امروز: پنجشنبه, 22 شهریور , 1403

22 شهریور , 1403

اخبار عمومی 31 مرداد 1403 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

وزرای پیشنهادی دولت با چه تعداد رای وزیر می‌شوند؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی: گزینه‌ای که از سوی دولت به مجلس معرفی می‌شود برای اینکه بتواند وزیر شود، باید نصف بعلاوه یک رای نمایندگان را داشته باشد.

به گزارش صنعت مالی، تا ساعاتی دیگر نمایندگان تکلیف 19 وزیر پیشنهادی دولت را مشخص خواهند کرد.اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو در پاسخ به سوال اینکه یک وزیر پیشنهادی برای گرفتن اعتماد از مجلس به چه میزان رای نیاز دارد، گفت: گزینه‌ای که از سوی دولت به مجلس معرفی می‌شود باید نصف بعلاوه یک رای نمایندگان را داشته باشد تا بتواند وزیر شود.وی تاکید کرد: البته در زمان رای‌گیری برای اینکه جلسه رسمیت پیدا کند باید یک سوم تعداد نمایندگان بعلاوه یک نماینده در صحن حضور داشته باشند.هم اکنون تعداد کل نمایندگان مجلس 290 نماینده است، در زمان رای‌گیری ممکن است کمتر از این تعداد در صحن مجلس حضور داشته باشند. نصف بعلاوه یک رای بر اساس تعداد نمایندگان حاضر در جلسه حساب خواهد شد.
بند «ه» از ماده 117 آیین‌نامه داخلی مجلس هم به این موضوع پرداخته و در این بند گفته شده که برای اینکه رأى‏ گیرى در مجلس به نصاب برسد باید اکثریت مطلق نمایندگان حاضر باشند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *