امروز: یکشنبه, 29 مهر , 1403

29 مهر , 1403

کد خبر : 24997
علم و فناوری یکشنبه 7 مرداد 1403 - 15:00 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان در تولید حافظه رم و SSD

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با تولید داخلی حافظه‌های رم و SSD، گامی بزرگ در راستای کاهش وابستگی کشور به واردات این محصولات برداشت.

حامد حسن زاده از مدیران یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام اظهار کرد: ما تنها تولیدکننده حافظه رم و ssd در غرب آسیا هستیم و به نوعی نیز ماژول‌میکر هستیم یعنی اینطور نیست که 100 درصد رم را خودمان تولید کنیم.

وی تصریح کرد: امروزه شرکت‌های ماژول‌میکری همچون ADATA و کینگستون و … وجود دارند و ما نیز همانند آنها فعالیت می‌کنیم و تنها تفاوت ما این است که به عنوان مثال این شرکت‌های بزرگ 10 خط تولید دارند و ما یک خط تولید داریم و تیراژ تولید ما متفاوت است.

حسن زاده خاطرنشان کرد: بُرد را خود طراحی و تولید می‌کنیم و چیپ را از شرکت‌های تولیدکننده در دنیا که 3 شرکت هستند وارد می‌کنیم که شامل شرکت‌های سامسونگ، ماکرون و هاینیکس است.

وی ادامه داد: این بُردها و چیپ‌ها به خط تولید وارد می‌شوند . با دستگاه بیکمپلیس روی بُردها قطعات SMD و چیپ‌ها گذاشته می‌شود درنهایت در کوره پخت می‌شود و PROGRAM و تست می‌شود.

حسن زاده گفت: 100 درصد ماژول‌ها توسط متخصصان این شرکت دانش‌بنیان تست می‌شود تا مطمئن شویم ماژولی که داخل بسته‌بندی قرار می‌گیرد به درستی کار می‌کند.

وی تصریح کرد: یک پروژه تحقیقاتی مادربورد داریم که بر روی آن کار می‌کنیم.

حسن‌زاده با اشاره به تفاوت قیمت محصولات این شرکت با رقبا، اظهار کرد: قیمت رم‌های ما بین 10 تا 15 درصد کمتر از برندهای خارجی است، اما از نظر کارایی هیچ تفاوتی با آن‌ها نداریم. دلیل این امر استفاده از همان تراشه‌های باکیفیت است که در محصولات رقبای خارجی نیز به کار می‌رود.

وی در ادامه افزود: در مورد حافظه‌های SSD نیز، قیمت تمام‌شده محصولات ما بین 15 تا 70 درصد کمتر از برندهای مطرح جهانی مانند سامسونگ و اینتل است. البته، این اختلاف قیمت نسبت به برندهای تایوانی مانند ADATA کمتر بوده و حدود 15 درصد است.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *