9 مهر , 1403

اخبار عمومی 09 مهر 1403 زمان تقریبی مطالعه: 4 دقیقه
کپی شد!
0

جایگزین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان+جزییات

جایگزین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان بعد از شهادتش چه کسی خواهد بود ؟

به گزارش صنعت مالی ، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در یک حمله هوایی اسرائیل به بیروت در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴ به شهادت رسید.

این عملیات در حالی صورت گرفت که ایشان به همراه چندین فرمانده ارشد حزب‌الله در یک جلسه حضور داشتند.

شهادت نصرالله واکنش‌های گسترده‌ای در منطقه به همراه داشت و ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای و گروه‌هایی مانند حماس، این حادثه را محکوم کرده و آن را نمادی از ادامه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی دانستند.

رهبران مقاومت، شهادت سید حسن نصرالله را عاملی برای تقویت عزم و اراده جبهه مقاومت در برابر اسرائیل تلقی کردند.

همچنین در لبنان، سوریه و عراق سه روز عزای عمومی و در ایران 5 روز اعلام شد و گروه‌های مقاومت وعده دادند که مسیر شهادت او را با قدرت ادامه خواهند.

جایگزین سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان+جزییات

پس از شهادت سید حسن نصرالله، حزب‌الله لبنان با چالش انتخاب جانشین برای یکی از تأثیرگذارترین رهبران خود مواجه شده است. چندین شخصیت کلیدی به عنوان گزینه‌های احتمالی برای جایگزینی نصرالله مطرح شده‌اند:

1. **شیخ نعیم قاسم**: او معاون دبیرکل حزب‌الله بوده و یکی از گزینه‌های اصلی برای جایگزینی نصرالله است. نعیم قاسم از سال ۱۹۹۲ تاکنون در سمت معاونت دبیرکل فعالیت کرده و در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک حزب‌الله نقش بسزایی داشته است. نزدیکی او به نصرالله و تجربه سیاسی و نظامی‌اش از او یک گزینه جدی می‌سازد.

2. **هاشم صفی‌الدین**: رئیس شورای اجرایی حزب‌الله و پسرعموی نصرالله، یکی دیگر از چهره‌های برجسته حزب‌الله است که به‌ویژه به دلیل روابط نزدیک با ایران، به عنوان یکی از افراد دارای نفوذ در حزب شناخته می‌شود. او همچنین تجربه مدیریت امور اجرایی حزب را دارد.

3. **ابراهیم امین السید**: رئیس شورای سیاسی حزب‌الله که از افراد قدیمی و شناخته‌شده در داخل حزب است و تجربه زیادی در حوزه سیاست و مدیریت امور حزب‌الله دارد. او به عنوان یکی از افرادی که احتمال جانشینی نصرالله را دارد نیز مطرح شده است.

این افراد همگی از رهبران ارشد حزب‌الله هستند و نقش کلیدی در سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌های این گروه دارند. با توجه به ساختار حزب‌الله، جانشین نصرالله باید توانایی ادامه مسیر مقاومت در برابر اسرائیل و حفظ اتحاد داخلی حزب را داشته باشد.

با این حال، تصمیم نهایی برای انتخاب جانشین رسمی ممکن است به دلایل امنیتی و همچنین حساسیت‌های منطقه‌ای به تأخیر بیفتد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ عنوان پذیرفته نمی‌شوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *