14 مهر , 1403

نفت و انرژی 19 اردیبهشت 1403 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

گمانه زنی ها از اقدام اوپک پلاس از تمدید کاهش تولید نفت

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش هنوز مذاکرات رسمی درباره تمدید کاهش تولید داوطلبانه نفت به میزان 2.2 میلیون بشکه در روز پس از ژوئن را آغاز نکرده اند، که سه منبع از تولیدکنندگان این اتحاد موسوم به اوپک پلاس اعلان کردند که ممکن است اوپک این کاهش تولید نفت را تمدید کنند.

به گزارش خبرنگار بین الملل صنعت مالی، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش هنوز مذاکرات رسمی درباره تمدید کاهش تولید داوطلبانه نفت به میزان 2.2 میلیون بشکه در روز پس از ژوئن را آغاز نکرده اند، که سه منبع از تولیدکنندگان این اتحاد موسوم به اوپک پلاس اعلان کردند که ممکن است اوپک این کاهش تولید نفت را تمدید کنند.

ائتلاف اوپک پلاس

ائتلاف اوپک پلاس از اواخر سال 2022 با توجه به افزایش تولید از سوی ایالات متحده و سایر تولیدکنندگان غیرعضو و نگرانی در مورد تقاضا در زمانی که اقتصادهای بزرگ با پیامدهای نرخ بهره بالا مواجه هستند، مجموعه ای از کاهش تولید را اجرا کرده است.

قرار است این ائتلاف که شامل سازمان کشورهای صادرکننده نفت، روسیه و سایر تولیدکنندگان است، در اول ژوئن در وین برای تعیین سیاست تولید تشکیل جلسه دهد. ا

ائتلاف اوپک پلاس در حال حاضر تولید خود را 5.86 میلیون بشکه در روز کاهش داده که معادل حدود 5.7 درصد تقاضای جهانی است.

این کاهش شامل 3.66 میلیون بشکه در روز از اعضای اوپک پلاس است که تا پایان سال 2024 اعمال می شود و کاهش داوطلبانه 2.2 میلیون بشکه برخی از اعضا است که در پایان ژوئن سال جاری به پایان می رسد.

این سه منبع که از جمله کشورهایی هستند که به طور داوطلبانه عرضه را کاهش دادند به رويترز گفته اند که احتمال تمدید کاهش تولید وجود دارد.

منبع روزنامه الخلیج چاپ امارات

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *