امروز: پنجشنبه, 31 خرداد , 1403

31 خرداد , 1403

بانک، بیمه و بورس 25 خرداد 1403 زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
عضو شورای فقهی بانک مرکزی:

توسعه برات الکترونیک به نفع تقویت زنجیره تولید و تسهیل پرداخت بدهی‌های بانکی

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید رضایی گفت: برات الکترونیک ضمن اینکه شبکه تولید را به صورت زنجیره‌ای به هم متصل خواهد ساخت، به تسویه بدهی‌های میلیاردی در سیستم بانکی هم کمک می‌کند و آن را تسهیل می‌کند و در نهایت به رونق و رشد بهتر اقتصادی منجر خواهد شد.

 

به گزارش صنعت مالی، عضو شورای فقهی بانک مرکزی گفت: برات الکترونیک ضمن اینکه شبکه تولید را به صورت زنجیره‌ای به هم متصل خواهد ساخت، به تسویه بدهی‌های میلیاردی در سیستم بانکی هم کمک می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید رضایی، عضو شورای فقهی بانک مرکزی در گفتگو با خبرنگار صنعت مالی درباره سفته و برات الکترونیک اظهار کرد: بانک مرکزی در چند سال اخیر اوراق بهادار یا برات الکترونیکی را راه‌اندازی کرده تا سیستم تولیدی کشور روان‌تر از قبل کار کند و یا به طور پیوسته تولیدکنندکان کالاهایی را دریافت و بعدها بتوانند بدهی خود را پرداخت کنند.

وی افزود: بانک مرکزی با راه‌اندازی برات الکترونیک به عنوان سرحلقه این طرح، امکانی را فراهم کرده تا تولیدکننده نیاز خود را تأمین و سپس به مرور زمان بدهی خود را پرداخت و آن را تسویه کند.

عضو شورای فقهی بانک مرکزی با بیان اینکه برات الکترونیک به اعتبار بانک مرکزی سندی ارزشمند محسوب می‌شود، گفت: در زنجیره تولید و تأمین مالی، تولیدکنندگان به اعتبار این سند مواد اولیه لازم را تأمین می‌کنند و دست آخر هم وقتی این برات به حلقه آخر تولید می‌رسد کاملاً این بدهی به بانک مرکزی پرداخت شده و به طور کلی بدهی کل افراد در زنجیره پاک خواهد شد.

رضایی بیان کرد: برات الکترونیک از آن جهت ارزشمند و سودمند است که تولیدکننده نیازی به وام بانکی ندارد و هم سریع‌تر تأمین مالی صورت می‎پذیرد و هم اینکه طرف حساب بانک مرکزی خواهد بود و به همین دلیل ارزشمند است.

وی گفت: یکی دیگر از مزایای برات الکترونیک این است که رشد نقدینگی را کنترل می‌کند و از تشدید تورم و کمبود اعتبارات بانکی جلوگیری می‌شود.

عضو شورای فقهی بانک مرکزی با بیان اینکه فراگیری و توسعه برات الکترونیک از هر جهتی به نفع اقتصاد است، تصریح کرد: برات الکترونیک ضمن اینکه شبکه تولید را به صورت زنجیره‌ای به هم متصل خواهد ساخت، به تسویه بدهی‌های میلیاردی در سیستم بانکی هم کمک می‌کند و آن را تسهیل می‌کند و در نهایت به رونق و رشد بهتر اقتصادی منجر خواهد شد.

وی گفت: برات الکترونیک در بخش‌های بزرگ اقتصادی کارکرد بهتری دارد زیرا این بخش‌ها به هم مرتبط هستند و فرآیند تعامل اینها را تسهیل می‌کند.

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی حرف های رکیک و افترا باشد به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • ادب و احترام را در برخورد با دیگران رعایت فرمایید.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *