امروز: سه شنبه, 27 شهریور , 1403

27 شهریور , 1403

اقتصاد ایران 19 شهریور 1403 زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

کشورهایی که هرگز نباید مقصد مهاجرت تان باشد!

هرساله تحقیقات زیادی انجام می‌گیرد تا وضعیت مهاجران در کشورهای مختلف جهان بررسی شود. باتوجه‌به این تحقیقات و طبق جدیدترین فهرستی که از موسسه‌ InterNations منتشر شده است، کشورهایی همچون بحرین، کاستاریکا، مکزیک و تایوان در صدر بهترین مقاصد برای زندگی مهاجران اعلام شده‌اند

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی

به گزارش صنعت مالی، هرساله تحقیقات زیادی انجام می‌گیرد تا وضعیت مهاجران در کشورهای مختلف جهان بررسی شود. باتوجه‌به این تحقیقات و طبق جدیدترین فهرستی که از موسسه‌ InterNations منتشر شده است، کشورهایی همچون بحرین، کاستاریکا، مکزیک و تایوان در صدر بهترین مقاصد برای زندگی مهاجران اعلام شده‌اند؛ اما در لیست بدترین‌ها اسم کشورهایی نظیر ایتالیا، عربستان سعودی و برزیل به چشم می‌خورند. نکته جالبی که در این فهرست توجه‌ها را به خود جلب کرده است و البته باتوجه‌به نظر مهاجران به ویژه ایرانی‌ها، مهاجرت به قبرس شمالی به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد مهاجرت است. چرا؟ با ما همراه باشید تا به مزایای زندگی در یکی از بهترین و مدرن‌ترین کشورهای جهان و برتری‌های آن نسبت‌به سایر کشورها بپردازیم.

کشورهایی که هرگز نباید مقصد مهاجرت تان باشد!

کشورهای نامناسب برای مهاجرت ایرانی‌ها

میزان دوستی و خوش‌برخوردی مردم محلی با مهاجران به‌عنوان یکی از معیارهای ارزیابی آسایش و سهولت زندگی در کشورها به کار گرفته می‌شود. این عامل مواردی نظیر دسترسی آسان به دوست‌یابی و تطابق با فرهنگ بومی کشور را شامل می‌شود. علاوه‌بر این، یادگیری زبان رایج در آن کشور نیز بر تعامل مثبت مردم محلی با مهاجران تاثیرگذار است. به همین دلیل، آسان یا دشواربودن یادگیری زبان نیز در انتخاب مقصد مهاجرت بسیار اهمیت دارد.

در لیست ۱۰ کشوری که به‌عنوان کشورهای سخت‌گیر در پذیرش مهاجر نام برده شده‌اند، اسم سه کشور اروپایی به چشم می‌خورند که شامل دانمارک، سوئیس و نروژ می‌شود. به‌عنوان مثال، ۳۶ درصد از مهاجران ساکن در سوئیس اعتقاد دارند که به‌طور کلی دیدگاه نامطلوبی نسبت‌به افراد خارجی و مهاجر در این کشور وجود دارد. آلمان و فرانسه نیز به‌ترتیب پس از ده کشور دیگر به‌عنوان کشورهایی متعصب در پذیرش مهاجر قرار می‌گیرند. برخلاف مهاجرت به قبرس شمالی که در زبان و فرهنگ بسیار منعطف است؛ بیش از نیمی از مهاجران ساکن آلمان اظهار کرده‌اند که یکی از بزرگ‌ترین موانع، برقراری ارتباط با مردم محلی است. آن‌ها معتقدند که به سختی می‌توانند یک دوست آلمانی پیدا کنند.

بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانی‌ها

شاید خیلی‌ها انتظار نداشتند که کشورهایی مثل ایتالیا و آلمان جزو بدترین کشورها برای زندگی و تحصیل مهاجران باشند؛ اما این نکته را فراموش نکنید که ممکن است هریک از این کشورها، برای شما و شرایط‌تان بهترین مقصد باشد. ولی با بررسی‌های کلی که صورت گرفته است، میزان نارضایتی مهاجران نسبت‌به این کشورها بسیار زیاد بوده است. برخلاف کشورهایی مثل ایتالیا، عربستان صعودی و برزیل که به‌عنوان مقصد مهاجرت پیشنهاد نمی‌شوند؛ مهاجرت به پرتغال، نیوزیلند، تایوان، مکزیک و مهم‌تر از همه مهاجرت به قبرس شمالی به‌شدت توصیه می‌شود.

کشورهای مکزیک، کاستاریکا و اوگاندا به‌دلیل برخورد خوب و خوش‌رفتاری ساکنان محلی با مهاجران، در صدر بهترین کشورهای مهاجرپذیر جهان قرار گرفته‌اند. این کشورها به تعامل مثبت و فراهم‌کردن شرایط مناسب برای مهاجران شناخته می‌شوند؛ همچنین، یونان و قبرس شمالی نیز پیشرفت‌های زیادی در برقراری روابط با مهاجران و ارائه محیطی دوستانه و مساعد برای زندگی بهتر برای آن‌ها داشته‌اند. در چند سال اخیر، مهاجرت به قبرس شمالی برای ایرانیان بسیار جذاب شده است؛ احتمالا می‌پرسید که چرا؟ اول از همه لازم است به این سوال پاسخ دهید که به‌عنوان یک مهاجر، چه انتظاری از کشور مقصد مهاجرت خود دارید. امنیت قبرس شمالی و مناسب‌بودن هزینه‌‌های زندگی در قبرس شمالی، دو دلیل اصلی محبوبیت این کشور اروپایی هستند که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی

زندگی در جزیره برای بسیاری از مردم جهان همانند یک رویا به‌نظر می‌رسد و بسیار شگفت‌انگیز است. صحنه‌هایی از بیدارشدن با صدای امواج در سواحل شنی و استشمام بوی آب دریا، دلیل زیادی از افراد برای سفر و زندگی در قبرس شمالی است. قبرس یکی از کشورهای جزیره‌ای در دریای مدیترانه است که بیش از یک میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند و هر سال بیش از ۴ میلیون نفر این منطقه را بازدید می‌کنند. این کشور به‌دلیل زیبایی‌های طبیعی و اقلیم معتدل، جذابیت زیادی برای تحصیل و یا خرید ملک دارد. برخی از برتری‌های مهاجرت به قبرس شمالی نسبت‌به سایر کشورها عبارت‌اند از:

  • امنیت قبرس شمالی: با آمار پایین جرم و جنایت، قبرس به‌عنوان یکی از مکان‌های بسیار امن در جهان شناخته می‌شود. این کشور در میان کشورهایی که جمعیت آن‌ها کمتر از پنج میلیون نفر است، در رتبه اول امنیت عمومی قرار دارد.

  • هزینه پایین زندگی: اگر حقوق و درآمد شما در قبرس به حالت مناسبی برسد، احتمالا مشکلی در هزینه‌های زندگی نخواهید داشت.

  • زبان انگلیسی: زبان ترکی به‌عنوان زبان اصلی قبرس شمالی شناخته می‌شود؛ اما به زبان انگلیسی هم صحبت می‌کنند. درنتیجه، افرادی با تسلط کافی به زبان انگلیسی می‌توانند از زندگی در این کشور لذت ببرند.

هزینه‌های زندگی در قبرس شمالی

کشور قبرس شمالی، به‌ویژه به‌عنوان یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت و تحصیل برای ایرانیان، دارای هزینه‌های زندگی مناسب و مقرون‌به‌صرفه است. تفاوت واضح در هزینه‌های زندگی این کشور نسبت‌به سایر کشورهای اروپایی، بسیاری را به انتخاب زندگی و مهاجرت به قبرس شمالی وا می‌دارد. شما می‌توانید حدود هزینه‌های زندگی در این کشور را در لیست زیر ببینید:

  • هزینه مسکن: اجاره آپارتمان یک‌خوابه حدودا ۳۰۰ – ۵۰۰ یورو در ماه

  • هزینه خورد و خوراک: هزینه خرید مواد غذایی برای یک نفر در ماه حدود ۱۵۰ – ۲۵۰ یورو

  • هزینه حمل‌و‌نقل: هزینه بنزین برای خودرو (براساس میانگین) حدود ۱/۲ – ۱/۵ یورو برای هر لیتر

  • مخارج روزانه: قبوض خدمات (برق، آب، گاز و… ) در ماه حدود ۱۰۰ – ۲۰۰ یورو

  • هزینه آموزش: هزینه تحصیلی برای یک دانش‌آموز در ماه حدود ۵۰ – ۱۰۰ یورو

  • هزینه تفریحات: هزینه تفریحات و سرگرمی برای یک فرد در ماه حدود ۵۰ – ۱۰۰ یورو

کلام پایانی

کشورهایی که هرگز نباید مقصد مهاجرت‌تان باشد عموما کشورهایی هستند که از نظر تحصیلی و زندگی امکانات خوبی را در اختیار شهروندان قرار نمی‌دهند و مهم‌تر از همه، رفتارهای نژادپرستانه دارند. برخلاف چنین کشورهایی، کشورهای کوچک‌تری مثل قبرس شمالی در چند سال اخیر توانسته‌اند توجه مهاجران زیادی را به خود جلب کنند. مهاجرت به قبرس شمالی برای تمام افرادی که به‌دنبال یک مقصد امن و راحت برای تحصیل، سرمایه‌گذاری، خرید ملک و زندگی هستند یک مقصد ایده‌آل به شمار می‌رود و مهم‌ترین دلیل آن امکانات مدرنی است که فراهم کرده است؛ اما فراموش نکنید که برای مهاجرت به قبرس شمالی، نیاز به کمک مشاورانی دارید که پیچ و خم این مسیر را بشناسند. به همین دلیل اگر تصمیم به مهاجرت دارید، حتما سری به وب‌سایت بازرگان بزنید و با مشاوران مجرب این حوزه تماس حاصل فرمایید.

مطالعه بیشتر از لینک زیر

اخبار صنعت مالی

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *