امروز: یکشنبه, 18 شهریور , 1403

18 شهریور , 1403

اقتصاد ایران 02 مرداد 1403 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
عضو شورای راهبردی انتقال دولت چهاردهم

عقلانیت و شایسته گزینی؛ معیار انتخاب وزرای پزشکیان

عضوشورای راهبردی انتقال دولت چهاردهم معتقد است که انتخاب وزیران دولت آقای پزشکیان بر اساس عقلانیت و شایسته‌ گزینی خواهد بود.

به گزارش صنعت مالی، ساز و کار انتخاب وزیران دولت چهاردهم، مبتنی بر عقلانیت و شایسته‌گزینی است؛ این مطلب را محمد جعفر ایرانی می‌گوید و در عین حال معتقد است که ساز و کار انتخاب وزیران کابینه دولت چهاردهم یک فرآیند جدید و برگرفته از نظر کارشناسان است.

وی افزود: در قالب چنین ساختاری کابینه‌ای مبتنی بر عقلانیت و شایسته‌گزینی شکل خواهد گرفت.

محمدجعفر ایرانی گفت: رییس جمهور منتخب دولت چهاردهم در یک فرآیند جدید که برگرفته از خرد جمعی و عقول افراد کارشناس و صاحب نظر است در مسیر مردمسالاری و فن سالاری حرکت می‌کند.

ایرانی افزود: فرآیند تصمیم‌سازی برای تسهیل گری و کمک به دکتر پزشکیان اولین قدم موثر در اعمال حاکمیت مردم و استمرار شناسایی افراد شاخص براساس معیارهایی همچون پاکدستی، تخصص، پایبندی به انقلاب و رهبری و همراهی با گفتمان ریاست محترم جمهوری منتخب مردم است.

این حقوقدان با بیان اینکه حق مردم در حاکمیت باید پررنگ باشد تا احساس رضایتمندی و مفید بودن داشته باشند، گفت: نمی‌توان از مردم گفت و نقش آنها را در پروسه مردمسالاری و تصمیم‌سازی نادیده گرفت.

ایرانی در پایان گفت: در چند روز آینده خروجی کار کمیته‌های انتخاب وزرا اعلام خواهد شد و مصادیق صرفا به عنوان پیشنهاد به منظور تصمیم‌گیری تقدیم ریاست محترم جمهور خواهد شد تا ایشان با فراغت بیشتر در پروسه‌ای اطمینان بخش از حق تصمیم‌گیری ‌و انتخاب‌گری خود استفاده کنند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *