عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم گفت: نقش رسانهها در هدایت اقتصادی جامعه نادیده گرفته شده و صرفاً رسانهها در حوزه اقتصاد به موضوعاتی بسنده میکنند که عمقنگری و نگاه ژرفاندیشانه در آن لحاظ نشده است.
معصومه آقاپور علیشاهی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس دهم در گفتوگو با صنعت مالی، درباره نقش رسانهها در هدایت اقتصادی گفت: رسانهها هم میتوانند بال پرواز افراد سیاسی باشند و هم اینکه نقش آگاهیآفرینی برای مردم و جامعه را ایفا کنند. امروز رسانه نقش مهمی در مطالبهگری مردم و آگاهیبخشی دارد ولی متأسفانه رسانههای کشور دچار روزمرگی شدهاند و از این اصل مهم غفلت کردهاند.
وی افزود: نقش رسانهها در هدایت اقتصادی نادیده گرفته شده و صرفاً رسانهها در حوزه اقتصاد به موضوعاتی بسنده میکنند که عمقنگری و نگاه ژرفاندیشانه در آن لحاظ نشده است. رسانه باید هدایتگر باشد، به جامعه دید و بینش اقتصادی دهد، شیوه صحیح سرمایهگذاری را آموزش دهد و حتی به مسئولان و سیاستگذاران راهکار حل مشکلات را ارائه دهد و یا اینکه نظام حکمرانی را در جریان موضوعات و مسائل اقتصادی قرار دهد که از دیدها پنهان مانده و خیلی برجسته نیست.
این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه رسانهها باید به جای شعارنویسی به صورت تخصص مسئولان را به سمت برنامهنویسی عملیاتی سوق دهند، گفت: در حوزه اقتصاد باید مطالبهگری وجود داشته باشد و این مطالبهگری باید از جانب بخشهای مختلف اقتصادی، تولیدی و اصناف مطرح شود و لازم است در این عرصه رسانهها به خوبی ایفای نقش کنند و انگیزه مطالبهگری را در اینها ایجاد و به صورت تخصصی و با ارائه راهکار و راهحل چنین مواردی را به گوش مسئولان برسانند.
آقاپور علیشاهی با بیان اینکه رسانهها میتوانند اقتصاد کشور را به پرواز درآورند، اظهار کرد: رسانهها نباید دچار روزمرگی شوند. امروز مردم وقتی به رسانهها رجوع میکنند به دنبال آگاهی از مسائل و اتفاقات هستند و بهتر است رسانهها در کنار اطلاعرسانی اخبار عمومی و معمول، با قلم خود بینش اقتصادی هم به مردم دهند و هم مطالبات اقتصادی مردم و طبقات مختلف را به گوش مسئولان برسانند.
وی در پایان گفت: به جای اینکه رسانه به تیغی برای چندپاره کردن تبدیل شود بهتر است از رسانه به عنوان یک مرهم و بال پرواز استفاده شود.