امروز: پنجشنبه, 31 خرداد , 1403

31 خرداد , 1403

نفت و انرژی 18 خرداد 1403 زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۳/۱۸

به گزارش صنعت مالی، قیمت نفت در روز جمعه افزایش یافته است. به نظر می‌رسد عربستان و روسیه از اعضای ائتلاف اوپک پلاس آماده توقف قرارداد کاهش تولید یا حتی افزایش تولید هستند. اما نفت در آستانه سومین کاهش قیمت هفتگی قرار دارد.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 20 سنت معادل 0.25 درصد افزایش به 80 دلار و 7 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 24 سنت معادل 0.32 درصد افزایش 75 دلار و 79 سنت معامله می‌شود.
تحلیلگران انتظار دارند قیمت نفت حدود 76 تا 80 دلار در هر بشکه باقی بماند.

قیمت نفت در روز پنجشنبه پس از آنکه روسیه و عربستان در مورد ادامه کاهش تولید اطمینان دادند، افزایش یافت. اما تحلیلگران نتیجه اجلاس اوپک پلاس را افزایش عرضه نفت می‌دانند که قیمت آن را پایین می‌آورد.
سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدانش توافق کردند کاهش تولید خود را تا پایان 2025 ادامه دهند. اما به 8 کشوری که تولید خود را داوطلبانه پایین آورده‌اند اجازه دادند تولید را به تدریج افزایش دهند.
عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان در روز پنجشنبه گفت اوپک پلاس می‌تواند با توجه به شرایط بازار، کاهش تولید داوطلبانه را متوقف کرده و عرضه نفت را افزایش دهد.
الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه هم با اشاره به اینکه از اجلاس هفته گذشته اوپک پلاس برداشت اشتباهی شده گفت:«ما آماده‌ایم تا به سرعت در برابر بی‌ثباتی‌های بازار پاسخ دهیم».
بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه برای اولین بار از 2019 نرخ بهره را کاهش داد و حالا تحلیلگران انتظار دارند فدرال رزرو آمریکا هم دنباله روی آن باشد. پایین آمدن نرخ بهره تقاضا برای نفت را افزایش می‌دهد.
لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا امروز منتشر می‌شود و می‌تواند سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست پولی فدرال رزرو در سال جاری میلادی ارائه دهد.
از طرف دیگر اطلاعات رسمی نشان می‌دهند چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام دنیا 46.97 میلیون تن نفت در ماه مه وارد کرده است.

منبع: تسنیم

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *