امروز: شنبه, 31 شهریور , 1403

31 شهریور , 1403

علم و فناوری 08 مرداد 1403 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

هوش مصنوعی چگونه به تماشای بهتر بازیهای المپیک کمک میکند

پخش مجدد 360 درجه و تحلیل دقیق حرکات ورزشکاران توسط هوش مصنوعی، به بینندگان این امکان را داد تا از زوایای مختلف و با جزئیات بیشتری به مسابقات نگاه کنند و درک عمیق‌تری از ورزشکاران مورد علاقه خود پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار صنعت مالی، برای نخستین بار در تاریخ المپیک، فناوری ابری نقش اصلی را در پخش زنده مسابقات ایفا کرد و تجربه تماشای بازی‌ها را متحول ساخت. با همکاری علی‌بابا، خدمات پخش المپیک (OBS) توانست مسابقات را با سرعت بیشتر، کیفیت بالاتر و هزینه کمتر به سراسر جهان پخش کند.

در بازی‌های المپیک پاریس 2024، فناوری ابری به OBS اجازه داد تا بیش از 11 هزار ساعت از مسابقات را به صورت زنده در بیش از 200 کشور پخش کند. این شرکت با استفاده از هوش مصنوعی، امکاناتی نظیر پخش مجدد 360 درجه را فراهم کرد که به بینندگان اجازه می‌داد از هر زاویه‌ای به مسابقات نگاه کنند و درک عمیق‌تری از حرکات ورزشکاران پیدا کنند.

توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، از این پیشرفت‌ها ابراز رضایت کرد و گفت: همکاری ما با علی‌بابا، المپیک را به عصر دیجیتال وارد کرده است.

یانیس اگزارخوس، مدیر اجرایی خدمات پخش المپیک، درباره ویژگی‌های جدید این سیستم گفت: با استفاده از فناوری پخش مجدد 360 درجه، بینندگان می‌توانند به دور تا دور ورزشکار بچرخند و حرکات دقیق او را بررسی کنند. این ویژگی به ویژه برای ورزش‌هایی مانند دو و میدانی بسیار مفید است و به جوانان کمک می‌کند تا این ورزش‌ها را بهتر درک کنند.

سوتیریس سالاموریس، مدیر ارشد فناوری OBS نیز بر اهمیت فناوری ابری در این پروژه تأکید کرد و گفت: فناوری ابر به ما اجازه می‌دهد تا به سرعت و به صورت مقرون‌به‌صرفه زیرساخت‌های مورد نیاز برای پخش یک رویداد بزرگ مانند المپیک را ایجاد کنیم.

با استفاده از فناوری‌های نوین، بازی‌های المپیک پاریس 2024 تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای میلیون‌ها بیننده در سراسر جهان فراهم کرد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *