18 مهر , 1403

تیتر یک 18 مهر 1403 زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
پورمحمدی خبرداد؛

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در دولت مصوب شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه از تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در جلسه هیئت دولت خبر داد.

به گزارش صنعت مالی، حمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در خصوص متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اظهار داشت: این موضوع امروز در جلسه دولت به تصویب رسید.

او تصریح کرد: به محض ابلاغ این مصوبه، احکام مربوط به حقوق بازنشستگان صادر خواهد شد.

پورمحمدی همچنین درباره پرداخت مطالبات گندمکاران توضیح داد: در فصل زراعی جاری، دولت 12 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کرده است و باید 220 هزار میلیارد تومان بابت آن پرداخت کند. از این مبلغ، تاکنون 167 هزار میلیارد تومان که در بودجه پیش‌بینی شده بود پرداخت شده است، اما برای پرداخت باقی‌مانده به مجوز قانونی نیاز است.

وی اشاره کرد که این موضوع در جلسه سران قوا بررسی خواهد شد تا سازمان برنامه و بودجه بتواند مجوز لازم را دریافت کند، به‌ویژه برای تسویه مطالبات کشاورزان مناطق سردسیر.

همچنین، پورمحمدی از بررسی لایحه بودجه 1404 در جلسات دولت خبر داد و افزود: در این راستا، جلساتی با نمایندگان اقتصادی دولت و مجلس برگزار شده و برای تصویب احکام بودجه به‌سرعت اقدام خواهیم کرد تا لایحه بودجه در موعد مقرر تقدیم شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: افزایش حقوق کارمندان 20 درصد خواهد بود و سقف معافیت مالیاتی برای افراد با حقوق پایین از 12 میلیون تومان به 24 میلیون تومان افزایش می‌یابد. دولت همچنین به اجرای قانون جوانی و جمعیت توجه خواهد داشت که بر اساس آن، پرداختی‌های دولت 8 درصد افزایش می‌یابد؛ در نتیجه، متوسط افزایش پرداختی‌ها به 28 درصد خواهد رسید.

وی در پاسخ به پرسشی درباره تغییرات احتمالی در پرداخت یارانه‌ها تصریح کرد: بخش عمده‌ای از بودجه کشور به یارانه‌های مستقیم اختصاص دارد و تغییری در این بخش نخواهیم داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *