4 آبان , 1403

کد خبر : 31291
اخبار عمومی جمعه 4 آبان 1403 - 12:27 زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه
کپی شد!
0

پایگاه‌های هوایی اسرائیل/ موشک‌های ایران در چند دقیقه به نواتیم و بن گوریون می‌رسند

اسرائیل مراکز مهم امنیتی و نظامی دارد که باتوجه به مساحت کم سرزمین های اشغالی هر کدام از این پایگاه ها می تواند هدف موشک های سپاه پاسداران باشد. رژیم صهیونیستی 12 پایگاه هوایی دارد که اسکادران ها و واحدهای مختلف در این پایگاه ها استقرار دارند. نواتیم، پالماخیم و تل نوف از مهمترین پایگاه های هوایی رژیم هستند که در عملیات وعده صادق 2 موشکباران شد.

پایگاه های هوایی اسرائیل

به گزارش صنعت مالی، رژیم صهیونیستی پایگاه‌های متعدد نظامی و امنیتی دارد. از جمله پایگاه‌های مهم این رژیم ۱۲ پایگاه هوایی اسرائیل است. پایگاه های هوایی که در زنده ماندن رژیم غاصب نقش داشته و مرکز استقرار جنگنده‌ها، هواپیماها و واحدهای آموزشی رژیم صهیونسیتی است.

برخی از این پایگاه‌های هوایی اسرائیل به فاصله کمتر از چند ماه و در پاسخ به تجاوزگری رژیم، طی دو عملیات وعده صادق 1 و 2 توسط سپاه پاسداران ایران مورد هدف قرار گرفته است.

اسرائیل 12 پایگاه هوایی شناسایی‌ شده دارد که اسامی آن به این شرح است:

پایگاه های هوایی اسرائیل در عکس مشخص شد

پایگاه های هوایی رژیم صهیونیستی

پایگاه های هوایی رژیم صهیونیستی

پایگاه های هوایی اسرائیل

رامات دیوید

(Ramat David Airbase) یکی از پایگاه های اصلی هوایی اسرائیل است که در سال 1948 تاسیس شد. رامات دیوید در منطقه جلیل و در 46 کیلومتری مرز لبنان و فلسطین اشغالی قرار دارد.

این پایگاه محل فرود و برخواستن جنگنده های F-۱۶ و F-۱۵ است. شش اسکادران و یک پایگاه در رامات دیوید مستقر هستند.

منطقه پایگاه هوایی رامات دیوید

منطقه پایگاه هوایی رامات دیوید

اسکادران 109 با هواپیماهای جنگنده F-16D، اسکادران 101 با هواپیمای F-16C (تک سرنشین)، اسکادران 105 با هواپیمای F-16D، اسکادران 157 که به عنوان هواپیمای طبقه بندی شده عمل میکند، اسکادران 160 (اسکادران شکارچی سایه)، اسکادران 193 که هلیکوپترهای AS565 Panther (“Bat”) را در مأموریت‌های گشت دریایی برای نیروی دریایی اداره می‌کند و واحد ساخت و ساز 302 که مسئول حفظ سایت نیروی هوایی در شمال است، در رامات دیوید قرار دارند.

۳ پایگاه نظامی اصلی اسرائیل هدف قرار گرفت

عراقچی: گسترش تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان خطری جدی برای صلح و امنیت منطقه‌ای است

پالماخیم

پایگاه پالماخیم Palmachim Airbase محل استقرار هواپیماهای سرنشین دار اسرائیل است. مدرسه اپراتورهای پهپاد و مرکز تست پرواز در پالماخیم مستقر هستند. علاوه براین میدان آزمایشی پالماخیم به اندازه ای هست که برای پرتاب موشک های بالستیک مورد استفاده قرار گیرد.

منطقه پایگاه هوایی پالماخیم

منطقه پایگاه هوایی پالماخیم

 

دو اسکادران از هلیکوپترهای تهاجمی اسکادران 123 (“اسکادران پرندگان صحرا) و اسکادران 124 (اسکادران شمشیر معکوس) و اسکادران‌های پهپادی: 147 (قوچ ضربتی)، اسکادران 161(اسکادران مار سیاه)، 166 (اسکادران پرندگان آتش)، مرکز آزمایش پرواز 5601 و واحدهای دیگر: اسکادران 320 – اسکادران مربیان پهپاد و هلیکوپتر، واحد آزمایش موشکی، مرکز تعمیر و نگهداری تسلیحات و سیستم‌ها، واحد سیستم‌های مهندسی و واحد ساخت و ساز در حال حاضر در پالماخیم مستقر هستند.

هاتزرو

پایگاه هوایی هاتزرو یکی از پایگاه‌های نیروی هوایی اسرائیل است که در منطقه‌ای نزدیک به شهر اشدود، در جنوب مرکزی اسرائیل واقع شده است.

منطقه پایگاه هوایی لوگوی پایگاه هوایی هاتزور

منطقه پایگاه هوایی لوگوی پایگاه هوایی هاتزور

پایگاه هوایی هاتزور یک فرودگاه کوچک در ناحیه جنوبی اسرائیل است. هاتزرو قدمتی 76 ساله دارد و اسکادران اداره کننده هواپیماهای King Air B-200 و Bonanza A36، اسکادران هواپیمای سرنشین دار از راه دور و اسکادران عملیات شبکه شبیه ساز هواپیمای جنگنده در این پایگاه استقرار دارند.

علاوه براین چندین واحد پشتیبانی، یگان های پدافند هوایی، واحدهای همکاری با آمریکا و شرکت هواپیمایی اسرائیلی در پایگاه هاتزروم هستند.

هاتزریم

هاتزریم، یکی از مهمترین و بزرگترین پایگاه های هوایی رژیم است که در صحرای نقب واقع شده است. اسکادران های 107 (شوالیه های دم نارنجی)، 69 (اسکادران چکش)، 102 (اسکادران ببر پرنده) که هواپیماهای M-346 Master را به کار می برد و موزه نیروی هوایی در هاتزریم مستقر است. این پایگاهی که نقش مهمی در آموزش خلبانان و اجرای عملیات های نظامی دارد

منطقه پایگاه هوایی هاتزریم

منطقه پایگاه هوایی هاتزریم

سدوت میخا

 به گفته وبسایت Globalsecurity پایگاه هوایی سدوت میخا (Sdot Micha Airbase) در غرب بیت شمش قرار گرفته است. سدوت میخا از نوع پایگاه های موشکی نظامی اسرائیل است که قدمت آن به 62 سال می رسد.

سدوت میخا اصلا فرودگاه و مسیر پروازی ندارد. سه اسکادران از موشک های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای در این پایگاه وجود دارند.

موقعیت مکانی پایگاه هوایی Sdot Micha

موقعیت مکانی پایگاه هوایی Sdot Micha

تصاویر ماهواره ای جاسوسی آمریکا نشان می دهد که در تونل های سدوت میخا یک انبار بزرگ مهمات و محل نگهداری موشک های جریکو است. سالها است که حریم هوایی حومه پایگاه به عنوان منطقه پرواز ممنوع علامتگذاری شده است.

سدوت میخا تا مدت ها مخفی بوده و بعد از فاش شدن مکان آن اسرائیل وجود آن را نه تایید کرده و نه رد کرد. موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک استکهلم و  چند منبع دیگر اعلام کردند ممکن است سلاح های هسته ای اسرائیل در انبار Tirosh که در مجاورت سدوت میخا است قرار داشته باشد.

نواتیم

پایگاه هوایی نواتیم از این جهت که نقش مهمی در دفاع از مرزهای هوایی اسرائیل دارد برای رژیم صهیونیستی اهمیتی استراتژیک دارد. نواتیم در ۱۵ کیلومتری جنوب شرق شهر بیرشبع قرار دارد.

پایگاه هوایی نواتیم

پایگاه هوایی نواتیم

این پایگاه آشیانه جنگنده‌های رادارگریز، هواپیماهای ترابری، هواپیماهای سوخت‌رسان و دستگاه‌های شناسایی و نظارت الکترونیکی است.

محل استقرار 7 اسکادران و 5 واحد لجستیکی و جنگنده‌های اف ۳۵ و اف ۱۶ که از پیشرفته‌ترین هواپیمایی جنگی جهان هستند در نواتیم است.

تل نوف

تل نوف قدیمی‌ترین و اصلی ترین پایگاه هوایی رژیم است. واحدهای ۶۶۹ و ۵۵۵ که از واحدهای تاکتیکی برای عملیات ویژه و واحد جنگ الکترونیک هوابرد هستند در این پایگاه استقرار دارند. تل نوف در سال 1948 تاسیس شده است.

پایگاه هوایی تل نوف

پایگاه هوایی تل نوف

در مورد واحد 555 معروف به کلاغ های آسمان این نکته حائز اهمیت است که این واحد یگان جنگ الکترونیک هوابرد نیروی هوایی اسرائیل است. واحد 555 در سال ۱۹۶۹ در پایگاه لود تأسیس شد و در حال حاضر مقر اصلی آن در پایگاه هوایی تل نوف قرار دارد. این یگان یکی از محرمانه‌ترین یگان‌های نیروی هوایی اسرائیل به شمار می‌رود.

عوودا

تمرکز اصلی این پایگاه بر روی آموزش‌های پایه نیروی هوایی و به عنوان دروازه ورود به نیروی هوایی برای اکثر سربازانی است که به این نیرو ملحق می‌شوند. عوودا در ۴۰ کیلومتری شمال ایلات و در دشت بزرگ نزدیک صحرای نقب قرار دارد.

جنگنده یا بالگرد عملیاتی در عوودا مستقر نیست، اما به‌اصطلاح «اسکادران متجاوز» برای آموزش خلبانی در این پایگاه وجود دارد. اسکادران روز دشمن، مدرسه کنترل و نظارت پرواز، دانشکده حرفه ای هوانوردی و مدرسه پیاده نظام نیروی هوایی در عوودا قرار دارد.

رامون

از پایگاه هوایی رامون برای مانورهای نظامی استفاده می‌شود. قدمت این پایگاه ۴۳ سال است. مرکز حوسن مستقر در رامون سالانه میزبان ۱۴۰۰۰ سرباز رژیم صهیونیستی است که دوره‌های آموزشی خود را در رامون سپری می‌کنند.

پایگاه رامون و پایگاه هوایی عوودا شبیه به هم هستند. مهمترین تفاوت بین دو پایگاه‌ این است که رامون در منطقه ای کوهستانی و عوودا در یک دشت قرار گرفته است.

عین شیمر

پایگاه نظامی عین شیمر در نزدیکی منطقه حیفا و در ۴۰ کیلومتری تل آویو قرار دارد. در 25 آگوست 2024، شهید سید حسن نصرالله در پستی نوشته بود: دو هدف کلیدی در شمال تل آویو نیز بمباران شدند. پایگاه عین شیمر، پایگاه پدافند هوایی چندلایه موشکی که مقر تیپ منطقه‌ای مناشه و باند فرودگاه آن است، محل آزمایش پهپادهای مختلف است.

بن گوریون و افک 324

فرودگاه بین المللی بن گوریون در ۱۵ کیلومتری تل‌آویو از فرودگاه‌های مهم رژیم صهیونیستی است. علاوه بر این، پایگاه افک ۳۲۴ که واحد فناوری عملیات نیروی هوایی اسرائیل و فرودگاه مگیدو از دیگر پایگاه های رژیم است.

چه زمانی آسمان سرزمین های اشغالی سجیل و قدر را خواهند دید؟

۱۰ مهرماه سال جاری بود که سپاه پاسداران طی عملیات وعده صادق ۲ با ۲۰۰ موشک سه پایگاه مهم نواتیم، ختساریم و تل نوف را مورد هدف قرار داده است. رهبر انقلاب در نماز جمعه با بیان این که کار درخشان نیروهای مسلح ما کاملاً قانونی و مشروع بود تاکید کردند: در انجام وظیفه نه تعلل می‌کنیم و نه شتاب زده می‌شویم.

فاصله ایران با شهرهای مختلف اسرائیل بین ۱۴۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتر است و ایران در عملیات وعده صادق از موشک‌های با برد ۱۴۰۰ کیلومتر استفاده کرده است.

جمهوری اسلامی ایران در صورتی که رژیم صهیونی قصد تعرض به خاک ما را داشته باشد می تواند کاری کند تا آسمان سرزمین‌های اشغالی موشک‌های سجیل، عماد و قدر با برد بیش از ۲۵۰۰ کیلومتر را مشاهده کند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *