امروز: سه شنبه, 20 شهریور , 1403

20 شهریور , 1403

اشتغال و رفاه 16 مرداد 1403 زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
48

مهم/همسان سازی حقوق بازنشستگان از فیلتر شورای نگهبان عبور کرد

بهروز محبی نجم آبادی با اشاره به اعلام نظر شورای نگهبان درباره مصوبات بودجه سال 1403،گفت: خوشبختانه شورای محترم نگهبان به موضوع افزایش ۲۰ درصدی حقوق شاغلان و بازنشستگان در سال آینده ایرادی وارد نکرد و این موضوع مورد موافقت اعضای شورای نگهبان قرار گرفت.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

به گزارش صنعت مالی، همسان سازی حقوق بازنشستگان از فیلتر شورای نگهبان عبور کرد و به همین منظور مصوبه برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در سال 1403 مورد تایید قرار گرفت.

تصمیمات مجلس برای تقویت حقوق بازنشستگان و همسان سازی

بهروز محبی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به همسان سازی حقوق بازنشستگان تاکید کرد که شورای نگهبان در بند (س) تبصره ۶ موضوع متناسب سازی و همسان سازی حقوق بازنشستگان را از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانسته و این موضوع به تائید رسید.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 در مجلس با بیان اینکه شورای نگهبان موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست ،گفت: تائید موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان باعث شد تا خواسته‌ بخشی از بازنشستگان در بودجه روی زمین نمانده و با اقدامات و تدابیر مجلس این موارد به خوبی دیده شود.

بیشتر بخوانید

میانگین حقوق بازنشستگان کشوری 1403 چقدر شد؟

بهروز محبی نجم آبادی با اشاره به اعلام نظر شورای نگهبان درباره مصوبات بودجه سال 1403،گفت: خوشبختانه شورای محترم نگهبان به موضوع افزایش ۲۰ درصدی حقوق شاغلان و بازنشستگان در سال آینده ایرادی وارد نکرد و همسان سازی حقوق بازنشستگان مورد موافقت اعضای شورای نگهبان قرار گرفت.

متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان

همسان سازی حقوق بازنشستگان

نماینده مردم «سبزوار، جغتای،جوین، خوشاب و داورزن» در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین این شورا  به مصوبه افزایش وام ازدواج برای زوج زیر ۲۵ سال و زوجه زیر ۲۳ سال به ۳۵۰ میلیون تومان و برای سایر افراد ۳۰۰ میلیون تومان، ایرادی وارد نکرد که این مسئله می تواند تاثیرات اجتماعی مناسبی داشته باشد.

همچنین این شورا حکم مربوط به واگذاری زمین رایگان به خانوارهای بالای ۴ فرزند و بیشتر زیر ۲۰ سال خلاف موازین شرع و قانون اساسی ندانست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین این شورا در بند (س) تبصره ۶ موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان را از محل افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانسته و این موضوع به تائید رسید.

تائید  موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان از سوی شورای نگهبان، باعث شد تا خواسته‌های قشری از بازنشستگان در بودجه روی زمین نمانده و با اقدامات و تدابیر مجلس، این موارد به خوبی دیده شود.

وی تاکید کرد: البته شورای نگهیان ایراداتی هم به لایحه بودجه وارد دانسته که حتما در جلسات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مورد بررسی قرار گرفته و برطرف خواهد شد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

همسان سازی حقوق بازنشستگان؛ در این باره تذکری هم در خصوص عدم واریز مبلغ علی‌الحساب به برخی مستمری‌ بگیران توسط مجلس بابت همسان سازی حقوق بازنشستگان ارایه شده است.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس درباره آخرین وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان گفته است: در خصوص متناسب‌ سازی خصوصا برای بازنشستگان تامین اجتماعی صحبتی با رئیس کمیسیون اجتماعی داشتم که باید وضعیت را بررسی کنند.

الان برخی از حداقل‌ بگیران هستند که از این موضوع گلایه دارند.

همچنین همسان سازی حقوق بازنشستگان  و مابقی بازنشستگان کشوری و لشکری هم تعیین تکلیف نشده است.

هنگامی که قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود دارد بایستی که دولت هرچه زودتر شرایط اجرایی را فراهم کند.

اخبار دیگری نیز به زودی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان در رسانه صنعت مالی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. احسان میگه

    خوابی بودی شورای نگهبان ۵ ماه پیش تصویب کرده از خواب بیدار شو برایت ضرر داره بیسواد ناآگاه

    • ناشناس میگه

      باسلام و احترام مسئولان محترم کشور فکر کنم یک گروهی از بازنشستگان که تقریبا فرزند ناتنی این نظام هستند بنام مستعمری بگیران تامین اجتماعی که حق و حقوقشون وصندوق این سازمان به یغما رفته آیا از نظر قانونی و شرع و عرف اشکالی نداره وتکلیفشان چیست بفرمایید.

      • نام جو میگه

        این ملت گرفتار یه مشت دزد بی وجدان شدن، حکومت و دولت و مجلس و شورای نگهبان و تشخیص مصلحت و…. یکی نیست به داد این مردم برسه ؟؟!!

  2. حیدر میگه

    آزادیم گفتن سواره ازپیاده خبرنداره ایانمایندگان دلسوزمجلس خبردار مدت سه ماه است مابازنشستگان نتوانسته ایم حتی یک کیلو گوشت برای خانواده هایمان تهیه کنیم دین وگناه مابه گردن کدام مین مسوول است سپردیمش بخدا

    • حسن استیری میگه

      آخه این هم شد کار کردن بعد از ۵ ماه از سال و قانون برنامه هفتم گذشته هنوز خبری از احکام همسان‌سازی نیست!!!!! یعنی تقریبا ۵۰ درصد از زمان سال اول برنامه رد شد به آقایان پیشنهاد می کنم عجله نکنید یه موقع مشکلی برایتان پیش نیاد

      • عدالت میگه

        (قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان)ومثلث شوم، ازمجلس به شورای نگهبان،از شورای نگهبان به مصلحت نظام،ازمصلحت نظام،به مجلس شورای اسلامی……

      • مجید میگه

        عزیز جان سیر از گرسنه کی خبر داشنه تا الان هم مسئولین محترم این کشور دلشان بحال بازنشسته بسوزد .بعضی از مسئولین فقط شیفته دوربین سیما هستند والا بدرد لای جرز هم نمیخورند با این همه وعده ووعید دروغ

    • شاهدی میگه

      خاک برسرتان

  3. محمد میگه

    برپدرتون لعنت ،با این تیترزدن همسانسازی وتوضیح قدیمی۲۰ درصدی

  4. علی حیدری میگه

    وقتی شناختی اززندگی مامستمری بگیران ندارندچگونه میتوانندتصمیم عادلانه بگیرندمثال انشاء یک فرزندسرمایه داردرباره یک خانواده فقیرکه میگویدان خانواده فقیربحدی فقیربودندکه نمیتوانستندبه نوکرهایشان غذابدهدمسله همین جاست که مسولین وقتی شناختی اززندگی ماندارندچطورمیشودعادلانه تصمیم بگیرندچندساله بنده بازنشسته شدم پراین ایام نمیتونم بهخانواده ام رسیدگی کنم نمیتوانم به پزشک خوب برای بیماری هایم مراجعه کنم 3ساله دندان هایم خراب شده درمانگاه تامین اجتماعی میگویدبایدبرم دکترخصوصی دندان بکشم برای دیابتم داروهای که نیازدارم راندارندبرای قلبم وقت 6ماهه میدهندخوب این وضع بیمه حداقل حقوق بالاهم نداریم که دکترخصوصی بریم فقط میماندکه ارزوی مرگ کنیم که دیگراینقدرخجالت خانواده رانکشیم

    • حسن استیری میگه

      آخه این هم شد کار کردن بعد از ۵ ماه از سال و قانون برنامه هفتم گذشته هنوز خبری از احکام همسان‌سازی نیست!!!!! یعنی تقریبا ۵۰ درصد از زمان سال اول برنامه رد شد به آقایان پیشنهاد می کنم عجله نکنید یه موقع مشکلی برایتان پیش نیاد

    • احمد میگه

      بدبختانه قبر هم گران شده و پول خرید دو متر قبر هم نداربم

  5. مهدی میگه

    مصوبه شورای نگهبان که مربوط به قبل از خرداد است دلیل بازنشر آن در مرداد چیست

    • محمد صادق پور میگه

      اعلام نماینده محترم مجلس شورای اسلامی هست

      • بازنشسته بدبخت میگه

        بازنشستگان مطمئن باشند اگر قرار باشه دوزار به حقوقمان اضافه گردد قطعا صدا وسیما آن را بارها به اطلاع میرساند …هیچیک از این تیترها واقعی وبروز نیستند ..فقط برای کلیک کردن گذاشته میشوند ..

      • بازنشسته بدبخت میگه

        بازنشستگان مطمئن باشند اگر قرار باشه دوزار به حقوقمان اضافه گردد قطعا صدا وسیما آن را بارها به اطلاع میرساند

    • ص ج میگه

      خوبه والا
      ده در صد از همه چی از ما مالیات می‌گیرن اون وقت از یک درصد همون می‌خوان به حقوقمون اضافه کنن!!!

  6. حسن استیری میگه

    آخه این هم شد کار کردن بعد از ۵ ماه از سال و قانون برنامه هفتم گذشته هنوز خبری از احکام همسان‌سازی نیست!!!!! یعنی تقریبا ۵۰ درصد از زمان سال اول برنامه رد شد به آقایان پیشنهاد می کنم عجله نکنید یه موقع مشکلی برایتان پیش نیاد

    • لیلا رجب زاده میگه

      متاسفانه ما بازنشستگان اتحاد نداریم. باید متحد بشیم . تا بتونیم حق و حقوق مون از این دولت دزد و ظالم بگیریم.
      حق گرفتنی است…

  7. بازنشسته طلبکار میگه

    انشاالله که این افزایش بیست درصدی مخالف موازین اسلامی وشرعی وقانونی ومخالف برنامه ششم وهفتم توسعه و عمق استراتژیک ومخالف راهبرد هسته‌ای آقایان نیست ونیز همسو با اف ای تی اف نبوده و در جهت سند بیست سی یونسکو نمیباشد ، خیلی هم از آقایان شورای محترم نگهبان متشکریم که مرحمت فرموده بعد از گذشت پنج ماه از سالجاری بفکر اصلاح حقوق قشر مرفهین بی درد ،باز نشستگان علاف بیکار افتاده اند که همیشه جلوتر از تورم شصت هفتاد درصدی حقوق میگیرند وزندگی شاهانه دارند ، اگر زحمت نیست لای برنامه ششم توسعه را باز کنید ببینید نیاز ی نبود همسان سازی حقوق بازنشستگان معادل نود درصد دریافتی شاغلین را به برنامه هفتم توسعه ربط بدهید چون در برنامه ششم این مطلب کامل ذکر شده ومصوب شده بود ، نخود سیاهی بود که عده‌ای بدنبال آن گسیل شدند

  8. مرده میگه

    وجدانا
    یک سوال دارم .
    با خودتان فکر نکرده اید که چطور است ۳ سال است پیوسته این گونه اخبار از مسئولین می شنوید وشما هم با آب وتاب می نویسید؟
    به خود نمی گویید این چه قانون ویا نوشته ای است که سالی ۵۰ با از شورای نگهبان می گذرد؟
    خدایا …..

  9. کیومرث بهمنی میگه

    انتخابات تمام شد دوباره سر مردم کلاه گشادی گذاشتید بی شرف تر از شما هیچ حکومتی توی دنیا وجود ندارد

  10. بازنشسته میگه

    از نظر من بازنشسته‌های عزیز باید بدتراز این سرشون بیاد، چون که باهر وعده الکی ازهول حلیم باسر میرن داخل دیگ، ببخشید که بی ادبی میکنم آدم چقدر باید بیشعور و نفهم باشه که وقتی بهش نیاز دارن باوعده دروغ ازش کارانجام بدن و بعد از اینکه خرشون از پل گذشت به وعده های خود عمل نکنند و بازهم این وعده‌های توخالی تکرار بشه و بهتر قبل از عوامل فریبنده استقبال بکنند؟ آیا قشر بازنشسته سزاوار این مسخره بازی های آقایان نیستند؟ از نظر من نصف حق اونایی است که بااین وعده های دروغین باشوق و ذوق استقبال می کنند. اینها نتیجه کارتک تک خودتونه چرا ناراحت میشین؟ هر وقت بهتون نیاز دارن، وعده ماه بعد رامیدن و وقتی کارشون انجام شد میزنن در…. استقبال کننده و این حق نادانی شماست.

  11. فرزاد میگه

    هر جقدر مردم را آزار بدید در آینده نزدیک در همین دنیا مردم حقشون‌را میگیرند تا الان فکر کردید مردم ایران که با دست خالی با بسیج مردمی جلو بیگانه ایستادگی کرد یک بیگانه اجنبی را به شما ترجیح میدهند همین شورای نگهبان که به نظر من لیاقت پوشیدن لباس مقدس پیامبر را ندارند چطور میتونند بگن به جای ارزش پول واقعی که داره ازش روز به روز کم میشه طبق کدام اصل به جای پول کاغذ بی ارزش تحویل مردم دادن شرعی است آنوقت حقوق شما و‌ خوک زاده هاتون که تو اروپا و آمریکا با پول ملت عشق و حال میکنند شرعی جمع کنید این دروغها رو روزی را به عینه میبینم که تک تکتون با همون عمامه و بقیه هم به بدترین شکل ممکن تیکه تیکتون میکنند مردم ای کاش زمان جنگ به جای جنگ با عراق تیربار ام ژ س را میکردم تو حلق تک تکتون از اون بالا تا پایین مگه به قول خودتون بهشت بهترین جا نیست اگه هست بسم الله ما هم پشت سرتون …دیگه مردم گول ۴۷ سال پیش را نمی‌خورند اون خالیباف بی‌ناموس بی‌وجود به جای جنگ با عراق فقط بلده گاز انبری دانشجوی بی دفاع را بکشه همه اینها تاوان داره الان هم سوراخ موش خیلی گرونه …خیلی بده آدم از سایه خودش هم بترسه اسراییل کثیف براتون شده عزراییل فعلا بعدا ملت هم من مطمعن هستم به جای جنگ باهاشون اول ترتیب شما را میدن چیزی برای از دست دادن ندارم تا کی بگیر و ببند بالاخره این رشته یک جای به یک مو بنده مولایم علی ع هم جلو قدرت مردم تاب مقاومت نداشت شما که هیچی نیستید یک مشت دزد و خاین به ایران و ایرانی

  12. فرزاد میگه

    هر جقدر مردم را آزار بدید در آینده نزدیک در همین دنیا مردم حقشون‌را میگیرند تا الان فکر کردید مردم ایران که با دست خالی با بسیج مردمی جلو بیگانه ایستادگی کرد یک بیگانه اجنبی را به شما ترجیح میدهند

  13. بهمن فرشته میگه

    مشکل اصلی جای دیگر است و با این صنار و سی شاهی ها آن هم بعد از پنج ماه بوق و کرنا حل نمی شود. مشکل اصلی این است که در حدود پنج سال پیاپی تورم بالای ۴۰ در صد داشته ایم ولی افزایش حقوق ها در حدود ۲۰ درصد بوده است. در نتیجه با یک حساب ریاضی ساده معلوم می شود که هر حقوق بگیری برای آن که حداقل مثل پنج سال قبل خودش قدرت خرید داشته باشد امروز باید حقوقش دو برابر شود. در غیر این صورت حقوق بگیران عملا چوب ناتوانی دولت در اخذ مالیات از صاحبان مشاغل آزاد را می خورند. زیرا صاحبان مشاغل آزاد با افزایش تورم قیمت محصولات و خدمات خود را به گونه ای افزایش می دهند که در نهایت قدرت خریدشان حفط می شود و مثل ما کارمندان سفره آن ها کوچک و کوچک تر نمی شود و موقع پرداخت مالیات هم که نوعا فرار مالیاتی دارند و دولت نمی تواند یا نمی خواهد مالیات حقه را از آن ها بگیرد تا حق کارمندان خودش را درست پرداخت کند. لذا قشر حقوق بگیران که خدمات بی بدیل خودش را در حوزه های آموزشی، دفاعی،درمانی و بهداشتی و… به کل جامعه ارائه می دهد متاسفانه چون مانند مشاغل آزاد نمی تواند قیمت خدمات خود را متناسب با تورم تعیین کند همیشه از قافله عقب می ماند و از طرف دیگر دولت هم که باید مدافع کارمند خودش باشد اراده یا توان لازم برای احقاق حق کارمندش را از جامعه ندارد ،

  14. احسان میگه

    مشکل اصلی جای دیگر است و با این صنار و سی شاهی ها آن هم بعد از پنج ماه بوق و کرنا حل نمی شود. مشکل اصلی این است که در حدود پنج سال پیاپی تورم بالای ۴۰ در صد داشته ایم ولی افزایش حقوق ها در حدود ۲۰ درصد بوده است. در نتیجه با یک حساب ریاضی ساده معلوم می شود که هر حقوق بگیری برای آن که حداقل مثل پنج سال قبل خودش قدرت خرید داشته باشد امروز باید حقوقش دو برابر شود. در غیر این صورت حقوق بگیران عملا چوب ناتوانی دولت در اخذ مالیات از صاحبان مشاغل آزاد را می خورند. زیرا صاحبان مشاغل آزاد با افزایش تورم قیمت محصولات و خدمات خود را به گونه ای افزایش می دهند که در نهایت قدرت خریدشان حفط می شود و مثل ما کارمندان سفره آن ها کوچک و کوچک تر نمی شود و موقع پرداخت مالیات هم که نوعا فرار مالیاتی دارند و دولت نمی تواند یا نمی خواهد مالیات حقه را از آن ها بگیرد تا حق کارمندان خودش را درست پرداخت کند. لذا قشر حقوق بگیران که خدمات بی بدیل خودش را در حوزه های آموزشی، دفاعی،درمانی و بهداشتی و… به کل جامعه ارائه می دهد متاسفانه چون مانند مشاغل آزاد نمی تواند قیمت خدمات خود را متناسب با تورم تعیین کند همیشه از قافله عقب می ماند و از طرف دیگر دولت هم که باید مدافع کارمند خودش باشد اراده یا توان لازم برای احقاق حق کارمندش را از جامعه ندارد ،

  15. علی میگه

    کسانیکه به خون شهید جمهور خیانت میکنند در دولت ومجلس باید زندانی شوند آقای رییسی فروردین دستور متناسب تامین اجتماعی داده الان پنج ماهه عملی نمی کنند

  16. موسی اوتادی میگه

    ماکه از اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری توسط دولت در روزهای آتی ناامید شدیم هر کس می‌خواهد رای بیاورد دروغهای شاخداری را به خورد مردم می‌دهد ودر نهایت فراموشی گریبانشان می‌گیرد.قنون مصوب وتایدد شده دولت امروز وفردا می‌کند خدا از ایشان نگذرد

  17. صفا میگه

    خوبه والا
    ده در صد از همه چی از ما مالیات می‌گیرن اون وقت از یک درصد همون می‌خوان به حقوقمون اضافه کنن!!!

  18. ص ج میگه

    خوبه والا
    ده در صد از همه چی از ما مالیات می‌گیرن اون وقت از یک درصد همون می‌خوان به حقوقمون اضافه کنن!!!

  19. مجید میگه

    چرا هر روز خبرهای گهنه و قدیمی را بعنوان همسان سازی حقوق بازنشستگان منتشر می کنید .هربار ته دلمان را خوش می کنیم که خبری در راه است اما باخواندن متن خبر می فهمیم که خبر قدیمی است و فعلا هیچ خبری از همسان سازی نیست .

    • علی ابراهیمی میگه

      کسی نیست که جواب این اخبار کذب رو بدهد بر پدر مادرتان لعنت چرا اخبار دروغ منتشرمیکنید

  20. محمود میگه

    فکر میکنیم که دیگه شاید صدمین عبور باشد ودیگه چشم ما آب نمی خورد

  21. محمود میگه

    من مرگ کسی را نمیخواهم فقط میگویم مرگ بر خودم که گول این دزدان را خوردم

  22. هلاکوزارع میگه

    بزک نمیر بهار میاد هندونه با خیار میاد هران کس که در کیسه اش ضر بود کلامش مطاع است اگر خر بود. هران کس که در کیسه اش ضر نیست اگر دهور فشاند. معقول نیست مثره دوم ما بازنشستگان حداقل بگیریم ممنون

  23. ظاهر میگه

    به نظرمیرسددرارتباط بابازنشستگان هنوزدرخواب
    زمستانی تشریف دارید!!

  24. عزت. الا میگه

    آنهایی که ازوضعیت اقتصادی مردم دروغهایی مثل واقعیت می نویسند بایستی کاوش و محاکمه شوند.

  25. شاهرخ میگه

    دو زار می‌خواهند بدهند بازنشستگان ۵ سال طول می‌کشد و انقدر میبرند میاورند که آن مبلغ در تورم حل شود و با پول افزایش نشود یک کیلو پیاز خرید، بخدا نخواستیم انگار صدقه میخواهند بدهند با اعصاب و روان بازنشسته بازی می‌کنند و در آخر هم میگن بودجه نداریم و ختم همسان سازی می‌شود
    یک صلوات لال نمیری صلوات فرست فاتحه ، حالا می‌خواهندهزاران میلیارد پول را بخورند به فاصله یک چشم به هم زدن می‌خورند یک لیوان آب هم رویش یک مثال خوبی است می‌گویند خلایق هر چه لایق

  26. شاهرخ میگه

    دو زار می‌خواهند بدهند بازنشستگان ۵ سال طول می‌کشد و انقدر میبرند میاورند که آن مبلغ در تورم حل شود و با پول افزایش نشود یک کیلو پیاز خرید، بخدا نخواستیم انگار صدقه میخواهند بدهند با اعصاب و روان بازنشسته بازی می‌کنند و در آخر هم میگن بودجه نداریم و ختم همسان سازی می‌شود
    یک صلوات لال نمیری صلوات فرست فاتحه ، حالا می‌خواهندهزاران میلیارد پول را بخورند به فاصله یک چشم به هم زدن می‌خورند یک لیوان آب هم رویش یک مثال خوبی است می‌گویند خلایق هر چه لایق

  27. سعید بازنشسته میگه

    سازمان تامین اجتماعی را جارو کردن پولی نیست که حتی حقوق بازنشسته را بدهند تا برسد همسان سازی اینطور که هم معلوم است که در آخر یک میلیون بدهند یا نه بخور توی سرشان این همسان سازی آخر آخرش پول یک کیلو گوشت است که آن هم نمی‌خواهیم، یکی میگه بدهید آن یکی میگه بودجه نداریم آن یکی میگه ببینیم شرعی است آن یکی می‌گوید قانونی نیست تو را بخدا ولمان کنید نخواستیم بخدا.