امروز: پنجشنبه, 29 شهریور , 1403

29 شهریور , 1403

تیتر یک 27 شهریور 1403 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

جزئیات انفجار زنجیره‌ای پیجرها در لبنان

پیجرها در لبنان

به گزارش صنعت مالی، در حادثه‌ای بی‌سابقه، ده‌ها نفر در پی انفجارهای سریالی پیجرها در مناطق مختلف لبنان زخمی شدند. این انفجارها که به صورت همزمان و پیاپی رخ دادند، نگرانی‌ها در مورد یک حمله هماهنگ و هدفمند را افزایش داده است.

منابع خبری اعلام کردند که انفجارها عمدتاً در دستگاه‌های پیجر رخ داده و برخی گزارش‌ها از هک شدن این دستگاه‌ها به عنوان عامل اصلی حادثه خبر می‌دهند. یک منبع آگاه در حزب‌الله لبنان مدعی شده است که دستگاه‌های انفجاری ویژه نیروهای این حزب هدف حملات سایبری قرار گرفته و منفجر شده‌اند.

شبکه المنار، ارگان رسمی حزب‌الله، با تأیید این خبر، از زخمی شدن ده‌ها نفر از شهروندان لبنانی در پی این انفجارها خبر داد. وزارت بهداشت لبنان نیز با اعلام وضعیت اضطراری، از بیمارستان‌ها درخواست کرده است تا آمادگی کامل برای پذیرش مجروحان را داشته باشند. همچنین، از شهروندان خواسته شده است تا در صورت داشتن دستگاه پیجر، آن را در مکانی امن و دور از دسترس قرار دهند.

صلیب سرخ لبنان نیز با اعزام بیش از 80 آمبولانس و 300 نفر از کارشناسان اورژانس به مناطق حادثه‌دیده، به کمک مجروحان شتافت. مناطق بقاع و ضاحیه جنوبی بیروت از جمله مناطقی هستند که بیشترین آسیب را دیده‌اند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *