مشاور مدیرعامل پارس خودرو با اعلام آمار دقیق پیشفروش پارس نوا، به شایعات اخیر پایان داد.
به گزارش صنعت مالی، پس از انتشار گمانهزنیهای رسانهای و آمارهای ضد و نقیض درباره میزان استقبال از طرح فروش پارس نوا (P90)، سعید تختهچیان، مشاور مدیرعامل شرکت پارس خودرو، با ارائه آمار دقیق و رسمی، به حواشی اخیر پایان داد.
برخلاف شایعاتی که تنها به عدد ۳,۵۰۰ متقاضی اشاره داشتند، آمار نهایی نشان میدهد که مجموع ثبتنامکنندگان در این طرح بالغ بر ۸۷ هزار نفر بوده است که نشاندهنده استقبال قابلتوجه بازار از این سدان جدید، با وجود موعد تحویل طولانیمدت است.
بر اساس توضیحات ارائه شده، در دومین طرح پیشفروش مشارکت در تولید پارس نوا، مجموعاً ۸۷ هزار و ۸۱۷ نفر اقدام به ثبتنام اولیه کردند. پس از پایش اطلاعات و بررسی شروط قانونی (مانند عدم پلاک فعال، داشتن گواهینامه و…)، تعداد ۷۷ هزار و ۱۸۵ نفر واجد شرایط نهایی (Eligible) برای شرکت در فرآیند قرعهکشی شناخته شدند. این ارقام نشان میدهد که تصویرسازیهای انجام شده مبنی بر شکست طرح فروش ناشی از برداشت نادرست از آمار تفکیکی (بهویژه بخش جوانی جمعیت) بوده است.
تختهچیان در تشریح جزئیات این قرعهکشی تأکید کرد که سوءتفاهم ایجاد شده ناشی از خلط مبحث میان طرح عادی و طرح جوانی جمعیت بوده است.
طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خودروسازان موظفند ۵۰ درصد از ظرفیت فروش محصولات خود را به مادران واجد شرایط اختصاص دهند. در طرح فروش پارس نوا، تعداد متقاضیان واجد شرایط در بخش جوانی جمعیت تنها ۳ هزار و ۵۵۱ نفر بوده است. این در حالی است که در طرح عادی، رقابت بسیار فشردهتر بوده و ۷۲ هزار و ۴۳۳ نفر برای تصاحب سهمیه باقیمانده به رقابت پرداختهاند.
مشاور مدیرعامل پارس خودرو تصریح کرد: با توجه به اینکه ثبتنامکنندگان در طرح جوانی جمعیت میبایست حائز شرایط خاصی باشند، تعداد آنان همواره و بهطور طبیعی کمتر از طرحهای عادی است و این موضوع به معنای عدم استقبال کلی از محصول نیست. همچنین در بخش طرح جایگزینی خودروهای فرسوده نیز ۱,۲۰۱ متقاضی واجد شرایط شناسایی شدهاند.

منبع: خودرو بانک
بیشتر بخوانید: