امروز: چهارشنبه, 6 تیر , 1403

6 تیر , 1403

راه و مسکن 30 خرداد 1403 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

راه‌آهن کاسپین رشت فردا افتتاح خواهد شد

معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: خط ریلی رشت - بندر کاسپین فردا با حضور وزیر راه و شهرسازی، سرپرست ریاست جمهوری و نماینده‌ کشورهای روسی و آذربایجان افتتاح خواهد شد.

به گزارش صنعت مالی، عباس خطیبی معاون ساخت و توسعه راه آهن، با بیان اینکه فردا (پنجشنبه، ۳۱ خردادماه) خط ریلی رشت – کاسپین به طول ۳۷ کیلومتر افتتاح خواهد شد، گفت: خط ریلی رشت – کاسپین به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ریلی و اولویت‌دار کشور با هدف تکمیل کریدور شمال – جنوب با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری، دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون نخست وزیر آذربایجان و سفرای چند کشور دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در ادامه تاکید کرد: پیش‌از این نیز چند بار زمینه افتتاح این خط ریلی فراهم شد اما به دلایلی محقق نشد، البته این مسیر ریلی زمینه اتصال ریلی مرکز استان گیلان به بندر انزلی را ایجاد می‌کند که این رویداد از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای منطقه و اروپا از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: همان طور که اعلام شد خط ریلی رشت – کاسپین از استراتژیک بالایی برخوردار است که باید هرچه سریع‌تر افتتاح و وارد مدار فعالیت شود، زیرا از لحاظ ترانزیت و حمل و نقل بار برای کشور حائز اهمیت است.

خطیبی در ادامه خاطرنشان کرد: راه‌آهن رشت – کاسپین به طول ۳۷ کیلومتر با اعتبار بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال احداث شده و ارزش روز آن بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده و این پروژه ریلی آخرین بخش از کریدور ریلی دریا به دریا است که اتصال ریلی بنادر جنوبی کشور به بنادر شمالی در استان گیلان را برقرار و امکان مبادله بار ترکیبی از طریق ایران برای منطقه را فراهم می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *