امروز: یکشنبه, 10 تیر , 1403

10 تیر , 1403

صنعت و تجارت 19 اردیبهشت 1403 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

کاهش 10 درصدی تجارت غیر نفتی ابوظبی در فوریه

روزنامه الخلبج چاپ امارات به تازگی در گزارشی به حجم تجارت خارجی غیرنفتی نفتی ابو ظبی در دوماه گذشته پرداخته است. در این رابطه حجم تجارت خارجی غیرنفتی ابوظبی در فوریه سال جاری به 22.2 میلیارد درهم رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار بین الملل صنعت مالی ، روزنامه الخلبج چاپ امارات به تازگی در گزارشی به حجم تجارت خارجی غیرنفتی نفتی ابوظبی در دوماه گذشته پرداخته است.

حجم تجارت خارجی غیرنفتی ابوظبی

در این رابطه حجم تجارت خارجی غیرنفتی ابوظبی در فوریه سال جاری به 22.2 میلیارد درهم رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد کاهش داشت. در مجموعه دو ماه گذشته میلادی(فوریه و ژانویه) حجم کل تجارت خارجی غیرنفتی این منطقه اقتصادی به 43.9 میلیارد درهم رسید که در مدت مشابه سال قبل که 48.9 میلیارد درهم بود، حدود 10.2 درصد با کاهش همراه بوده است.

بر اساس داده های مرکز آمار – ابوظبی، کل صادرات در ماه فوریه 11.6 میلیارد درهم بوده و واردات به مبلغ 10.5 میلیارد درهم بوده است که با این حساب در این بازه زمانی، تراز تجاری به ارزش یک میلیارد درهم به نفع ابوظبی بوده است.

صادرات غیرنفتی در فوریه ۲۰۲۴

مروارید، سنگ های قیمتی و فلزات گرانبها با ارزش 2.7 میلیارد درهم در صدر فهرست صادرات غیرنفتی در فوریه ۲۰۲۴ قرار گرفته اند و پس از آن فلزات معمولی و فرآورده های آنها با ارزش 1.2 میلیارد درهم، پلاستیک، لاستیک و فرآورده های آنها با ارزش 774.9 میلیون درهم در رتبه های بعدي قرار دادند.

محصولات غذایی و آشامیدنی به ارزش 454.2 میلیون درهم، محصولات صنایع شیمیایی به ارزش 444.2 میلیون درهم، دستگاه های ضبط و پخش صدا به ارزش 187.9 میلیون درهم، خمیر چوب، کاغذ باطله و مقوا به ارزش 185.7 میلیون درهم نیز دیگر آمارها در این زمینه می باشند.

دفتر رسانه ای ابو ظبی درخصوص حجم تجارت غیر نفتی ابو ظبی در سال گذشته اینگونه می نویسد: آمار گمرک ابوظبی نشان داد که تجارت خارجی غیرنفتی امارات در سال 2023 در مقایسه با سال 2022 ارزشی بیش از 281.9 میلیارد درهم ثبت کرده است که حجم آن به لطف تنوع اقتصادی به 260.4 میلیارد درهم با نرخ رشد 8 درصد رسیده است.

در این باره، عبدالله غریب القامزی، سرپرست مدیرکل مرکز آمار – ابوظبی گفت: «در طول سال 2023، شهر ابوظبی شاهد رشد قابل توجهی در چندین فعالیت عمده اقتصادی بود که به طور مستقیم در رشد تجارت خارجی منعکس شد.

این نتایج نشان‌دهنده تلاش‌های مداوم تنوع اقتصادی امارات است و نشان‌دهنده قدرت و انعطاف‌پذیری اقتصاد امارات با رشد شتابان فعالیت‌های غیرنفتی و اتکای اقتصاد به زیرساخت‌های قوی است که موقعیت آن را در مقیاس جهانی تثبیت می‌کند.

منبع: روزنامه الخلیج چاپ امارات و مرکز رسانه ای امارات

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *