امروز: جمعه, 23 شهریور , 1403

23 شهریور , 1403

ارز دیجیتال 03 شهریور 1403 زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0

معرفی صرافی کوینکس+ بررسی کامل

معرفی صرافی کوینکس+ بررسی کامل در این مقاله جذاب و خواندنی خدمت مخاطبان ارائه می شود.

به گزارش صنعت مالی، معرفی صرافی کوینکس+ بررسی کامل در این مقاله جذاب و خواندنی خدمت مخاطبان ارائه می شود.

صرافی کوینکس و لوگوی آن

صرافی‌ها، به عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌های معاملاتی برای بازار ارزهای دیجیتال به شمار می‌روند. این صرافی‌ها انواع مختلفی از خدمات از جمله خرید و فروش، ابزارهای معاملاتی، چارت‌های قیمتی و.. را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

در این مقاله به بررسی یکی از این صرافی‌ها یعنی صرافی کوینکس می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

صرافی کوینکس چیست؟

این صرافی در دسامبر سال 2017 در شهر هنگ‌کنگ تأسیس شد و با دیگر شرکت‌های بزرگ از جمله Amb Crypto، Be In Crypto، U Today و کوین کدکس همکاری مستقیمی دارد.

تیم اکوسیستم کوینکس، از کاربران مختلف سراسر دنیا و شرکت‌های مالی پشتیبان این صرافی تشکیل شده است.

صرافی کوینکس با شعار “ساختن دنیایی بهتر از طریق بلاک‌چین” فعالیت کرده و هدف این فعالیت، “تبدیل شدن به زیرساخت دنیای بلاک‌چینی” توصیف شده است. اکوسیستم کوینکس، شامل چندین بخش بوده و هر کدام از این بخش‌ها به صورت مخصوصی به کاربران خدمت‌رسانی می‌کنند:

  • کوینکس: پلتفرم معاملاتی صرافی کوینکس با قابلیت ارائه انواع معاملات در بازار کریتو به کاربران

  • کیف پول کوینکس: یک کیف پول غیر متمرکز با پشتیبانی از انواع رمزاز‌ها

  • Coinex Smart Chain: شبکه بلاک‌چینی این صرافی با مصرف انرژی بهینه، استفاده از الگوریتم PoS و غیرمتمرکز

  • خیریه کوینکس: بخش خیریه کمپانی بدون دریافت سود و با هدف اصلی اهدای چندین میلیون دلار به نهادهای خیریه

ارزهای دیجیتالی که در صرافی کوینکس پشتیبانی می‌شوند.

در این صرافی امکان معامله بیش از 800 نوع رمزارز مختلف در انواع بازارها از جمله اسپات، مارجین، فیوچرز و.. وجود دارد.

این ارزها شامل انواع موارد می‌شوند؛ ارزهای محبوب بازار مانند بیت‌کوین، تتر و اتریوم، میم‌کوین‌ها از جمله شیبا اینو، دوج‌کوین، پپه، ارزهای حوزه وب 3 مانند پالیگان، نات‌کوین، چیلیز و دیگر آلت‌کوین‌ها مانند سولانا، BNB، کاردانو (آدا) و.. همگی در این صرافی پشتیبانی می‌شوند.

از نکات جالب دیگر، لیست شدن ارزهای تازه معرفی شده در کوینکس به عنوان یکی از اولین صرافی‌های لیست کننده ارزهاست. برای مثال، ارز دیجیتال پیکسل‌ورس (که به صورت ایردراپ در تلگرام توزیع شد) و یا CATDOG از جمله ارزهایی بودند که به سرعت توسط کوینکس لیست شدند.

علاوه بر امکان معامله بیش از 800 رمز‌ارز، در کوینکس امکان مشاهده چارت قیمتی و آنالیزهای بازار برای بیش از 1,100 ارز دیجیتال مختلف وجود دارد. این داده‌ها و چارت‌های قیمتی، به صورت لحظه‌ای آپدیت شده و علاوه بر این امکانات، کاربران در این صرافی می‌توانند بیش از 1,600 نماد معاملاتی مختلف را خرید و فروش و معامله کنند.

امنیت صرافی کوینکس

صرافی کوینکس برای مدیریت دارایی‌های دیجیتال کاربران در بستر بازار کریپتو، از شبکه بلاک‌چین استفاده کرده که دارای امنیت بسیار بالایی نسبت به دیگر سیستم‌های مدیریت سرمایه است.

علاوه بر این سیستم، صرافی کوینکس بخش جدایی در سایت رسمی خود برای بررسی آپشن‌های امنیتی این صرافی دارد.

سیستم‌های امنیتی استفاده شده در این صرافی در انواع مختلفی هستند؛ هات ولت‌ها که نیازمند اتصال اینترنت برای فعالیت هستند، ولت‌های سرد که به صورت فیزیکی و آفلاین از دارایی‌های کاربران محافظت می‌کنند، شیلد فاند اختصاصی کوینکس که 10 درصد از مبلغ کارمزدهای دریافتی صرافی را برای پرداخت ضررهای کاربران ذخیره می‌کند، تیم متخصصان جمع شده در کوینکس که برای تأمین امنیت حساب‌های کاربران فعالیت کرده، همکارهای این صرافی برای تامین امنیت و… .

صفحه مربوط به امنیت صرافی در وبسایت کوینکس

مزایا، معایب و ویژگی‌های صرافی کوینکس

این صرافی که از محبوب‌ترین صرافی‌های خارجی بین ایرانیان به شمار می‌رود، با ارائه خدمات و ویژگی‌های خاص خود توانسته این محبوبیت را کسب کند. علاوه بر پشتیبانی از 16 زبان زنده دنیا از جمله زبان فارسی، این صرافی در بیش از 200 کشور دنیا مقبولیت داشته و به کاربران این کشورها خدمات خود را ارائه می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این صرافی عبارت‌اند از:

  • امکان انجام معاملات به صورت P2P و شخص ثالث

این صرافی امکان معامله بیش از 800 رمزارز خود را به صورت P2P (Peer-to-Peer) را ارائه داده، و همچنین امکان انجام معاملات شخص ثالث نیز در این صرافی وجود داشته و کاربران می‌توانند از طریق نهاد و یا شرکت‌های شخص ثالث اقدام به انجام معاملات خود کنند.

  • ارائه انواع خدمات آماری

در این صرافی می‌توان آمار، بررسی و تحلیل بیش از 1,100 رمز ارز را مشاهده کرد. کوینکس به کاربران امکان مشاهده و بررسی روند بازار برای یک رمزارز را نیز داده و اخبار مهم بستر ارزهای دیجیتال که روی قیمت‌ها و بازار اثرگذار هستند نیز در این صرافی به صورت لحظه‌ای منتشر می‌شوند.

  • ارائه انواع معاملات و ابزارهای معاملاتی

در این صرافی امکان معامله با استفاده از انواع روش‌ها از جمله اسپات، مارجین، استراتژیک و.. و ابزارهای مورد نیاز آن‌ها وجود دارد. همچنین معاملات فیوچرز در کوینکس نیز ممکن بوده و بخش جدای خود را دارد که شامل انواع ابزارها از جمله کپی تریدینگ می‌شود.

  • ارائه خدمات برای کسب سود

کوینکس برای کسب سود راحت‌تر کاربران خود از دارایی‌های دیجیتال آن‌ها، از انواع ابزارهای کسب سود مانند استیک ارزهای دیجیتال، وام، AMM، و دیگر خدمات مناسب برای کاربران از جمله Dock برای دسترسی به سابسکریپشن خاص ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد.

  • ارائه خدمات به ایرانیان

همان‌طور که می‌دانید، به علت تحریم‌های جهانی وضع شده علیه ایران و ایرانیان، بسیاری از صرافی‌هایی که به صورت جهانی فعالیت می‌کنند، کاربران ایرانی را به رسمیت نشناخته و به آن‌ها خدمات ارائه نمی‌دهند. کوینکس علاوه بر ارائه خدمات بدون نیاز به احراز هویت، بخش فارسی صرافی خود را در سال 2021 تاسیس کرده و به کاربران ایرانی تمامی خدمات خود را ارائه می‌دهد.

  • نبود برخی خدمات

در این صرافی، چند مورد از خدمات اصلی و پشتیبانی شده در اکثر صرافی‌های جهانی از جمله دمو تریدینگ که برای آموزش کاربران استفاده می‌شود و یا برداشت میزان سرمایه با استفاده از ارزهای فیات پشتیبانی نمی‌شود و برای برداشت از این صرافی، فقط می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را به کیف پول دیگری منتقل کنید.

  • هزینه‌های کاربران

آپشن استیک ارزهای دیجیتال در این صرافی، آنچنان نرخ بالای پاداشی را نداشته و ارزهای استیک شده در این صرافی سود کمی را به کاربران ارائه می‌دهند. همچنین میزان کارمزد دریافتی در ترید شخص ثالث بسیار بالا است و بعضی روش‌های پرداخت کارمزد بسیار بالایی دارند.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی صرافی کوینکس، امنیت و ویژگی‌ها و مزایا و معایب آن پرداختیم. با توجه به اجباری نبودن احراز هویت در این صرافی و ارائه خدمات به کاربران ایرانی، کوینکس از بهترین گزینه‌ها برای یک صرافی بین‌المللی بوده و اگر به دنبال یک پلتفرم معاملاتی جهانی برای مدیریت دارایی‌های خود هستید، کوینکس انتخاب مناسبی است.

بیشتر بخوانید

آخرین اخبار ارز دیجیتال و بیت کوین

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *