امروز: سه شنبه, 20 شهریور , 1403

20 شهریور , 1403

بورس 16 مرداد 1403 زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

جواد وکیلی: پتروشیمی دنا و سبلان ادغام شدند/سبد وسپهر بهره ور شد

جواد وکیلی، مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره گروه مالی سپهر صادرات، از ادغام شرکت‌ صنایع پروشیمی‌ دنا در شرکت صنایع پتروشیمی سبلان از شرکت‌های تابعه هلدینگ انرژی سپهر خبر داد.

به گزارش صنعت مالی، جواد وکیلی، مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره گروه مالی سپهر صادرات، از ادغام شرکت‌ صنایع پروشیمی‌ دنا در شرکت صنایع پتروشیمی سبلان از شرکت‌های تابعه هلدینگ انرژی سپهر خبر داد.

جواد وکیلی: همراهی خوب سهامداران شرایط تامین مالی را مهیا کرد

بنا بر گزارش روابط عمومی گروه مالی سپهر صادرات (وسپهر)؛ جواد وکیلی مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره وسپهر با اعلام خبر از ادغام دو شرکت گفت: با انجام اقدام راهبردی در هلدینگ انرژی سپهر و ادغام شرکت پتروشیمی دنا در شرکت پتروشیمی سبلان که با همکاری و همراهی خوب سهامداران انجام شد شرایط اصلاح ساختار مالی شرکت سبلان و فراهم شدن امکان تامین مالی برای تکمیل پروژه متانول دنا که اکنون حدود ۹۰ درصد پیشرفت دارد مهیا شد.

جوادی وکیلی ادغام پتروشیمی دنا و سبلان

جوادی وکیلی/ادغام پتروشیمی دنا و سبلان

جواد وکیلی افزود: ان شاء الله با اتمام پروژه های دنا و پیشرفت مطلوب پروژه سیراف در سال جاری و آتی و تکمیل زنجیره پایین دست متانول در پروژه لاوان مسیر برای کاهش ریسک، پایداری درآمد و بهینه سازی پرتفوی پتروشیمی گروه مالی سپهر صادرات فراهم گردد.

جواد وکیلی مدیرعامل شرکت گروه مالی سپهر صادرات در پایان از همراهی مدیران محترم هلدینگ پترو فرهنگ، مدیرعامل و هیئت مدیره محترم بانک صادرات و هیئت مدیره محترم وسپهر و تلاش همه همکاران خود تشکر و قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید

گروه مالی سپهر صادرات را بیشتر بشناسید 

 

گروه مالی سپهر صادرات در تاریخ 1393/08/14 و به شــماره ثبت 462901 نزد اداره ثبت شــرکت ها و مالکیت صنعتي تهران به ثبت رســید.

در تاریخ 1399/03/07 با دریافت مجوز تبدیل از ســازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت از ســهامی خاص به سهامی عام تبدیل شده و عنوان شرکت از گروه مالی سپهر صادرات به «سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات» تغییرکرده است.

پس از تکمیل فرآیند پذیرش گروه مالی در بازار سرمایه، سهام این شرکت با نماد “وسپهر” در تاریخ 1399/06/31 در بازار اول فرابورس ایران عرضه شد.

گروه مالی سپهر صادرات بـه عنوان مهمترین و بزرگترین شـرکت زیــر مجموعــه بانک صادرات ایران به منظور مدیریـت و راهبری حوزه های سرمایه گذاری بورسی و غیــر بورسی، در جهـت تکمیـل زنجیـره خدمـات بانـک در سـال 1393 فعالیـت خـود را آغـاز کـرد.

در مسیر رشد و توسعه شرکت در دهه 1390 شمسی اقدامات مهمی نظیر انتقال سهام شرکتهای تابعه بانک به گروه مالی سپهر و تغییر شـخصیت شـرکت به سـهامی عام و پذیرش و عرضـه سـهام صـورت پذیرفت.

شرکت‌های سرمایه‌گذاری عموما شرکت هایی هستند که سرمایه‌ها و منابع مالی سرمایه‌گذاران خود را تجمیع و بر اساس اهداف و استراتژی‌های خود در بازارهای مختلف از آن ها استفاده می‌کنند. این شرکت‌ها عموما در اداره شرکت‌های سرمایه پذیر نقشی ندارند و با خرید و فروش سهام برای سهامداران خود سود سازی می‌کنند.

در ایران این شرکت‌ها از جنبه‌های مختلف دسته بندی می‌شوند که یکی از آن‌ها طبقه بندی ارائه شده در بورس ایران است. بر این اساس شرکت‌های سرمایه‌گذاری در یکی از سه دسته زیر قرار می‌گیرن

بررسی سرمایه‌گذاری‌ها در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که این شرکت در حال حرکت به سمت سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت تر است.

جواد وکیلی پیشتر گفته بود: گروه مالی سپهر صادرات هم‌گام با آخرین پیشرفت‌های نوآورانه در سطح جهانی و به منظور تأمین حداکثری انتظارات ذی‌نفعان و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود، سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کسب وکار با بازده مطلوب و بیشترین پتانسیل سودآوری پایدار را پیگیری می‌کند.

سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کسب و کار با بازده مطلوب و بیشترین پتانسیل سودآوری پایدار

استفاده از ابزارهای کنترل ریسک و مدیریت حرفه‌ای دارایی‌ها

متنوع‌سازی منابع تأمین مالی و بهبود فرآیندهای کار

حفظ و نگاه‌داشت نیروی انسانی متعهد و خلاق به منظور ارتقاء دانش سازمانی و تحقق سازمان یادگیرنده

سرمایه‌گذاری بر روی قابلیت‌های ارزشمند سازمانی به منظور ایجاد مزیت رقابتی در سطح هلدینگ و شرکت‌های زیرمجموعه

راهبری و پایش اثربخش شرکت‌های زیرمجموعه از طریق اتخاذ و پیاده‌سازی مدل‌ بهینه تعاملی هلدینگ

توسعه قابلیت‌های سازمانی در حوزه تحول دیجیتال و هوشمندی کسب و کار

نقش‌آفرینی فعال در روند توسعه پایدار کشور از طریق مشارکت یا تأمین مالی پروژه‌های ملی با نگاه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و حفاظت از محیط زیست

صنعت مالی چیست؟

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *