امروز: چهارشنبه, 28 شهریور , 1403

28 شهریور , 1403

صنعت و تجارت 27 شهریور 1403 زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

نکات مهم در انتخاب اینورتر صنعتی

اینورترها یا درایو موتورها جزو مهم‌ترین تجهیزات برق صنعتی هستند و کارکرد بهینه این تجهیزات در وسایلی که به نوعی دارای حرکت هستند، عملکرد آن‌ها را امکان‌پذیر می‌سازد. برای اینکه بتوانید یک اینورتر مناسب برای پروژه خود انتخاب کنید، باید نکات خاصی را در نظر بگیرید.

به گزارش صنعت مالی نحوه انتخاب اینورتر در افزایش راندمان پروژه‌های صنعتی اهمیت زیادی دارد. انتخاب درست اینورتر، توانایی بهینه‌سازی عملکرد موتور در پروژه‌های مختلف را افزایش می‌دهد و ضمن صرفه‌جویی در مصرف انرژی، هزینه‌های نگهداری را نیز کاهش می‌دهد؛ به‌همین‌خاطر می‌توان اهمیت توجه به نکات کلیدی در انتخاب اینورتر مناسب را درک و توجیه کرد.

بررسی فاکتورهای موثر در انتخاب این تجهیز صنعتی در نهایت قیمت اینورتر را نیز مشخص می‌کند و خرید ایده‌آلی را برای شما رقم می‌زند. با ما همراه باشید تا راهنمای خرید و قیمت اینورتر را بررسی کنیم.

نکات مهم در انتخاب اینورتر صنعتی

راهنمای خرید اینورتر صنعتی

انتخاب یک درایو مناسب به درک دقیق از نیاز پروژه، نوع کاربری، شرایط محیطی، نوع موتور و پارامترهای دیگر بستگی دارد.

اگر انتخاب مناسبی در خرید درایو نداشته باشید، ممکن است ضررهای زیادی را متحمل شوید. اینورترهای نامناسب عمر مفید موتورها را کاهش می‌دهند و عملکرد سیستم شما به درستی صورت نمی‌گیرد.

نتیجه این انتخاب نامناسب، به خطر افتادن ایمنی سیستم مانند خطر آتش‌سوزی و صدمات جانی است. در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن، کیفیت نامناسب، هزینه تعمیر اینورتر و نگهداری سیستم را افزایش می‌دهد و درصورتی‌که قصد افزایش ظرفیت سیستم را داشته باشید، باید یک هزینه مجدد برای خرید اینورتر جدید در نظر بگیرید؛ پس بهتر است که به قیمت اینورتر و مشخصات فنی آن هنگام خرید توجه داشته باشید.

در ادامه فاکتورهای مهم در انتخاب درایو صنعتی را بررسی می‌کنیم.

توجه به برند اینورتر

برای اینکه از کیفیت و ساختار استاندارد درایو موتورها اطمینان داشته باشید، بهتر است که برندهای معتبر را برای خرید انتخاب کنید.

برای این منظور خرید اینورتر دانفوس و اینورتر اینوت انتخاب ایده‌آلی برای تامین نیازهای پروژه شما خواهند بود.

برند اینوت از قدرتمندترین تولیدکنندگان درایو صنعتی در جهان است. آمار فروش اینورتر اینوت نشان می‌دهد که محصولات این کمپانی از کیفیت و کارایی بالایی برخوردار هستند.

شما می‌توانید برای تهیه این درایو با گارانتی اصلی و قیمت مناسب به نمایندگی رسمی فروش اینورتر اینوت در ایران مراجعه کنید.

اینورتر دانفوس نیز در مدل‌های مختلف با عملکرد پیشرفته و طراحی مدرن، انتخاب مناسبی برای کنترل موتورهای الکتریکی در کاربردهای صنعتی مختلف است.

نمایندگی خرید اینورتر دانفوس انواع درایوهای این کمپانی را با قیمت مناسب و تضمین اصالت ارائه می‌دهد.

توجه به نیاز سیستم

قبل از انتخاب برند معتبر باید نیازهای سیستم خود شامل ولتاژ، جریان ورودی و خروجی، نوع کاربری، قابلیت کنترل سرعت، حفاظت در برابر افت ولتاژ و جریان و فاکتورهایی از این قبیل را بررسی کنید.

اینورترهای صنعتی براساس نوع پروژه، توان و کارایی متفاوتی ارائه می‌دهند. هرچه ساختار سیستم مورد نظر شما پیچیده‌تر باشد، به اینورتر با سطح تکنولوژی بالاتر نیاز خواهید داشت.

توجه به توان و ولتاژ اینورتر

توان ورودی و خروجی اینورتر باید با نیازهای سیستم شما مطابقت داشته باشد.

درواقع، توان ورودی اینورتر صنعتی باید از توان مصرفی موتورها پشتیبانی کند و توان خروجی نیز باید توان مورد نیاز موتورها را تامین کند.

در مورد ولتاژ اینورتر نیز بهتر است که این تجهیز را با ورودی سه فاز تهیه کنید؛ چون بیشتر اینورترها خروجی سه فاز دارند.

البته در صورت دسترسی به برق تک فاز شهری، بهتر است که همان اینورتر تک فاز را تهیه کنید؛ اما اگر به برق سه فاز هم دسترسی دارید، خرید اینورتر صنعتی با خروجی سه فاز بهتر است؛ چون عملکرد موتور را ارتقا می‌دهد. قیمت اینورتر تک فاز و سه فاز با یکدیگر متفاوت است.

قابلیت کنترل سرعت موتور

بهتر است قبل از خرید اینورتر مطمئن شوید که این تجهیز قابلیت کنترل سرعت موتور را دارد و این امکان را برای شما فراهم می‌سازد که آیتم‌های کنترل را به‌صورت دلخواه تنظیم کنید.

اینورترها براساس نوع کنترل در سه مدل کنترل‌برداری، بدون سنسور و حلقه بسته وجود دارند. هر یک از این مدل‌ها با روش خاص خود، سرعت موتور را کنترل می‌کنند.

حفاظت و ایمنی

اینورترهای صنعتی که به ویژگی‌های حفاظتی مناسب مجهز نیستند، ارزش خرید را ندارند. بهتر است درایو موتوری را تهیه کنید که به ویژگی‌های حفاظتی آن از قبیل حفاظت در برابر افت ولتاژ، حرارت بالا، افزایش جریان و اتصال کوتاه مجهز هستند.

اینورترهایی که دارای گواهینامه و استانداردهای جهانی هستند، از کیفیت و قابلیت اطمینان بالا برخورد دارند.

این مدل‌ها قابلیت ارتقا و توسعه برای افزایش ظرفیت سیستم را ارائه می‌دهند. درایوهای دانفوس و اینوت از این ویژگی‌ها برخوردار هستند.

قیمت اینورتر

قیمت درایوهای صنعتی براساس فاکتورهای مختلفی ازجمله برند تولیدکننده، نوع درایو، توان و ولتاژ آن و سایر فاکتورهای ایمنی مشخص می‌شود.

برای اینکه بتوانید اینورترهای باکیفیت را متناسب با نیاز کاربری خود با قیمت مناسب و گارانتی معتبر تهیه کنید، بهتر است که یک مرجع خرید معتبر و تخصصی را انتخاب کنید. در این صورت می‌توانید از خدمات مشاوره فروش آن برای داشتن یک انتخاب مطمئن استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب، راجع‌به راهنمای انتخاب اینورترهای صنعتی صحبت کردیم و ضمن بررسی فاکتورهای موثر بر انتخاب درست درایو صنعتی و قیمت اینورتر، برندهای مطرح در این زمینه ازجمله برند دانفوس و اینوت را نام بردیم. با خرید این تجهیز از یک برند معتبر می‌توانید راندمان و طول عمر سیستم‌های صنعتی خود را افزایش دهید.

بهتر است برای خرید انواع درایوهای باکیفیت از برندهای برتر، یک مرجع خرید تخصصی را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *