امروز: پنجشنبه, 31 خرداد , 1403

31 خرداد , 1403

راه و مسکن 20 خرداد 1403 زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

پیشنهاد افزایش وام نهضت ملی مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان

مدیرعامل صندوق ملی مسکن از ارائه پیشنهاد افزایش وام نهضت ملی مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: سازمان امور مالیاتی از ۱۶۵۰۰ میلیارد تومان وصول مالیات سهم صندوق، ۸همت را پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار صنعت مالی ، محمدرضا مهدیار اسماعیلی از جذب 400 همت منابع مالی در نهضت ملی مسکن خبر داد و اظهار کرد: 234 همت از این مبلغ را مردم واریز کرده اند و 137 همت نیز مربوط به تسهیلات بانکی بوده است. مابقی مبلغ از محل صندوق ملی مسکن و سایر بخش های وزارت راه و شهرسازی تامین شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 2 میلیون و 183 هزار نفر برای دریافت وام به بانک ها معرفی شده اند، افزود: از این تعداد  784 هزار قرار وام را امضا کرده اند.959 هزار نفر در صف قراردارند 440 هزار نفر نقص پرونده دارند.

وی با یادآوری اینکه 74658 واحد بابت جوانی جمعیت تخصیص یافته است، اضافه کرد:  برای دهک های یک تا 4 وام قرض الحسنه ویژه 300 و 400 میلیون تومان پرداخت می شود که در سال جدید میزان تورم به این وام افزوده خواهد شد.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن در ادامه اظهار کرد:امروز بخش اول مربوط به استجازه مقام معظم رهبری منابع 10 هزار و 195 میلیارد ریال دریافت شده است. حدود 100 هزار میلیارد تومان مبلغ کل مربوط به تهاتر است که بستگی دارد بانک مرکزی آنرا چگونه به صندوق پرداخت خواهد کرد.

اسماعیلی در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر اینکه جریمه مالیاتی بانک های متخلف در پرداخت تسهیلات چه میزان است، اظهار کرد: مباحث مربوط به تامین بخشی از منابع مالی صندوق از محل مالیات ها در دو مسیر کلی دیده شده است. یکی از محل وصول مالیات ها که در قانون بودجه سال گذشته باید 17 همت به صندوق واریز می شد. طبق آخرین گزارش سازمان امور مالیاتی 16500 میلیارد تومان از این محل وصول شده و دریافتی صندوق ملی مسکن 8000 میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: در مسبر دوم یعنی جریمه استنکاف بانکها نیز امروز به حدود 250 همت رسیده که تاکنون با وجود صدور برگه های تشخیص، منابعی از این محل دریافت نکرده‌ایم.

وی همچنین از پیشنهاد افزایش وام نهضت ملی مسکن به 700 میلیون تومان خبر داد و افزود: رقم افزایش احتمالی وام نهضت ملی مسکن بستگی به تصویب شورای عالی مسکن دارد.

منبع : تسنیم

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *