امروز: شنبه, 31 شهریور , 1403

31 شهریور , 1403

اخبار عمومی 10 مرداد 1403 زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
1

مهم/ جزئیات پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه در تهران + مجازات سخت 2024

پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه در خاک ایران بسیار سخت خواهد بود در این باره رهبر انقلاب ایران اطلاعیه مهمی صادر کرده است.

به گزارش صنعت مالی، با اتفاق مهم شب گذشته در تهران و شهادت اسماعیل هنیه بازارهای مالی 2024 هم تحت الشعاع این رویداد قرار گرفته اند.

پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه در خاک ایران بسیار سخت تر خواهد بود چراکه در این باره رهبر انقلاب ایران اطلاعیه مهمی صادر کرده است.

بر همین اساس بازار نفت جهانی نیز با روندی صعودی قیمت نگرانی ها را از آینده افزایش داده است.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که بود؟

اسماعیل هنیه سیاستمدار مهم فلسطینی و رئیس دفتر سیاسی حماس بود.

رسانه‌های ایران و حماس بامداد چهارشنبه 30 ژوئیه 2024 خبر دادند که او در محل سکونت خود در تهران به شهادت رسیده است.

حماس طی اطلاعیه ای اسرائیل را عامل این حمله معرفی کرد.

اسماعیل هنیه بعد از شرکت در مراسم سوگند مسعود پزشکیان رئیس جمهور ایران در مجلس شورای اسلامی ترور شده است.

اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت فلسطینی در دوره دهم بود.

رزیم صهیونیسی سال 1989 هنیه را به مدت 3 سال زندانی کرد و بعد از آن همراه تعداد دیگری از رهبران حماس او را به منطقه مرج الزهور در مرز لبنان و سرزمین‌های فلسطینی تبعید کرد.

او سال‌ها در قطر زندگی می‌کرد و مدت زیادی بود به نوار غزه سفر نکرده بود.

اسماعیل هنیه در سال 2017 به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس انتخاب و جانشین خالد مشعل شد.

اما نام او سال 2006 پس از پیروزی غیرمنتظره حماس در انتخابات پارلمانی و زمانی که به نخست‌وزیری دولت تشکیلات خودگردان فلسطینی رسید، در رسانه‌ها مطرح شد.

پاسخ ایران به ترور هنیه چه خواهد بود

پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه در خاک ایران بسیار سخت خواهد بود در این باره رهبر انقلاب ایران اطلاعیه مهمی صادر کرده است.

در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت شهادت این رهبر شجاع و مجاهد برجسته به امت اسلامی و جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطین تاکید کردند: رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینه‌ی مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ملت عزیز ایران!

رهبر شجاع و مجاهد برجسته‌ی فلسطینی جناب آقای اسماعیل هنیه در سحرگاه دیشب به لقاء‌الله پیوست و جبهه‌ی عظیم مقاومت عزادار شد.

رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانه‌ی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینه‌ی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت.

شهید هنیه سال‌ها جان گرامی‌اش را در میدان مبارزه‌ئی شرافتمندانه بر سردست گرفته و آماده‌ی شهادت بود، و فرزندان و کسان خود را در این راه تقدیم کرده بود.

او از شهید شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا باک نداشت، ولی ما در این حادثه‌ی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفی خود می‌دانیم.

اینجانب به امت اسلامی، به جبهه مقاومت، به ملت شجاع و سرافراز فلسطین و بالخصوص به خاندان و بازماندگان شهید هنیه و یکی از همراهانش که با وی به شهادت رسیده است، تسلیت عرض می‌کنم و علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی بر اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

ترور هنیه

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. اقتدار مصرف داخلی داره میگه

    قانون جنگ میگه در عملیات باید اصل غافلگیری اجرا بشه وقتی به طرف اعلان حمله می‌کنی در واقع یک نوع رزمایش دوستانه هست که دوست عزیز بتواند از خود دفاع انجام دهد و تلفات جانی ندهد