امروز: چهارشنبه, 21 شهریور , 1403

21 شهریور , 1403

اخبار عمومی 29 مرداد 1403 زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

فیوچرز toobit | آموزش معاملات فیوچرز صرافی توبیت

معاملات فیوچرز در صرافی توبیت یکی از ابزارهای مهم در بازارهای مالی است که درک آن برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران اهمیت زیادی دارد. معامله گران با استفاده از بخش فیوچرز صرافی توبیت می توانند اهرم های متعددی در بازه زمانی 1 تا 200 برابر استفاده کنند.

فیوچرز toobit | آموزش معاملات فیوچرز صرافی توبیت

به گزارش صنعت مالی، معاملات فیوچرز در صرافی توبیت یکی از ابزارهای مهم در بازارهای مالی است که درک آن برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران اهمیت زیادی دارد.

معامله گران با استفاده از بخش فیوچرز صرافی توبیت می توانند اهرم های متعددی در بازه زمانی 1 تا 200 برابر استفاده کنند.

در این صورت با میزان سرمایه کمتر می توان حجم بیشتری از کوین ها را خرید و فروش نمود. از این رو با ما در این بلاگ همراه باشید تا به طور کامل با آموزش فیوچرز صرافی توبیت آشنا شوید.

معاملات فیوچرز چیست؟!

فیوچرز (Futures) یک قرارداد مالی است که در آن خریدار و فروشنده توافق می‌کنند یک دارایی خاص را در تاریخ مشخصی در آینده و با قیمتی که از پیش تعیین شده، معامله می‌کنند. این دارایی در بازار ارزهای دیجیتال با اهرم و لوریج استفاده می شود.

ویژگی‌های اصلی معاملات فیوچرز عبارتند از:

  • هر قرارداد فیوچرز دارای تاریخ انقضای مشخصی است و معامله‌گر می‌تواند بدون داشتن دارایی، اقدام به فروش کند.
  • قراردادهای فیوچرز استاندارد هستند و در با استفاده از اهرم معامله می‌شوند. در این صورت معامله‌گر می‌تواند با سرمایه کمتر، حجم بزرگتری از دارایی را کنترل کند.
  • سود و زیان معاملات فیوچرز به صورت روزانه محاسبه و تسویه می‌شود و معامله گران می توانند به صورت روزنه معاملات را تصفیه کنند.

مزایا و ریسک‌های معاملات فیوچرز

مزایا بازار فیوچرز عبارتند از:

  • امکان کسب سود در بازارهای صعودی و نزولی؛
  • نقدشوندگی بالا؛
  • هزینه‌های معاملاتی پایین؛
  • امکان استفاده از اهرم و چند برابر کردن سود معاملات بدون سرمایه بالا.

ریسک‌های بازار فیوچرز عبارتند از:

  • ریسک بالا به دلیل استفاده از اهرم؛
  • امکان از دست دادن بیش از سرمایه اولیه؛
  • پیچیدگی و نیاز به دانش تخصصی.فیوچرز toobit | آموزش معاملات فیوچرز صرافی توبیت

تفاوت معاملات اسپات و فیوچرز

این دو نوع معامله در بازارهای مالی بسیار رایج هستند و درک تفاوت‌های آنها برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بسیار مهم است. مهمترین تفاوت این دو بازار نیز استفاده از اهرم برای چند بربر کردن سرمایه است. اما تفاوت‌های اصلی بین معاملات اسپات و فیوچرز عبارتند از:

زمان تحویل کوین ها

در بازار اسپات معامله فوری انجام شده و تحویل دارایی معمولاً در همان لحظه یا ظرف چند روز انجام می‌شود. در حالی که بازار فیوچرز قراردادی برای خرید یا فروش دارایی در آینده است و معامله گران تنها از نوسانات ارز سود می برند و مالک آن دارایی نیستند.

نحوه قیمت‌گذاری

در بازار اسپات قیمت بر اساس عرضه و تقاضای فعلی بازار تعیین می‌شود. اما در بازار فیوچرز معامله گران می توانند قیمت را شخصا سفارش گذاری کرده و زمانی که نمودر ارز به قیمت مد نظر رسید، معاملع آغاز شود.  بنابراین قیمت بر اساس انتظارات آینده بازار و عوامل دیگری مانند هزینه‌های نگهداری تعیین می‌شود.

نقدشوندگی

بازار اسپات معمولاً نقدشوندگی بالاتری دارد. در حالی که بازار فیوچرز نقدشوندگی می‌تواند متغیر باشد و به تاریخ انقضای قرارداد بستگی دارد.

امکان استفاده از اهرم

در بازار اسپات معمولاً اهرم و لوریج کاربردی ندارد. در حالی که معامله گران ستون اصلی بازار فیوچرز را اهرم و امکان استفاده از لوریج می دانند. بنابراین، بازار فیوچرز اصولا با اهرم بالا معامله می‌شود که می‌تواند سود یا زیان را افزایش دهد.

ریسک معاملات

بازار اسپات ریسک کمتری را به همراه دارد چرا که معامله فوری انجام می شود. اما در بازار فیوچرز، معاملات با ریسک بالاتری به سود می نشیند. چرا که معامله اسپات معمولاً نوسانات کمتری دارد و بازار فیوچرز بسته به نوع اهرم، نوسانات بیشتری را در بردارد.

میزان سرمایه برای معامله

در بازار اسپات، معامله گران باید سرمایه کامل برای خرید دارایی داشته باشند. در حلی که در بازار فیوچرز می توان با سرمایه کم و اهرم زیاد وارد معامله کوین های متعدد شد. بنابراین بازار فیوچرز نیاز به سپرده اولیه (مارجین) دارد.

آموزش فیوچرز در صرافی توبیت 

صرافی توبیت علاوه بر پلتفرمی برای ترید به مرجعی برای آموزش تبدیل شده است و معامله گران می توانند با مراجعه به وب سایت رسمی توبیت فارسی آموزش تصویری بخش فیوچرز را مشاهده کنند. بنابراین، انواع آموزش های این صرافی را می توانید از وب سایت toobit farsi مشاهده کنید.

سخن پایانی

معاملات فیوچرز ابزاری قدرتمند در بازارهای مالی است که می‌تواند فرصت‌های سودآوری را فراهم کند، اما همزمان ریسک‌های قابل توجهی نیز دارد. توصیه می‌شود قبل از ورود به این بازار، آموزش  و تجربه کافی کسب کنید. معاملات فیوچرز صرافی توبیت برای افرادی مناسب است که به دنبال خرید یا فروش فوری دارایی با استفاده از اهرم هستند و ریسک بیشتری را می‌پذیرند. بنابراین، معاملات فیوچرز برای معامله‌گران حرفه‌ای‌تر و کسانی که به دنبال استراتژی‌های پیچیده‌تر مانند پوشش ریسک هستند، مناسب‌تر است.

در نهایت معاملات فیوچرز صرافی توبیت برای افراد مبتدی می‌تواند بسیار پرریسک باشد و نیاز به دانش، تجربه و مدیریت ریسک دقیق دارد.

بیشتر بخوانید

اخبار ارز دیجیتال 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *