امروز: سه شنبه, 20 شهریور , 1403

20 شهریور , 1403

تولیدی 24 مرداد 1403 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

رکود در بازار مسکن؛ خبری از خریدار نیست همه فروشنده‌اند

بازار مسکن در رکودی بی سابقه فرو رفته است. مشاورین املاک اغلب از وضعیت بازار گلایه دارند و راضی نیستند. آنها می گویند بازار گرمای سالهای قبل را ندارد و حتی بازار اجاره ملک نیز که باید در این فصل پررونق باشد، خوابیده است. فعالان بازار می گویند فروشنده در بازار مسکن زیاد است اما خبری از خریدار نیست.

به گزارش صنعت مالی، رکود در بازار مسکن سایه افکنده است و مدت ها است که خبری از معامله در بازار ملک و مسکن نیست. فعالان بازار ملک می گویند معلوم نیست باتوجه به اتفاقات چند ماه اخیری که در کشور افتاده و باتوجه به اینکه دولت جدید هم در حال مستقر شدن هست تا کی این رکود ادامه دارد.

مشاورین املاک می گویند وضعیت بازار به گونه ای شده که خبری از خریدار نیست و همه فروشنده‌اند و یا اینکه قصد فروش ندارند. آن ها بازار اجاره را هم در حال حاضر بدون رونق می دانند و می گویند اکثر مستاجران حدالامکان بدون اینکه جابه جا شوند قرارداد خود را تمدید می کنند.

بررسی های خبرنگار صنعت مالی نشان می دهد یک واحد آپارتمان 150 متری در سعادت آباد 3 میلیارد و 500 میلیون تومان رهن داده می شود. مبلغ رهن یک واحد آپارتمان 100 متری در منطقه نارمک حدود 2 میلیارد تومان و رهن یک آپارتمان 135 متری در محله شهر ری یک میلیارد و 700 میلیون تومان است.

در محله جنت‌آباد شمالی نیز رهن کامل واحدی 145 متری، دارای3 خواب، پارکینگ و انباری یک میلیارد و 500 میلیون تومان و در محله جنت‌آباد جنوبی برای واحدی 92 متری و دارای آسانسور، پارکینگ و انباری، 600 میلیون رهن و 18 میلیون تومان اجاره ماهانه تعیین شده است.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *