7 مهر , 1403

علم و فناوری 23 بهمن 1402 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

دوج کوین دیگر جزو 10 رمزارز برتر نیست!

به گزارش صنعت مالی ، دوج کوین (DOGE) که زمانی به دلیل تبدیل غیرمنتظره خود از یک میم کوین به یک دارایی دیجیتال بزرگ مشهور بود، از نظر ارزش بازار از 10 ارز دیجیتال برتر خارج شده است. آخرین رتبه‌بندی نشان می‌دهد که بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) همچنان به رهبری ادامه می‌دهند، چین لینک (LINK) موقعیت خود را در رتبه 10 تضمین کرده است و Dogecoin جایگاه خود از میان 10 رمزارز برتر را ترک کرده است.

چین‌لینک به 10 ارز برتر راه یافت

تغییر جایگاه رمزارز ها در طبقه بندی 10 ارز دیجیتال برتر بار دیگر ماهیت نوسان بازار را نشان می‌دهد. صعود چین لینک به 10 امین رتبه برتر گواهی بر علاقه روزافزون کاربران به پلتفرم های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و نقش حیاتی اوراکل ها در اتصال فناوری های بلاک چین به داده های دنیای واقعی است.

**Defi چیست؟دیفای در حقیقت سرویس مالی همانند بانکداری، وام دهی و وام گیری و سرویس های معاملاتی میباشد که بصورت غیرمتمرکز ، بدون نیاز به موسسات واسطه و بصورت کاملا مستقیم بین طرفین و با  کمک فناوری بلاکچین انجام میشود.**

** اوراکل چیست؟ اوراکل در حقیقت پُلی میان دنیای واقعی و بلاکچین است که انواع اطلاعات نامحدود مانند قیمت ها را از دنیای واقعی دریافت کرده و به بلاکچین تزریق میکند بلکه ساز و کارها دقیق تر و قابل اعتماد تر صورت گیرند.**

ارزش بازار چین لینک پس از افزایش قیمت آن به 20.29 دلار به 12 میلیارد دلار نزدیک می شود. ظهور آلت‌کوین‌هایی مانند LINK در میان رمزارز های برتر، روند گسترده‌تر سرمایه‌گذاران را نشان می‌دهد که سبدهای خود را با دارایی هایی فراتر از رمزارزهای معروف‌تر مانند بیت‌کوین و اتریوم آماده میکنند و به دنبال فرصت‌های رشد بالقوه در اکوسیستم گسترده‌تر، از جمله پلتفرم‌هایی مانند سولانا هستند.

مقاومت Dogecoin و حمایت طرفدارانش از آن

علیرغم از دست دادن جایگاه خود از میان 10 ارز برتر، دوج کوین مقاومت قابل توجهی را نشان داده و همچنان نظر جامعه ارز دیجیتال را به خود جلب کرده است. روند رشد دوج کوین از زمان پیدایش آن به عنوان یک شوخی تا رسیدن به اوج ارزش بازار که برای مدت کوتاهی از رمزارز های مطرحی مانند Tether (USDT) پیشی گرفت، با نوسانات قابل توجهی همراه بوده است، و همچنین جذابیت غیرقابل انکاری آن با تایید شدن توسط افراد مشهور و یک جامعه پر جنب و جوش صورت ، برجسته شده است. این اولین باری نیست که دوج کوین در ماه های اخیر از میان 10 رمزارز برتر خارج شده است. به عنوان مثال، در ماه دسامبر ، رمزارز آوالانچ (AVAX) جای آن را گرفت. با این حال، این رمزارز به طور مداوم موفق شده است راه خود را باز کند و ماهیت چرخه ای محبوبیت و علاقه سرمایه گذاری خود را برجسته کند.

نمودار قیمت دوج کوین، شکاف عظیمی را در حجم معاملات سطوح مختلف نشان میدهد

به گفته تحلیلگران بازار، دوج کوین(DOGE)، مشهور ترین میم کوین بازار، شکاف حجم قابل توجهی را در نمودارهای معاملاتی نشان داده است. این دارایی دیجیتال که به عنوان یک شوخی شروع شد اما از آن زمان طرفداران جدی پیدا کرد، اختلاف قابل توجهی را بین حجم معاملات در سطوح مختلف قیمت نشان داد، پدیده ای که به نام “شکاف در حجم معاملات” شناخته می شود. این مشاهدات فنی توجه معامله گران و تحلیلگران را به یک اندازه به خود جلب کرده است، زیرا می تواند نشان دهنده تغییرات احتمالی قیمت برای این ارز دیجیتال باشد.شکاف در حجم ، به محدوده ای در نمودار قیمت اشاره دارد که در آن حجم معاملات در مقایسه با سایر مناطق به میزان قابل توجهی کمتر است.

این اغلب در یک نمایه حجمی دیده می شود که یک هیستوگرام در محور Y نمودار است که سطح فعالیت معاملاتی را در یک محدوده قیمتی خاص نشان می دهد. در نمودار دوج کوین، شکاف حجم، به طور برجسته به صورت یک ناحیه وسیع و کم حجم که در نمایه حجم معاملات نمایش داده شده است. این نشان می‌دهد که حداقل فعالیت معاملاتی در آن محدوده قیمتی وجود داشته است، که گاهی اوقات می‌تواند منجر به افزایش نوسانات شود. زیرا قیمت‌ها به دلیل عدم وجود سطوح حمایت یا مقاومت معاملات تاریخی،به سرعت در این سطوح حرکت می‌کنند.

عملکرد فعلی قیمت دوج کوین

در حال حاضر دوج کوین، با قیمت 0.08248 دلار معامله می شود، و در 24 ساعت گذشته بین 0.08064 دلار و 0.08331 دلار نوسان داشته است. طبق داده های پایگاه CoinGecko، ارزش بازار در حال حاضر تقریباً 11.8 میلیارد دلار است. حجم معاملات 24 ساعته دوج کوین بیش از 311 میلیون دلار گزارش شده است، و عرضه در حال گردش آن بیش از 143 میلیارد DOGE است.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *