری موضع SEC در مورد ارزهای دیجیتال تا حدودی کمتر شده است که این امر به طور بالقوه، امیدها را برای تبیین قوانین مطلوب‌تر به منظور رشد دارایی‌های دیجیتال تقویت می‌کند.

به علاوه، مزیت دیگر این پیشرفت آن است که احتمال الزام SEC برای تأیید ETF بیت کوین کش افزایش می‌یابد و این حرکتی است که کارشناسان معتقدند می‌تواند به طور قابل توجهی بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد. پرواضح است که چنین تأییدیه‌ای، مسیر سرمایه‌گذاری نهادی و خرده‌فروشی در این ارز دیجیتال را هموار می‌کند.

عامل مهم دیگر، «هاوینگ» آتی بیت‌کوین است که برای آوریل 2024 برنامه‌ریزی شده و می‌تواند به طور بالقوه منجر به رشد قیمت بیت‌کوین در میان‌مدت شود. این رویداد تکنیکال که تقریباً هر چهار سال یک بار در کد منبع بیت کوین برنامه‌ریزی می‌شود، در واقع نصف‌کردن پاداش برای استخراج کنندگان بیت کوین است و به بیان دیگر، طی این فرایند، پاداش اهدایی به ماینرها برای اضافه‌کردن یک بلاک به بلاک چین، ۵۰ درصد کاهش می‌یابد و در نتیجه، در پی این روند، نرخ رشد عرضه کاهش می‌یابد، که به طور بالقوه همراه با تقاضای ثابت، باید تأثیر صعودی بر بهای بیت کوین بگذارد. ناگفته نماند که این پدیده، چندین بار در طول تاریخ نسبتا کوتاه بیت کوین مشاهده شده است.

هاوینگ بیت کوین

و در نهایت، نگرانی‌های مربوط به ثبات بانک‌ها و چشم‌انداز «دلارزدایی» در مبادلات بین‌المللی، پتانسیل بیت کوین را به عنوان یک سیستم مالی جایگزین و یک ارز ذخیره جهانی بالقوه مورد تأکید قرار می‌دهد. با نگاهی به گذشته، زمانی که چندین بانک منطقه‌ای ایالات متحده در اوایل سال جاری با شکست مواجه شدند، این پتانسیل در جهش ارز دیجیتال، نقش مهمی داشته است.

به طور خلاصه، به نظر می‌رسد هر آنچه گفته شد، به صورت تکه‌های از یک پازل برای شکل‌گیری بازار صعودی پایدار برای بیت‌کوین چیده شده‌اند. با این وجود، از آنجایی که از یک سو، ETF های بیت کوین به عنوان یک چشم‌انداز دور باقی می‌مانند و از سوی دیگر، مالکیت مستقیم این ارز دیجیتال برای تازه واردان چالش برانگیز است، بسیاری از سرمایه‌گذاران در جستجوی سهامی هستند که از افزایش قابل توجه بیت کوین سود ببرند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *